אא

ענת סטריק-דהאן: "יש לי המון חדוות יצירה ואני אוהבת אתגרים חדשים"

אחרי שנים רבות של עבודה משותפת עם דוד פתאל, ענת סטריק-דהאן, סמנכ"ל השיווק של רשת מלונות טמרס, ששה למתג ולשווק את מלונות הרשת ומקווה שהרשת תתפרס ברחבי הארץ והציבור יהיה מודע לאיכות מלונותיה

Shutterstock Shutterstock
חמישה חודשים לאחר שנכנסה לתפקיד סמנכ"ל השיווק של רשת טמרס, נראית ענת סטריק-דהאן פורחת ומחייכת. אחרי שעשתה את השינוי הגדול ועזבה את דוד פתאל לאחר 14 שנה, בהן הייתה צמודה אליו ומזוהה איתו, אומרת ענת בחיוך גדול: "יש לי המון חדוות יצירה. יש לי מנכ"ל מדהים. רפי הוא איש שנותן לעבוד וסומך, וגם הבעלים והדירקטוריון נותנים גיבוי מלא ואת ברכת הדרך".
סטריק דהאן נעה כיום ללא הפסקה. היא אחראית על המיתוג של המלונות, על כל נושא השיווק וגם על מחלקת ההזמנות, ובמהלך הפגישה שלנו מציצה מדי פעם למכשיר הבלקברי כדי לראות, האם יש חדרים פנויים שצריך למלא בסוף שבוע. זו מערכת מיוחדת, שפיתחה חברת סילבר בי, עבור סטריק-דהאן כיוון שהיא כל הזמן בתנועה, כדי שתוכל לראות את מצב ההזמנות בכל מקום ובכל שעה.

ענת, אחרי 14 שנה שעבדת צמוד עם דוד פתאל, איך השינוי הזה?
"זה באמת אחרי 12 שנה ברשת פתאל ו-14 שנה בכלל עם דוד פתאל, שעברתי איתו לפני כן בקלאב הוטל והולידיי אין. זה איש שמבחינתי הוא המנטור שלי. מה שאני למדתי ממנו תוך כדי התבוננות במשך השנים, שווה הרבה מאד כסף ואני מיישמת את זה כיום. מבחינת רכש, ספקים, לקוחות, יחסי ציבור, פרסום. מבחינתי השינוי הזה הוא שינוי ששמחתי לעשות. היו לי הרבה כיוונים. הייתה לי גם הצעה מקבוצה מאד גדולה בחו"ל, שיש לה 12,000 חדרים ב-80 בתי מלון. הם רצו שאהיה סמנכ"ל שיווק ומכירות של הקבוצה, אפילו בצורה של שבוע בארץ ושבוע בחו"ל, אבל בגלל המשפחה החלטתי שזה לא מתאים לי. היו לי עוד הצעות לפרויקטים שונים. אחרי שפגשתי את רפי ויינר והנהלת הקבוצה כולה ושמעתי על הכוונות וראיתי שיש כבר דברים בתהליך, החלטתי שזה הכיוון שמתאים לי. מאד טוב לי, כיף לי, יש לי יד חופשית, סומכים עלי. יש פה גם דברים חדשים עבורי, כמו ספא, אירועים. זה מזכיר לי את מה שהיה בפתאל. מותג על עם הרבה מותגים. שצריך לתקשר אותם, כי אין להם הרבה מודעות. יש פה המון אתגרים, ואני אוהבת אתגרים. חוקרת, נכנסת, חופרת, כדי למצוא את הפתרונות המתאימים".

מה את יכולה לספר על טמרס כרשת?
"החברה במגמת גידול. פתחנו את המלון בחוף הצוק, מלון WEST, ובסוף השנה אנחנו מתכוננים לפתוח את מלון קוסטה באשדוד, שזה מלון סוויטות של 113 חדרים, שיושב על המרינה באשדוד. מעבר לכך, לחברה יש תוכניות של התרחבות. מה שמחייב אותי להתחיל למתג את החברה כמלונות טמרס ולא כמלונות דניאל. מותג המטריה יהיה טמרס, כאשר תהיה תמיכה בשאר המותגים. יש כיום את: דניאל, שיזן שהוא מלון ספא, WEST וקוסטה. זה אחד היעדים המרכזיים של השנה, כי בתעשייה הרוב יודעים מה זה טמרס, אבל לא הציבור".

למה אתם לא עושים שם אחיד?
"כי יש לנו בעלויות שונות. לכל בעלים יש את הבעלות על שם המלון. מה שמאחד בין כל המלונות זה המותג טמרס מלונות, שהיא חברת בת של טמרס קפיטל, שהיא חברה של השקעות ואחזקות המשקיעה הרבה כסף בארץ, בחו"ל, בכל מיני יוזמות, והיא מנוהלת ע"י יודפת הראל, שהיא כריש בפני עצמה. מעבר לזה יש לחברה המון סגמנטים. יש סגמנט של אנשי עסקים, תיירות נכנסת, יש בה תיירות פנים, יש מנויים בספא, טיפולים בספא בהרצליה וים המלח, אירועים במלון בהרצליה. כך שיש גם המון קהלים, שצריך לטפל בהם, כמו: קידום המסעדות, חידושים בספא, להטמיע טיפולים בספא. כך שיש המון עניין".

מה היו הצעדים הראשונים שלך כאשר נכנסת לחברה?
"דבר ראשון, לקחתי קדימה את מרכז העצבים, שזה מרכז ההזמנות. בניתי נתב חדש, שמטפל לחוד בסוכנים. עד היום היה קו אחד לסוכנים והזמנות ישירות. כיום יש קו אחד לסוכנים וחברות עסקיות וקו נפרד לתנועה הישירה שמגיעה. יש תסריטי שיחה חדשים, בקרות על מרכז ההזמנות. בתחילת השנה הכנסנו שיטה של תשעה מחירונים, כאשר זה מאפשר עבודה יותר קלה מול הסוכנים. אתה מפנה את תשומת ליבם שאתה משנה מחירון, ואוטומטית זה כבר מוזן אצלם במערכת. הפכנו את החיים של הסוכנים ליותר קלים. השלב הבא יהיה ממשק לסוכנים. מעבר לזה הכנסנו נוהל של מכירה לפי סוגי חדרים. במלון בהרצליה יש לנו לא מעט סוגי חדרים כמו: סטנדרט, דה לאקס, קלאבים, סוויטות - סוויטות גן וג'וניור - וגם במלון בים המלח הרחבנו את סוגי החדרים. התוכנית לשנת 2011 לשנות סגמנטציה. למכור יותר בודדים דרך סוכנים על חשבון הקבוצות ולהגדיל את הפלח העסקי, שעובד אצלנו מאד חזק. יש לנו מחלקת מכירות עסקים, שעובדת מאד יפה".

מה התוכניות לשנה הקרובה?
"התחזית להכנסות - לגדול וגם להגדיל את הרווח. בהוצאות שיווק ופרסום אנחנו הולכים להיות כמו בשנה שעברה למרות הגידול ולמרות שזה מהווה אחוז מסויים מההכנסות. אני לא קוסמת. אני הולכת לשנות את הסגמנטציה של הוצאות הפרסום והשיווק. אני לא מתכננת לגדול בכוח האדם. למרות שיש יותר בתי מלון, נעבוד עם אותו כוח אדם. בהוצאות נפנה את מרבית ההוצאות לכיוון המדיה, מיתוג טמרס, כיוון מכירות של כל אחד מבתי המלון, מיתוג של שיזן כמלון ספא מאד מיוחד ופופולארי. שיניתי הסכמים של יועצים, שעבדו עם הרשת, ומ-2011 יש לי הסכמים עם שלושה ספקים במקום שישה. עשינו איחוד באינטרנט של חברה אחת במקום שלוש חברות, שעשו את זה עד כה. כמו כן, לקחנו משרד פרסום שרוכש את המדיה, בונה את האסטרטגיה, הקריאטיב. כמו כן הרחבתי את היריעה של מי שמנהלת את התקשורת השיווקית, שיתופי פעולה מול המדיה וגורמים שונים, מול משרד הפרסום, והיא גם מנהלת עבורי את מועדון הלקוחות, כולל מדיה חברתית, שאנחנו מטפלים בה בצורה מאד אינטנסיבית. יש לנו בפייסבוק בערך 6,500 חברים.
חברה קטנה עם מוצרים טובים, ויש דרייב עצום. יש כוונה להתפתח ולגדול. יש הרבה חדוות יצירה".

איפה את רוצה לראות את טמרס בעוד שנתיים-שלוש?
"אני מאד מקווה שבעוד שנתיים-שלוש יהיו לנו בין 8-10 בתי מלון, שפרוסים ביעדים מרכזיים, כמו: ת"א רבתי, ירושלים רבתי, אילת. מאד חשוב לנו לקחת נכס באילת להשלים את התמונה. אולי גם בצפון".

מה את יכולה לספר על מלון WEST ?
"המלון פה, מבחינת הסגמנטציה שלו יעבוד על 70% תיירים, 30% ישראלים. המוטו והסלוגן, השקט, השלווה והים. אתה נמצא בת"א על חוף הים, אבל שקט, אין המולה ורעש, ויש לך אפשרות יציאה נוחה לכל מקום. לנתיבי איילון, כביש החוף, כביש חמש. מרכז ת"א, אבל עדיין שקט. קרוב להרצליה פיתוח, למסעדות, לרמת החייל. קהל היעד הוא תיירים מחו"ל, אנשי עסקים, ישראלים בסופי שבוע, ליל כלולות, חברות עסקיות. האזור הזה מאד התפתח. המסעדה שיש לנו פה, המטרה שאנשי עסקים יתחילו פה את הבוקר או יסיימו פה את היום. היתרון של הסוויטות הוא יתרון גדול. במחיר של חדר בת"א אתה מקבל סוויטה שיושבת על הים. זה חלום. האיכות של הבנייה מאד טובה. האסטרטגיה של החברה היא לקחת מלונות של חמישה כובים, חמישה כוכבים דלקס ולבנות מוצרים מאד איכותיים. אנחנו משלימים כעת את השיפוץ במלון בים המלח, ואלו יהיו החדרים הכי יפים".

איפה את ממקמת כיום בשוק את טמרס?
"ברמה של הרשתות המובילות. יש פה שילוב של נופש עם עסקי ותיירות. אנחנו קרובים כיום לדן גם מבחינת האיכות. מבחינת החשיבה אנחנו משהו קצת שונה עם מוצרים איכותיים. יש שמרנות באיכות. מבחינה החשיבה השיווקית, גם מול ספקים יש חשיבה, איך מתייעלים ומוציאים עלות תועלת מכל הסכם. זה לא חוכמה לעשות רק הכנסות. צריך שהבעלים יהיה מרוצה מהרווח הנקי".

היום, אם תעשי משאל, לא יידעו מה זה טמרס?
"אתה לגמרי צודק. כשנכנסתי לתפקיד גם עשיתי סקר מודעות, לא רק על טמרס, על מלונות דניאל ועל מלון ספא שיזן, כדי שהסקר יהיה בסיס להמשך. אני מאמינה שעם שיתופי פעולה, יחסי ציבור נכונים, פרסום, הכוונה, שהציבור יידע מה זה טמרס ומה הם שאר המותגים. אם שמת לב כשנכנסת, יש שלט של טמרס וגם במלון עצמו. לכל המלונות יש אבא אחד, וזה אתגר עצום, כי גם התתי מותגים צרכים חיזוק".

איך שיתוף הפעולה שלכם בטמרס עם סוכני הנסיעות?
"הסוכנים היו והינם שותפים שלנו. בשבוע הראשון לכניסתי לתפקיד עשינו הרמת כוסית לסוכנים, מנכ"לים, סמנכ"לים, והייתה נוכחות והבעת תמיכה של כולם בטמרס. אני לא רואה את הענף הזה מתקיים בגדול בלי סוכנים. נכון שיש מועדוני חברים, תנועה ישירה, אך אין אף רשת או מלון, שיכולים לחיות בלי סוכני נסיעות. אני מאמינה שלכל אחד יש את המקום שלו, והסוכנים הם שותפים וימשיכו להיות שותפים שלנו".

האם פויו זבלודוביץ, הבעלים של טמרס, מעורב בנעשה?
"הדירקטוריון שהוא מינה מעורב בצורה כזו או אחרת. הם מעורבים ונותנים את ברכת הדרך. הם מעורבים בשיפוצים, הסכמי ניהול. הם החלק שמניע את העסק הזה קדימה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: