אא

יוסי פתאל: "להתפתחויות הדרמטיות במצרים השלכות מיידיות על תחום התיירות"

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות מזהיר כי לחוסר יציבות באיזור עלולה להיות השפעה שלילית גם על ישראל ומזכיר כי למצרים רקורד מרשים בהתמודדות עם משברים בענף התיירות.

Shutterstock Shutterstock
עקב האירועים במצרים אומר יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, כי "באופן כללי לאי יציבות בעוגן תיירות מרכזי במזרח התיכון, כמו מצרים, השפעה שלילית על האזור כולו ובכלל זה ישראל. שמחת העניים המוקדמת של גורמים המתכננים לקלוט תנועה שתוסט ממצריים לישראל עוקצה רב מהברכה קצרת המועד האפשרית".

פתאל ממשיך ואומר: "המזרח התיכון כולו בכותרות והדימוי המשודר בתקשורת הינו של אזור בעייתי בתחום החשוב ביותר לכל תייר, בטחונו האישי. תנועת התיירות מישראל למצריים זניחה כבר תקופה ארוכה וכל נפילה במספרים חסרת משמעות כלכלית רלוונטית. פלח תיירות מרכזי בתנועה של תיירות מישראל למצריים הינו של המגזר הישראלי-ערבי, שגם בו צפויה ירידה משמעותית בביקושים, אם כי באחוזים נמוכים יותר מהקהל הישראלי יהודי.

מהצד השני, תנועת התיירות ממצריים לישראל מאופיינת בעיקר בתיירי יום, המגיעים לישראל דרך הגבול המשותף ליממה אינטנסיבית של ביקורים במקומות הקדושים ועוד. תנועה זו כוללת כמה מאות אלפי תיירים מידי שנה, אולם משקלה הכלכלי קטן כך שגם הנזק הצפוי עם הצטמצמות תנועה זו אינו משמעותי.

לבסוף, אין להספיד את התיירות למצריים, המהווה נדבך חשוב בכלכלה המצרית. למצריים רקורד מרשים של שיקום ענף התיירות לאחר משברים בטחוניים והתמודדותם עם משברים בענף התיירות אחרי התקפות טרור נלמדת גם אצל קברניטי ענף התיירות בישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: