אא

מנכ"ל משרד התיירות : "על ראש הממשלה לקבל החלטה האם להציב את התיירות בראש סדר העדיפויות"

"בשל התנהלות לא מושכלת של משרד האוצר, המפחד להתמודד עם האתגרים שמציב משאב התיירות . בשל קוצר ראות זה, אנו עלולים לפספס הזדמנות ייחודית זו", אמר נועז בר ניר, מנכ"ל משרד התיירות .

Shutterstock Shutterstock
"משרד התיירות אינו זקוק היום לתקציבים נוספים, אך אינו יכול להביא למימוש פוטנציאל התיירות של ישראל, בשל התנהלות לא מושכלת של משרד האוצר, המפחד להתמודד עם האתגרים שמציב משאב התיירות. בשל קוצר ראות זה- אנו עלולים לפספס הזדמנות ייחודית זו", דברים אלו אמר היום מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, בכנס המרכז ללימודים אקדמיים, שהתקיים במסגרת יריד התיירות של ישראל .

בר ניר, אשר הציג בפני באי הכנס את הישגי השנה החולפת בתיירות ויעדי השנים הקרובות, ציין כי "התיירות לישראל הגיעה לשיא המיצוי של מרבית התשתיות הקיימות. אם רוצים לממש את הפוטנציאל של משאב חשוב זה, הממשלה צריכה להציב את התיירות בראש סדר העדיפויות, להקצות עוד מענקים לבניית בתי מלון, לתת מענקים גבוהים יותר ליזמים ולשנות את מפת אזורי העדיפות הלאומית בתיירות" .

"אם תעשה כך הממשלה, יגיעו עוד תיירים, המשק יגדיל הכנסות במיליארדי שקלים מתיירות, יווצרו עוד עשרות אלפי משרות חדשות, בעיקר בירושלים ובפריפריה ותשתפר תדמית ישראל בעולם. אבל אפשר גם אחרת" - הוסיף בר ניר, "אפשר גם לתת לתיירות להתנהל כפי שהיא היום ולוותר על משאב מיוחד וייחודי זה. כולי תקווה שראש הממשלה יבחר במימוש ולא בפספוס" .

בר ניר, קרא במהלך הכנס, למנכ"ל עיריית ירושלים, להסדיר בדחיפות את נושא אגן העיר העתיקה והנגשתו לתיירים, והודיע כי משרד התיירות לא יעביר תקציבים לעירייה במידה ולא יוסדר הנושא .

מנתוני הלמ"ס המתפרסמים היום, עולה כי בינואר השנה ביקרו בישראל כ - 250 אלף תיירים - שיא כל הזמנים לחודש זה וגידול של 17% בהשוואה לינואר אשתקד . מתוך כניסות אלו, 191 אלף היו של תיירים - גידול של 16% בהשוואה לינואר אשתקד . 23 אלף הגיעו במסגרת אוניות שייט, 34 אלף הגיעו לביקור חד יומי בישראל .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: