אא

אל על תשלם למס הכנסה 65 מיליון ש"ח במסגרת הסכם פשרה

בגין שומות בין השנים 1998-2005 ומלוא חובות הניכויים בגין כרטיסי טיסה לעובדים והוצאות עודפות ואחרות לשנים 2006-2010 . אל על ביצעה הפרשות כספיות העולות על סכום התביעה .

Shutterstock Shutterstock
חברת אל על הגיעה להסכם פשרה עם מס הכנסה, לפיו תשלם לרשויות המס סכום של 65 מיליון ש"ח .

הרקע להסכם הפשרה הינו מחלוקת בין החברה למס הכנסה, בגינן הוצאו לחברה שומות ובהמשך צווים בגין השנים 1998 עד וכולל שנת המס 2005.

עיקרי המחלוקת בין החברה לבין רשויות המס הינם שוויים של כרטיסי טיסה, על בסיס מקום פנוי ועל בסיס מקום מובטח, אשר ניתנו לעובדים בהנחה.
 
בגין כרטיסי טיסה על בסיס מקום פנוי, עמדת החברה הייתה כי שווי הכרטיס יחושב לפי שיעור של 22.5% ממחיר הכרטיס שנקבע על ידי החברה, כמחיר בסיס להנפקת כרטיסי עובדים במחלקת תיירים. פקיד השומה קבע, בשומות שהוצאו לחברה בגין השנים 1998 עד 2005, את שווי כרטיס הטיסה בשיעורים משתנים ממחיר הכרטיס הממוצע במחלקת תיירים, שהינם גבוהים מהשיעור אשר נקבע על ידי החברה .

בגין כל דרישות מס הכנסה עד וכולל שנת 2010, ביצעה החברה הפרשות כספיות העולות על סכום הפשרה, ולפיכך צפויה אל על להקטין את סכום ההפרשה הרשומה בספריה ולהכיר בדוחות הכספיים לשנת 2010 בהכנסות אחרות לפי התאמות והשפעת מס במסגרת הרווח התפעולי של החברה, המוערכות בכ - 20-23 מיליון דולר .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: