אא

האם התיקון לחוק ההגבלים העסקיים בנושא קבוצות הריכוז תשפיע על ענף התיירות?

בעקבות אישור הצעת חוק לתיקון חוק ההגבלים העסקיים, בנושא קבוצות ריכוז, בוועדת הכלכלה של הכנסת, סבורים גורמים בענף התיירות כי ייתכן וזה יעניק לממונה על ההגבלים כלי "להכנס" בענף התיירות בנושא הבריתות או בתי המלון.

Shutterstock Shutterstock
להצעת החוק הממשלתית לתיקון חוק ההגבלים העסקיים בנושא קבוצות ריכוז, שאושרה היום פה אחד, בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח'כ כרמל שאמה, עשויות להיות השלכות גם על ענף התיירות בישראל.

התיקון מקנה לממונה על ההגבלים העסקיים סמכויות, אשר מאפשרות התמודדות עם כשל התחרות, שנגרם בשווקים מעוטי מתחרים, הנפוצים, באופן יחסי, במשק הישראלי.

הצעת החוק תאפשר לממונה להכריז על קבוצות ריכוז ולתת הוראות, הנוגעות בין השאר, להסרתם של חסמי כניסה לשוק הרלבנטי וכן להסרתם של חסמי מעבר בין המתחרים השונים בשוק. כמו כן, תוכל הממונה לפתוח בהליכים בפני בית הדין להגבלים עסקיים, שתכליתם ניתוק של קשרי בעלות בין מתחרים.

על פי הנוסח שאושר היום בוועדת כלכלה, צעדים שתבקש הממונה לעשות, שעניינם מניעת פגיעה בתחרות, לא יחייבו את הסכמת הרגולטור הענפי, ככל שישנו כזה בענף המדובר אלא היוועצות עמו בלבד.

החוק החדש יכול, לפי גורמים בענף התיירות, להשפיע על הענף ולהעניק לממונה על ההגבלים כלי שיאפשר לה 'להכנס' בענף התיירות בנושא הבריתות או בתי המלון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: