אא

המוטו העיקרי של מנכ"ל Serve Hotel: "מלונאות זה 80% אישיות ו-20% כל השאר"

חברת משאבי אנוש Serve Hotel עוסקת באספקת כ"א לענף המלונאות ובהשמת מנהלים בבתי מלון. "לכל רשת יש תרבות פנימית עם מאפיינים ייחודיים, עם סגנון ניהולי שונה ואווירה שונה. ההכרות שלנו עם הענף מאפשר לנו לזהות איזו אישיות מתאימה לאיזה מלון", אומר עוזי שמעון.

Shutterstock Shutterstock
Serve Hotel הנה חברת משאבי אנוש בענף המלונאות, אך עבור עוזי שמעון, המנכ"ל והבעלים, גולת הכותרת הוא תחום השמת מנהלים בבתי מלון.

עוזי שמעון החל את דרכו בענף המלונאות בשנת 1992 כקב"ט במלון הוד ים המלח ולמד מנהל בתי מלון בטכניון. לאחר חמש שנים, שבהם ביצע מגוון תפקידים במלון, עבר למלונות אפריקה ישראל ואינטרקונטיננטל בתל אביב וניהל את מלון אדיב.

לאחר ששב משליחות הסוכנות היהודית מיוהנסבורג בדרום אפריקה, שם עסק בהסברה והעלאת סטודנטים וצעירים לארץ, החליט עוזי שמעון לנצל את הידע והקשרים עם בתי מלון בארץ ולהקים חברה למשאב האנושי. החברה עסקה בפתרונות כח עבודה בתחום המלונאות ובראשית 2010 החלה Serve Hotel לעסוק גם בהשמת מנהלים בבתי מלון. במקביל לניהול החברה מרצה בתדמור ומכללת הדסה, במגוון תחומים מלונאיים.

את הראיון עם עוזי שמעון ערכתי בטרקלין העסקים של מלון קראון פלאזה סיטי סנטר, שם הוא מרגיש כבן בית.

בגלל שלא בא מתחום כ"א, אלא מתפקידים תפעוליים במלונאות, מסביר עוזי שמעון כי זה מאפשר לו לזהות התאמה בין המועמדים למשרות הפנויות: "לכל רשת יש תרבות פנימית עם מאפיינים ייחודיים, עם סגנון ניהולי שונה ואווירה שונה. ההכרות שלנו עם ענף המלונאות מצמצמת את חוסר ההתאמה, יש לנו את היכולת לזהות איזו אישיות מתאימה לאיזה מלון".

למה השמת מנהלים במלונאות?
"התרומה שלי זה בלשמר את האנשים שעשו כברת דרך במלונאות, אבל הגיעו לתקרת הזכוכית וצריכים עזרה בלנפץ אותה. יש כיום בארץ כ-5,000 משרות, מסגן מנהל מחלקה עד מנהל רשת ולפעמים מגיעים לתפקיד המקסימלי שאפשר להגיע באותו מלון. המטרה שלי היא לתת מענה לצורך קיים של מלונאים מוצלחים להתקדם כי גם למנהל זוטר, שהוא מנהל קבלה באיזה מלון, מגיע להתקדם ולהגשים חלומות".

למה לפנות ל-Serve Hotel ולא לחפש לבד, עבודה או עובדים?
"פונים ל- Serve Hotel בגלל הדיסקרטיות שנשמרת בקנאות, בגלל מאגר התפקידים שיש לנו להציע וכדי לקדם את המועמד לקבלת העבודה. הלקוח המלונאי פונה אל Serve Hotel בכדי לקצר זמן במיון וגיוס ולקבל את המועמד הראוי והמתאים ביותר. בתור מי שמכיר את שני הצדדים ומבין את הצרכים ומה כל אחד מחפש אני מסוגל להתאים ביניהם בסבירות גבוהה של התאמה מקסימלית".

"הערך המוסף שלי, לדעתי, הוא שאני יודע להקשיב ולהבין ויחד עם העובד להגיע להחלטה מה הוא מחפש, במה הוא טוב ובאילו תפקידים יביא את כישוריו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר, ולפעמים אפילו להגיע עימו לתובנות שהוא יכול לבצע גם תפקידים שונים מאילו שהוא חשב עליהם. כשעובדים עם אנשים אי אפשר להיות שבלוניים, צריך להיות גמיש ויצירתי כדי לא לעשות נזק לשני הצדדים. אם אני מצליח לזהות מה הצרכים של המועמד זו ההצלחה שלי".

אילו תכונות, לדעתך, חשובות במלונאי?
"ההצלחה במלונאות היא היכולת לזהות את הצרכים של האורח ואז לספק אותם. המלונאי המוצלח צריך לשלב את הצרכים של האורח, העובד והבוס. לכן, במלונאות 80% זה האישיות ו-20% כל השאר".

פרופיל המנכ"ל היום שונה מזה של פעם
עוזי שמעון מסביר שהתנאים היום השתנו ותפקידו של מנכ"ל מלון שונה ממה שהיה בעבר: "ברשתות רבות ההחלטות החשובות מתקבלות במסגרת הרשת ובנוסף יש היום נטייה של הבעלים להיות יותר מעורבים בניהול. עקב כך במקרים מסוימים תפקיד מנכ"ל המלון הצטמצם מאוד. למעשה נוצרו מנכ"לים מסוג חדש, שלא היה לפני 20 שנה. בעבר מנכ"ל מלון היה אדם עתיר סמכויות, כריזמטי, בעל יכולות שיווקיות, יצירתיות, מחשבה מחוץ לקופסא, הם היו אנשי הדרכה, יזמים מובילים תהליך. עקב כך מנכ"לים בכירים נאלצים לעבור לרומניה, הונגריה, יוון ולאירופה בכלל"

בהתחשב באמור האם יש כוונה להרחיב את עסקי החברה אל מעבר לים?
"נכון להיום אנחנו פועלים בעיקר בארץ, אבל עובדים על הקמת מחלקה בינלאומית, עם מנהלת השמות שמובילה את התהליך. היא דוברת 5 שפות ומכירה את השוק הגלובלי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: