אא

משתלם למלונות לעבור לשימוש בגז טבעי

התאחדות המלונות בישראל ורשות הגז הטבעי במשרד התשתיות הלאומיות, ערכו השבוע כנס בנושא השימוש בגז הטבעי במלונות .

Shutterstock Shutterstock
הגז הטבעי נכנס לשימוש בארץ לפני מספר שנים ושימש בעיקר צרכנים גדולים כמו חברת החשמל, מפעלי ים המלח ומפעלי תעשייה אחרים . בשנים האחרונות מתפתחת בארץ תשתית גז טבעי בלחץ נמוך, אשר תהפוך את הגז הטבעי לנגיש גם עבור צרכנים קטנים יותר, מפעלי תעשייה ועוד . כך, יהפוך הגז הטבעי למקור אנרגיה זמין גם למלונות .
רשות הגז הטבעי במשרד התשתיות הלאומיות והתאחדות המלונות בישראל ערכו כנס משותף בנושא, במרכז לישראל יפה בתל אביב, להטמעת והגברת המודעות לשימוש בגז טבעי גם בבתי מלון .

לדברי שאול צמח, מנכ"ל משרד התשתיות הלאומית: "משרד התשתיות הלאומיות שואף לכניסה מוגברת של גז טבעי, אשר יהווה את האנרגיה העתידית במשק, מתוך מגמה ברורה למזער עד כמה שאפשר תלות חיצונית, ולשאוף לעצמאות אנרגטית . השינויים במשק ידועים ומחירי הנפט ביחס לגז הטבעי יקרים פי חמישה . בהתאם לכך גם ההשוואה בין מחירי הסולר ביחס לגז הטבעי" .

"הכדאיות הכלכלית של מעבר המלונות לשימוש בגז טבעי היא מובהקת, מעבר לגז טבעי בקרב בתי מלון, יסייע לחיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה לכל מלון", ציין צמח .

שוקי שטרן, מנהל רשות הגז במשרד התשתיות הלאומיות : "ישראל צורכת גז טבעי מאז 2004 . מרבית תחנות הכוח של חברת החשמל מחוברות לגז טבעי . מלונות ים המלח יוכלו להתחבר לרשת החלוקה של זכיין החלוקה באזור הנגב ובתי המלון בטבריה, יוכלו ליהנות מגז טבעי בטווח הרחוק של עד כ - 5 שנים עם התפרסם מכרזי החלוקה לאזור זה, ופריסת רשת החלוקה על ידי הזכיין" .

לדבריו: שיטה זו עובדת על עקרון ה"גישה החופשית" - עיקרון שנועד ליצור מערך שיווקי המבוסס על תחרות . כל צרכן יכול לבחור משווק, או אף להתקשר ישירות עם ספק הגז . רשות הגז הטבעי בהחלט מציעה למלונאים, להיפגש עם הספקים השונים בתחום הגז הטבעי, להתייעץ ולבחון עלויות על מנת להסב את מערכותיהם" .

שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "השורה התחתונה של המלון היא רווחיות . התאחדות המלונות דוגלת בהתייעלות ומשתפת פעולה עם האגף לשימור אנרגיה במשרד התשתיות הלאומיות בכל הקשור לחיסכון ולהתייעלות אנרגטית בבתי המלון . כך בשנה האחרונה, ערך האגף לשימור משאבי תשתית במשרד התשתיות הלאומיות מבצע להתייעלות אנרגטית בבתי מלון, בעלות של 7.5 מיליון שקלים . עד כה זכו 44 בתי מלון מרחבי הארץ במענקי המשרד להתייעלות אנרגטית . החיסכון הצפוי בגין כך הוא 17 מיליון ש"ח בשנה . כללית, ההשקעה תחזיר את עצמה תוך שנתיים, כאשר החיסכון הממוצע למלון בן 200 חדר הוא 300 אלף ש"ח לשנה" .
לדברי צוראל: "הוצאות האנרגיה במלונות בשנת 2010 עמדו על 350 מיליון ש"ח, זהו סכום גבוה ולכן אנו מחפשים פתרונות להוזלת ההוצאה על סעיף האנרגיה, כך רואה ההתאחדות את האפשרות למעבר לגז טבעי כאופציה להתייעלות בבתי מלון והוזלה משמעותית בהוצאות ועלויות צריכה באנרגיה" .

ארנון רונד, יועץ כלכלי לרשות הגז הטבעי, הדגים בפני המלונאים את העלויות הכרוכות בהקמת תשתית גז טבעי במלון וחישב בעבורם את החיסכון הכספי הצפוי על הוצאות האנרגיה, בהתבסס על נתוני צריכת האנרגיה הממוצעים בפועל כיום .
לדוגמא, הסבת מערכת לגז טבעי במלון באזור המרכז שבו 300 חדרים, תעלה כ - 2,000,909 ש"ח .
עלות זו תכלול: חיבור חד פעמי למערכת החלוקה, עלויות הסבת המבער קיים , לשימוש בגז טבעי, הוצאות לא צפויות , עלויות מימון .
מנגד, יש להפחית את סכום מענק החיבור ממשלתי המגיע עד לכ - 250,000 ש"ח .
החיסכון השנתי שיושג מההסבה יגיע ל - 419,721 ש"ח . החזר ההשקעה במקרה זה, יהא תוך 6 שנים .

ארנון ציין כי: "ככל שצריכת האנרגיה של בית המלון מתבססת על שריפת גפ"מ או סולר, גדלה הכדאיות למעבר לשימוש בגז טבעי . יחד עם זאת, יש לבחון את מאפייני הצריכה והמיקום של כל בית מלון, אשר משפיעים על מידת הכדאיות לביצוע ההסבה לגז טבעי" .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: