אא

יוטרוול הציגה את היערכותה לעמלת האפס

בכנס במלון דן תל-אביב, בו השתתפו מרבית מנהלי הסוכנויות החברים ברשת, הציגה רשת יוטרוול תמהיל פתרונות, שבאמצעותו יוכלו משרדי הרשת להתמודד בהצלחה עם עידן עמלת האפס ולהגדיל את רווחיותם.

Shutterstock Shutterstock

ביום שלישי האחרון התכנסה הנהלת רשת יוטרוול, ביחד עם מנהלי הסוכנויות החברות ברשת, לדיון מעמיק בנושא התמודדות עם עידן עמלת האפס ואשר במהלכו הוצגו תשעה מהלכים מרכזיים שהרשת תוביל בשנתיים הקרובות. בני מילרד, מנכ"ל יוטרוול אשר פתח את הכנס אמר כי: 'לאחר חצי שנה של היערכויות, תכנונים ובעיקר ניתוחי מצב בארץ ובעולם – אנו מציגים היום בפניכם תמהיל של פתרונות, שיישומם בשטח יבטיח שמשרדי הנסיעות ימשיכו להרוויח ורבים מהם אף יגדילו את רווחיותם'.


יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, הציג בנאומו את המתרחש בענף ואף ציין כי להערכתו מבנה העמלות הנוכחי ישתנה בטווח השנתיים הקרובות, ויחד עם זאת ההתאחדות תפעל בנחישות בכדי לוודא ששינוי זה לא ירע את מצב הסוכנויות. בפרזנטציה שארכה כשעתיים, הציג סמנכ"ל יוטרוול משה שמא, מצגת מובנית ובה התהליכים שהרשת מפעילה, בכדי לוודא שהשינוי הענפי אכן יצלח.


במהלך דבריו הציג שמא את התחזיות לשינוי ובעיקר את המגמות בענף הנסיעות – בעיקר אלו הצפויות בשלוש השנים הקרובות ובהם: תלות טכנולוגית, צמצום במשרדים קטנים ולא מאוגדים, התגברות המכירה הישירה לצד איזון במכירות אינטרנט, ההתמחויות המקצועיות הנדרשות, פיתוח מוצרי נישה, התחזקות מגמת סוכני Home Based ובעיקר שינוי המודל העסקי ביחסי ספקים-סוכנים.


כמענה למגמות אלו הוצגו תשעת המהלכים האסטרטגיים שיוטרוול החלה ליישם בסוכנויות ובכללם: פיתוחים טכנולוגיים – הוצגו עשר תוכנות חדשות לניהול והזמנת מוצרי תיירות, שיוטרוול רכשה ואו פיתחה והחלה בהטמעתם בסוכנויות. בחלק זה של הדברים, הוצגה התוכנה החדשנית AMLA, אשר תפקידה להגדיר במדויק לסוכן הנסיעות את גובה דמי הטיפול שצריך לגבות בכל דוקט ואשר מתבססת על קישור ישיר להסכמי הספקים שיש לרשת והקובעת מראש את גובה הרווחיות המומלץ בכל סוכנות.


כמו כן הוצגה תוכנת הזמנות חדשנית, שרשת יוטרוול הינה הראשונה מחוץ לארה"ב שקיבלה הרשאה לפעול באמצעותה. תוכנה זו מרכזת למעשה את כל מוצרי התיירות והשירותים – שאינם הליבה המרכזית - ומאפשרת לסוכני הנסיעות להזמין לנוסע מגוון עצום של מוצרים תוך גביית עמלה מוגדלת. בנוסף, הציגה הרשת שתי פלטפורמות אינטרנטיות למכירה ואשר תפקידם המרכזי לקדם מוצרי ספקים ברשת מצד אחד וכן לקדם מוצרי תיירות שבהם יש עמלות מיוחדות.


הדרכה - כידוע, חתמה יוטרוול על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם בית הספר לתיירות של אוניברסיטת חיפה ובמסגרת זו הוצגה למנהלים מערכת ההדרכות לשנת 2008-2009 ואשר במרכזה הטמעת הטכנולוגיות, הגברת המכירות בקרב הסוכנים, התמקצעות מנהלים בתחומי הניהול ועוד. מיד לאחר החגים תחל יוטרוול בהכשרה מסיבית של 650 סוכני הרשת ואלו יוזמנו לימי עיון מרוכזים, שעיקרם גביית דמי טיפול מוגדלים והגבור מכירות.


כמו כן, תינתן תשומת לב מיוחדת להכשרת מנהלי הרשת ובמסגרת זו ישנם מגעים מתקדמים ללימודי תואר ראשון מוכרים בתיירות, באמצעות אוניברסיטת חיפה. גלובליזציה – ההסכם עליו חתמה יוטרוול לפני מספר חודשים עם הרשת האמריקאית Travelsavers, מעניק לה יתרונות תחרותיים וגישה למגוון רחב של שירותים – בדגש למשרדים העסקיים. בשלב זה הוגדרו מספר משרדים לקיום פיילוט, ובתחילת דצמבר תצא משלחת בת 10 מנהלים חברי יוטרוול לניו-יורק, לסמינר בן 5 ימים, שבמהלכו גם ילמדו את הפלטפורמות העומדות לרשותם וגם יפגשו עם מנהלי משרדים בארה"ב, בכדי להפיק לקחים מהמעבר לעמלת האפס.


יחסי ספקים – הוצג מודל חדשני וייחודי להסכמים עם ספקים מרכזיים ואולם הרשת סירבה לפרט מודל זה והוא מוגדר בשלב זה כחסוי. פתרון כולל – חלק מרכזי במערך השינוי הוא היכולת של משרדי יוטרוול להציע לנוסע פתרון כולל ומלא לצרכיו.במסגרת זו הוצג המבנה הארגוני והתשתית השיווקית והמכירתית, אשר תוטמע במשרדים ואשר תאפשר להם למכור מגוון רחב יותר ונגיש של מוצרים - המכסה את כלל הספקטרום של צורכי הלקוח. משה שמא אמר לנוכחים כי 'בעידן כזה של שינוי חייבים להבין כי לצד אי הודאות שיכולה להיות מטרידה, יש גם את מימד ההזדמנויות.


ינצח אותו משרד נסיעות שידע להגיב בדרך הטובה ביותר לשינוי – ואנו כאן פועלים במשותף, כל 66 משרדי הרשת, ביחד ובנחישות בכדי לוודא שהתגובה שלנו תהיה טובה, מהירה ואפקטיבית'. בני מילרד אמר בסיכום הדברים כי בחודשים הקרובים יערכו כנסים נוספים בכדי לוודא שהמשרדים אכן מתחילים בהטמעה וביישום וכי הרשת מקימה צוות היגוי מקצועי שתפקידו מתן מענה מהיר למשרדים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: