אא

שר התיירות ביריד ITB בברלין: "האירועים הגיאופוליטיים במזה״ת משפיעים על התיירות לישראל"

השר, שפתח רשמית את הביתן הישראלי ביריד, קרא לשרי התיירות של מצרים, ירדן והרשות הפלשתינית לצאת בקריאה משותפת לתיירים שלא לחשוש ולבקר באזור: "התיירות היא מנוף לבניית אמון בין העמים".

Shutterstock Shutterstock

במסיבת עיתונאים, שהתקיימה הבוקר , לרגל חנוכת הביתן הישראלי ביריד התיירות ITB בברלין, ציין שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, בנאום ארוך, כי שנת 2010 היתה שנת שיא לתיירות, עם עליה כללית של 23% במבקרים מכל העולם.

התיירות מגרמניה הפכה למובילה וגרמניה נמצאת במקום הרביעי בכניסות תיירים לישראל, עם כ- 1,800,000 תיירים. עליה של 23% לעומת 2009 כמו גם העלייה הכללית של התיירים מכל העולם, שביקרו בישראל .

"הפסקנו להתחרות עם השכנים על ים, מזג אויר ונוף", אמר השר מיסז'ניקוב, שסיפר כי ישראל נותנת ערך מוסף לתיירים שמבקרים בארץ הקודש שבמרכז ירושלים - התיירים הצביעו ברגליים בעד מדינת ישראל והוסיף כי "כל אדם בעולם רוצה לבקר לפחות פעם אחת בארץ הקודש ובירושלים"

השר סיפר על הפעילות השיווקית של המשרד בפלחי שוק חדשים ואמר "נכנסו לנישות חדשות, שלא היו קיימות בעבר, הגברנו שיווק באינטרנט ואנחנו מגיעים כעת לפלחי שוק חדשים".

השר סיפר כי בשנה האחרונה נוספו בגרמניה כ-35 משווקי תיירות חדשים, שעזרו בעליה במספר התיירים. לדברי השר, יותר מ-50% מהתיירים, המבקרים בירדן עושים זאת מסיבות של תרבות והיסטוריה, כאשר רוב המבקרים בישראל הופכים "לשגרירים" של ישראל, אחרי היחס שמקבלים בארץ.

"התיירות הינה גשר לשלום, ישראל הינה המדינה הדמוקרטית היחידה באיזור, המבטיחה לכל תייר הבא לבקר כי גם ייצא בביטחון לאחר ביקור עם שלל אפשרויות. תל אביב, העיר הכי קרובה לברלין במגוון האפשרויות שלה, רוב התיירים שמגיעים לישראל עדיין מגיעים בגלל ירושלים עיר הקודש".

"הרשות הפלשתינית הינה שותף שלנו בתיירות. עשינו ביחד מסלול קל למעבר בין בית לחם לירושלים עבור תיירים מכל העולם. יש שיתוף פעולה עימם, גם בהסעות תיירים לערים ובזכות התיירות אפשר להמשיך לבנות אמון בין העמים. גם בתחרות של שבעת פלאי עולם אנחנו נעזרים בשיתוף פעולה עם הרשות".

השר התייחס לאירועים הגיאו-פוליטיים באזור, שלדבריו גרמו לירידה של 2% בכניסות התיירים לארץ. "התיירים בעולם לא מבדילים בין מה שקורה במצריים לבין ישראל- עבורם זה אותו איזור וכך תיירים שהיו מגיעים למצריים ואח"כ גם לישראל הפסיקו לבוא לחלוטין. בזכות פעילותנו ברוסיה ואוקראינה בחודש האחרון והעלייה הגדולה במספר המבקרים מארצות אלו הירידה היא של 2% בלבד".

השר סיים את דבריו בקריאה לשרי התיירות של ירדן, מצריים והרשות לצאת בקריאה משותפת לתיירים בעולם להגיע לאזור ללא חשש כי זוהי מטרת משותפת לכולם .

במסיבת העיתונאים נטלו חלק עמי צוברי, מנהל לשכת התיירות של ישראל בברלין ושגריר ישראל בגרמניה, אריק בן זאב, שנשאו אף הם דברים.

השר סיפר כי "כבר בשבוע הבא ייצא משרד התיירות בסדרת קמפיינים במדינות יעד בעולם, בתקציב של 45 מיליון שקלים, במטרה לבדל את תדמיתה של ישראל ממדינות האזור ולחזקה כיעד בטוח, נגיש ואטרקטיבי לתיירות".

סדרת הקמפיינים, שתחל בשבוע הבא, תמשך מספר חודשים ותתמקד במספר מדינות, המהוות מקור לתיירות לישראל ובהתאם לקהלי יעד מוגדרים. בין היתר יתקיימו קמפיינים ופעולות שיווק מתוגברות בארה'ב, רוסיה, גרמניה, אנגליה ומדינות סקנדינביה. בנוסף תתבצע פעילות שיווקית ממוקדת מול הקהל היהודי בצרפת, הנוהג לנפוש במדינות צפון אפריקה בתקופת הקיץ, במטרה למצב את ישראל כיעד חלופי לתיירות למדינות אלו .

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: 'המשבר במדינות האזור מהווה אתגר והזדמנות לתיירות לישראל. אנו נפעל בכל ערוצי השיווק, במגוון פעולות, במטרה למצב את ישראל כיעד חלופי עבור תיירים שנהגו לבקר, לתור ולנפוש עד היום, במדינות האזור. בחודשים הקרובים יתגברו נציגי משרד התיירות, הפועלים ב- 17 לשכות בעולם, את פעילותם מול אנשי תעשיית התיירות במטרה להגדיל הפעילות מול ישראל. פעולות שהתבצעו בשבועות האחרונים מול תעשיית התיירות ברוסיה ובאוקראינה, כבר הוכיחו שישראל נתפסת כחלופה עבור תיירים המבקשים לנפוש באזור במזרח התיכון'.

במקביל, מנתוני הלמ'ס, המתפרסמים היום, עולה כי בחודש פברואר 2011 הגיעו לישראל כ- 220,000 מבקרים, ירידה של 2% לעומת פברואר 2010. מדובר בגידול של 10% לעומת פברואר 2010 במספר התיירים ששהו בישראל יותר מלילה אחד וגידול של 2% בתיירות הקרוזים, עמה הגיעו לישראל 13,000 תיירים. לעומת זאת, בשל האירועים במצרים, צנח מספר המבקרים החד יומיים, דרך מעברי הגבול היבשתיים ב- 83% לעומת 2010 ועמד על כ- 5,000 כניסות בלבד. 2,600 מבקרים חד יומיים נוספים הגיעו לישראל דרך האוויר . בחודשיים הראשונים של השנה הגיעו לישראל 466,000 מבקרים, עליה של 7% לעומת החודשים המקבילים ב- 2010 וגידול של 13% במספר התיירים ששהו בארץ יותר מלילה אחד.




בתמונה מימין: שגריר ישראל בגרמניה יורם בן זאב, שר התיירות סטס מיס'ניקוב ומנהל לשכת התיירות בברלין עמי צוברי



הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: