קובי קרני: "רק מי שרוצה להיות אלוהים יגיד לסוכנים שהעמלה שלכם אפס"
יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, נשא נאום תוקפני וענייני בפתח הכינוס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות, שמתקיים במלון רויאל ביץ' באילת. קרני אמר, בין השאר, ליאט"א וחברות התעופה: "ארגון יאט"א זה ארגון הכי קרוב לקרטל שקיים במדינת ישראל ואף אחד לא מטפל בו".
Shutterstock
קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, נשא אתמול נאום תקיף, חד עם מסר ברור לחברות התעופה בפתח הכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות, הנערך במלון רויאל ביץ' באילת.
קרני אמר בין שאר דבריו: "יסלחו לי חברי ארגון יאט"א וחברות התעופה, כי רק מי שרוצה להיות אלוהים יכול להגיד לכל הציבור הנהדר הזה, אתם עושים עבודה נפלאה, אתם תורמים לנו, אתם ערוץ השיווק העיקרי שלנו ולכן העמלה שלכם אפס. רק מי שרוצה להיות אלוהים מטיל על הסוכנים קנסות על ימין ועל שמאל ומעולם לא חושב לשלם דולר אחד על הזמן המבוזבז של סוכני הנסיעות כי חברות התעופה לא עושות את העבודה. רק מי שרוצה להיות אלוהים חושב שחוקי הגנת הצרכן חלים רק על סוכן הנסיעות וסוכן הנסיעות צריך לשלם לצרכן את כל מה שמגיע לו בצדק, אבל הם חברות התעופה לא חושבות שצריך לשפות אותם. רק מי שרוצה להיות אלוהים מחליט להטיל מסים על הציבור שהוא קורא להם היטל דלק. אני מבין שיש מס נמל שמדינה מטילה, אני לא שמעתי שחברת תעופה מטילה היטל דלק ונותנת להבין כאילו זה לא אני, אני זה כרטיס הטיסה, היטל דלק זה משהו אחר. בבסיס היחסים שלנו עם חברות התעופה, תקנות יאט"א ששנים רבות חיינו איתם בשלום, הסדירו את מערכות היחסים בתוך הענף, יום בהיר אחד החליטו חברות התעופה וארגון יאט"א שהאינטרס הכלכלי מחייב אותם לכפוף את התקנות האלה. למה? מאיזה כוח? מהכוח שארגון יאט"א זה ארגון הכי קרוב לקרטל שקיים במדינת ישראל ואף אחד לא מטפל בו".
קרני המשיך ואמר: "תקנות יאט"א קובעות שלכל סוכן מגיע תגמול עבור העבודה שלו, האם זה לא ראוי, נכון וצודק לכבד את התקנות האלה. ונניח שאין תקנות יאט"א, נניח שיש בסך הכל הסכם בינינו ובין חברות התעופה, האם צדדים להסכם לא אמורים לדבר על תגמול?, לא אמורים לדבר על תמורה?".
קרני אמר: "אני לא התכוונתי היום לפגוע בחברות התעופה. רובם ידידי וחברי משכבר הימים, אבל בכל זאת כשאני יושב בתוך ההתאחדות אני נמצא עם עצמי ויש לי את עסקיי, ונמצא בתוך עולם עסקי שכולו תחרות, כולו מעורבות של בעלי הון, כוח, שררה אני שואל האם באמת זה צריך להיות כוח. התשובה שאני מקבל לא רק מחברות תעופה גם מחברי זה כך בעולם. מה זה כך בעולם. אין התבטלות גדולה יותר מהאמירה כך זה בעולם, זה התבטלות בפני הגויים, זה התבטלות בפני עמידה על זכויות, התבטלות בפני עקרונות, בפני חשיבה עצמית זה התבטלות וזהו. מה זה עולם האם העולם נשלט ע"י ארגוני תעופה ובריתות תעופה, ששולטות כמעט ע"י כל השוק העולמי גם לחברות תעופה קטנות קשה להתמודד עם זה וגם לנו קשה להתמודד עם גופים כאלה.
"באירופה חברת תעופה אחת גדולה רוכשת מידי שנה עוד חברת תעופה וגדלה ומתרחבת, בארה"ב ארגון יאט"א לא קיים, באוסטרליה בתי המשפט קבעו שלסוכן מגיע תגמול בגין עבודתו, בהודו המדינה חוקקה חוק שלסוכן מגיע תגמול בגין עבודתו, אז מה זה כך בעולם. אם לא היו צריכים אותנו לא היו עובדים איתנו, 95% מהשיווק זה שיווק כרטיסי טיסה ובישראל זה נעשה באמצעות סוכני נסיעות ולבוא ולהגיד מגיע לך אפס זה כמו לבוא להגיד באנו לנצל אותך. זה לא כל חברות התעופה, חברת אל על מתגמלת אותנו, בריסל איירליינס שפה מתגמלת אותנו ועוד חברות. לפני שאני מסתכל על מה שקורה בעולם אני צריך לקבוע את דרכה של ההתאחדות והיא נאבקת על כבוד המקצוע, ההתאחדות נאבקת על זכותו של כל אחד מכם לשכר הוגן, ההתאחדות נאבקת על קיום חוקי הצרכנות, על כיבוד הסכמים, ההתאחדות נאבקת על כך שבסיס השותפות בינינו ובין חברות התעופה שנקבל תגמול נאות על עבודתנו. מי שלא נאבק על זכויותיו ימצא את עצמו בלי זכויות".
קרני אמר בין שאר דבריו: "יסלחו לי חברי ארגון יאט"א וחברות התעופה, כי רק מי שרוצה להיות אלוהים יכול להגיד לכל הציבור הנהדר הזה, אתם עושים עבודה נפלאה, אתם תורמים לנו, אתם ערוץ השיווק העיקרי שלנו ולכן העמלה שלכם אפס. רק מי שרוצה להיות אלוהים מטיל על הסוכנים קנסות על ימין ועל שמאל ומעולם לא חושב לשלם דולר אחד על הזמן המבוזבז של סוכני הנסיעות כי חברות התעופה לא עושות את העבודה. רק מי שרוצה להיות אלוהים חושב שחוקי הגנת הצרכן חלים רק על סוכן הנסיעות וסוכן הנסיעות צריך לשלם לצרכן את כל מה שמגיע לו בצדק, אבל הם חברות התעופה לא חושבות שצריך לשפות אותם. רק מי שרוצה להיות אלוהים מחליט להטיל מסים על הציבור שהוא קורא להם היטל דלק. אני מבין שיש מס נמל שמדינה מטילה, אני לא שמעתי שחברת תעופה מטילה היטל דלק ונותנת להבין כאילו זה לא אני, אני זה כרטיס הטיסה, היטל דלק זה משהו אחר. בבסיס היחסים שלנו עם חברות התעופה, תקנות יאט"א ששנים רבות חיינו איתם בשלום, הסדירו את מערכות היחסים בתוך הענף, יום בהיר אחד החליטו חברות התעופה וארגון יאט"א שהאינטרס הכלכלי מחייב אותם לכפוף את התקנות האלה. למה? מאיזה כוח? מהכוח שארגון יאט"א זה ארגון הכי קרוב לקרטל שקיים במדינת ישראל ואף אחד לא מטפל בו".
קרני המשיך ואמר: "תקנות יאט"א קובעות שלכל סוכן מגיע תגמול עבור העבודה שלו, האם זה לא ראוי, נכון וצודק לכבד את התקנות האלה. ונניח שאין תקנות יאט"א, נניח שיש בסך הכל הסכם בינינו ובין חברות התעופה, האם צדדים להסכם לא אמורים לדבר על תגמול?, לא אמורים לדבר על תמורה?".
קרני אמר: "אני לא התכוונתי היום לפגוע בחברות התעופה. רובם ידידי וחברי משכבר הימים, אבל בכל זאת כשאני יושב בתוך ההתאחדות אני נמצא עם עצמי ויש לי את עסקיי, ונמצא בתוך עולם עסקי שכולו תחרות, כולו מעורבות של בעלי הון, כוח, שררה אני שואל האם באמת זה צריך להיות כוח. התשובה שאני מקבל לא רק מחברות תעופה גם מחברי זה כך בעולם. מה זה כך בעולם. אין התבטלות גדולה יותר מהאמירה כך זה בעולם, זה התבטלות בפני הגויים, זה התבטלות בפני עמידה על זכויות, התבטלות בפני עקרונות, בפני חשיבה עצמית זה התבטלות וזהו. מה זה עולם האם העולם נשלט ע"י ארגוני תעופה ובריתות תעופה, ששולטות כמעט ע"י כל השוק העולמי גם לחברות תעופה קטנות קשה להתמודד עם זה וגם לנו קשה להתמודד עם גופים כאלה.
"באירופה חברת תעופה אחת גדולה רוכשת מידי שנה עוד חברת תעופה וגדלה ומתרחבת, בארה"ב ארגון יאט"א לא קיים, באוסטרליה בתי המשפט קבעו שלסוכן מגיע תגמול בגין עבודתו, בהודו המדינה חוקקה חוק שלסוכן מגיע תגמול בגין עבודתו, אז מה זה כך בעולם. אם לא היו צריכים אותנו לא היו עובדים איתנו, 95% מהשיווק זה שיווק כרטיסי טיסה ובישראל זה נעשה באמצעות סוכני נסיעות ולבוא ולהגיד מגיע לך אפס זה כמו לבוא להגיד באנו לנצל אותך. זה לא כל חברות התעופה, חברת אל על מתגמלת אותנו, בריסל איירליינס שפה מתגמלת אותנו ועוד חברות. לפני שאני מסתכל על מה שקורה בעולם אני צריך לקבוע את דרכה של ההתאחדות והיא נאבקת על כבוד המקצוע, ההתאחדות נאבקת על זכותו של כל אחד מכם לשכר הוגן, ההתאחדות נאבקת על קיום חוקי הצרכנות, על כיבוד הסכמים, ההתאחדות נאבקת על כך שבסיס השותפות בינינו ובין חברות התעופה שנקבל תגמול נאות על עבודתנו. מי שלא נאבק על זכויותיו ימצא את עצמו בלי זכויות".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}