אא

50 ח"כים חתמו על עצומה נגד הריסת בתי המלון בים המלח

חברי הכנסת חתמו על עצומה הקוראת לראש הממשלה לבחור בקציר המלח כפיתרון היחיד לבלימת עליית מפלס ים המלח, המאיימת להציף את המלונות.ראש השדולה למען ים המלח, ח"כ ניצן הורוביץ לנתניהו: "חתוך והחלט".

Shutterstock Shutterstock
שדולת ים המלח, שדולת התיירות והשדולה הסביבתית חברתית ביקרו ביום חמישי באזור ים המלח, בכדי להתרשם בשטח מהחלופות המוצעות לפיתרון בעיית עליית המפלס באגן הדרומי של ים והמלח והצפת המלונות. הסיור נערך לקראת החלטתו של שר התיירות בנושא, שתובא גם לממשלה.

במסגרת הסיור, בו השתתפו ח"כ ניצן הורוביץ, ח"כ רחל אדטו, ח"כ נינו אבסדזה וח"כ אופיר אקוניס, הביעו הגורמים השונים באזור את תמיכתם בפיתרון "קציר המלח", כפיתרון הקבע הראוי מבחינה תיירותית, סביבתית ותעשייתית.

חברי הכנסת הציגו את העצומה עליה חתומים כחמישים ח"כ והגישו לים המלח התחייבות לפעול למענו. ראש השדולה למען ים המלח, ח"כ ניצן הורוביץ, בסיור של השדולה בים המלח: "זהו הפיתרון הנכון ביותר מבחינה סביבתית, חברתית, ותיירותית".

ח"כ ניצן הורוביץ: "לצערי הגדול ממשלת ישראל מתמהמהת וגוררת את ההחלטה שהיא צריכה להתקבל. כשמסתכלים על כל ההיבטים, גם מבחינת העלויות, חלופת הקציר היא החלופה המועדפת. אני קורא לראש הממשלה לחתוך בנושא ולקבל את ההחלטה ולבצע קציר מלח".

ח"כ רחל אדטו: "אני מקווה שמדינת ישראל לא תמצא את עצמה עוד 10 שנים עם ועדת חקירה שבודקת כיצד התקבלה החלטה כל כך הזויה להרוס מלונות בישראל. לקראת ביקורו של רוה"מ אני חושבת שצריך להפעיל לחץ ציבורי מאוד כבד כדי שהממשלה תקבל את ההחלטה הנכונה".

ראש המועצה האזורית תמר דב ליטבינוף: "כל יום שעובר ללא החלטת ממשלה על ביצוע קציר המלח מעמיד בסכנה אמיתית את גורל התיירות והתעסוקה באזור ים המלח. אני קורא לממשלה לדחות את ההצעה ההזויה של הריסת בתי המלון. הצעה זו תביא לחיסול התיירות בים המלח ותגרום לפיטוריהם של אלפי עובדים.

חברת הכנסת נינו אבסדזה: "עוד כשהייתי ילדה בבית הספר הסובייטי ברוסיה, לימדו אותנו שים המלח הוא אחד מפלאי תבל. אם הסובייטים ידעו את זה, אני לא מבינה איך המדינה לא השכילה להבין זאת. ההצעה להרוס את בתי המלון היא מוזרה ביותר ומזכירה לי את המשפט המפורסם מהאינטרנציונל: "עולם ישן נחריבה". הביטוי הזה התאים לסובייטים אבל לא מתאים לישראלים.

לדברי ניר פפאי, סמנכ"ל שמירת טבע וסביבה בחברה להגנת הטבע: "חלופת קציר המלח היא החלופה המועדפת על כל גורמי הסביבה. כל חלופה אחרת תוביל לפגיעה אנושה בטבע של איזור מדבר יהודה, בשטחי הנחלים הגדולים של האזור היפהפה והחשוב הזה בשל הצורך בכרייה וחציבת ענק לטובת הקמת סוללות שימנעו את ההצפות".

אודי זיכרמן, מנכ"ל התאחדות המלונות בים המלח אמר בסיור כי החברה הממשלתית להגנות על ים המלח מסתירה חלק מהנתונים אשר אינם מתאימים לתיאוריה שלה לפיה: חלופת הרס המלונות היא החלופה המועדפת. לחל"י יש אג'נדה והיא פועלת בהתאם לאג'נדה שלה במקום לספק נתונים על בסיס אובייקטיבי ומקצועי".

הסיור נערך בשיתוף הפורום להצלת ים המלח הדרומי המאגד את החברה להגנת הטבע, התאחדות המלונות בים המלח והמועצה האזורית תמר. הפורום פועל לקידום פתרון קבע שיספק הגנה על החוף המערבי של בריכה מספר 5 ומתנגד להצעה להרוס את מלונות ים המלח.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: