אא

מחריף המאבק בין דיזנהויז יוניתורס ללשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל

דיזנהויז-יוניתורס שלחה מכתב תלונה לרשם העמותות נגד לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, בו נטען בין השאר: "לאור פעילותה של העמותה במחשכים , עולה חשש כבד כי מנהלי העמותה לכאורה אינם מקדמים את מטרות העמותה ". עמי אתגר: "רו"ח והיועצים המשפטיים שלנו יגיבו, יש הרבה דברים לא נכונים".

Shutterstock Shutterstock
המאבק בין חברת דיזנהויז-יוניתורס ללשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל נמשך ואף מחריף  , כאשר דיזנהויז-יוניתורס פנתה באמצעות עו"ד מיכל רוזנבוים לרשם העמותות, בתלונה הנוגעת לעמותת לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל.

במכתב התלונה  נאמר  בין השאר כי: "על אף העובדה כי העמותה מקיימת פעילות ציבורית בעלת חשיבות עליונה, עולה חשש כבד כי העמותה מתנהלת לכאורה במחשכים, ללא פיקוח מתמיד מצד גורם מבקר ובאופן ממנו עולה חשש כבד לאי קיום כללי הניהול התקין בעמותות. החשש הכבד בנוגע להתנהלות העמותה, בא לידי ביטוי מהעובדה כי על פי מיטב ידיעת החברה, העמותה, מאז הגשתה, לא הגישה לרשם העמותות את הדו"ח הכספי המבוקר שלה ואת הדו"ח המילולי שלה לרשם העמותות וזאת, על אף שהעמותה מסיימת בימים אלו כמעט שנתיים וחצי של פעילות".

במכתב התלונה נטען עוד כי: "למיטב ידיעת החברה, העמותה לא הגישה כל דיווח לרשם העמותות מאז הקמתה ובכלל זה, רשימת מקבלי השכר בעמותה, דיווח על מינוי חברי ועד, דיווח על מינוי מורשי חתימה, דיווח על מינוי ועדת ביקורת וכיו"ב".

עוד נטען  כי:"לאור פעילותה של העמותה במחשכים ולאור הימנעותה מלהגיש דיווחים על פי חוק לרשם העמותות, עולה חשש כבד כי מנהלי העמותה לכאורה אינם מקדמים את מטרות העמותה ואינם פועלים על פי תקנון העמותה כנדרש על פי כללי הניהול התקין של רשם העמותות. מאחר והעמותה אינה מעבירה דיווחים לרשם העמותות, אין כל אפשרות לחברי העמותה ו או לגורמים נוספים לבקר ולפקח על פעילות העמותה, כמו גם לקבל נתונים שונים הנוגעים לפעילות העמותה, כגון מידע אודות שכר מנכ"ל העמותה ושכר עובדים נוספים".
עוד מצוין  כי: "לאחרונה הגיעה לידי מרשתי טיוטת הדו"ח הכספי של העמותה לשנת 2010 אשר, למיטב ידיעת החברה, אושר על ידי הנהלת העמותה, אשר מעלה שאלות קשות בנוגע לאופן ניהולה של העמותה והשימוש בהכנסותיה וכן, בנוגע לאופן ניהול העמותה לשם קידום מטרותיה וקידום תחום התיירות הנכנסת לישראל. עיון בטיוטת הדו"ח הכספי מעלה כי הוצאות הנהלה וכלליות של העמותה הסתכמו בשנת 2010 בסך של 3,110,987 ₪, כאשר עלות הפעילות של העמותה הסתכמה בסך של 1,088,265 מיליון ₪ בלבד. מכאן, שהוצאות הנהלה וכלליות של העמותה אשר עפ"י הוראות החשב הכללי צריכות להסתכם בלא יותר מ-22% מסך הוצאות העמותה, מסתכמות בלמעלה מ-70% מהוצאות העמותה. ובנוסף ניתן לראות כי הוצאות הנהלה וכלליות של העמותה עלו בשנת 2010 בכ-30% לעומת שנת 2009, וזאת, בעיקר כתוצאה של הגדלת הוצאות השכר של העמותה".

עמי אתגר, מנכ"ל לשכת מארגני תיירת נכנסת לישראל, אמר בתגובה כי: "רו"ח והיועצים המשפטיים שלנו יגיבו, יש בתלונה שלהם הרבה דברים לא נכונים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: