אא

רפורמה חדשה של משרד התיירות

הרפורמה תאפשר לראשונה, מתן מענקים מוגדלים לבניית בתי מלון בירושלים והרחבת מפת אזורי העדיפות בתיירות, אשר תכלול גם את אילת, הגליל התחתון ועמק בית שאן. מבדיקה שערך עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, עולה כי כרגע יש בירושלים פוטנציאל של 2,000 חדרים חדשים במלונות הקיימים.

Shutterstock Shutterstock
שר התיירות, סטס מסיז'ניקוב, עדכן היום את באי ועידת התיירות הבינלאומית, מהארץ ומהעולם, כי הגיע אמש לסיכום עם ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, אודי ניסן, אשר יאפשר מתן תמריצים ותקציבים ליזמים בתחום התיירות.

השר ציין כי הרפורמה החדשה כוללת ארבעה שינויים מרכזיים:
• מפת אזורי העדיפות הלאומית בתיירות תורחב ותותאם לאזורי הביקוש ומעתה תכלול גם את אילת, הגליל התחתון ועמק בית שאן, שיצטרפו לאזור הנגב, הגליל העליון והמערבי, הגולן, ירושלים, נתניה וחיפה.
• לאחר הפסקה של 3 שנים, ישוב משרד התיירות לתת מענקים להקמת אטרקציות תיירותיות באזורי העדיפות. בשנתיים האחרונות הוביל השר מיסז'ניקוב את המהלך לתקצוב סעיף זה לחוק עידוד השקעות הון, זאת במטרה להעשיר ולגוון את המוצר התיירותי ובכך להאריך את שהותו של התייר בישראל.
• קרן השיפוצים למלונות, אשר הופעלה בהצלחה בשנה האחרונה, תוארך ותפעל גם בשנתיים הקרובות - 2011-2012 בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח.
• נוכח הצבתה של ירושלים בראש מיתוגה של ישראל כיעד תיירותי, הביקושים הגבוהים ללינות בעיר לצד המחסור באכסון, נעתר האוצר ליוזמת שר התיירות ובצעד חריג, אישר הגדלת המענקים לבניית מלונות חדשים בירושלים מ-20% מגובה ההשקעה ל-28%, בכפוף לאישור מנהלת ההשקעות במשרד התיירות.

שר התיירות הדגיש כי: "הרפורמה החדשה, שנעשתה בשיתוף עם משרד האוצר, הנה הבעת אמון של ממשלת ישראל בתעשיית התיירות, ומציבה אותה במקום הראוי והנכון בסדר העדיפויות הלאומי. שינויים מהותיים אלו יביאו את תרומתה של תעשיית התיירות למשק לשיאים חדשים, הן בהכנסות לקופת המדינה, הן בהגדלת התעסוקה והן בשיפור תדמיתה של ישראל בעולם, כמדינה אטרקטיבית הן לתיירים והן ליזמים".

השר מיסז'ניקוב הוסיף כי: "בשנת 2010 נתן משרד התיירות מענקים בגובה 300 מלש"ח לבניית מלונות חדשים, והביקושים מצד יזמים, מהארץ ומחו"ל, מצביעים על הענין הרב שמגלים יזמים וחברות בינלאומיות מתחום המלונאות, בישראל. יישום הרפורמה בשנים הקרובות, יחזק את ענף המלונאות ויאפשר לישראל לעמוד באתגרים הצפויים בשנים הקרובות, בראשם הגעתם של 5 מיליון תיירים לישראל, בשנת 2015".

הסיכום של משרד התיירות עם האוצר הוא: הגדלת המענקים בירושלים מ- 20% ל-28% לבניית מלונות חדשים וכן להרחבה: תוספת חדרים במלונות קיימים.


 


מבדיקה שערך עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, שקידם את הנושא עולה כי כרגע יש בירושלים פוטנציאל של 2,000 חדרים חדשים במלונות הקיימים. הגדלת המענקים תתמרץ את מלונאי ירושלים לפעול בנתיב זה של הרחבת המלונות הקיימים, כדי שתוך שנים ספורות תגדל בעיר מצבת החדרים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: