אא

סימפוזיון הפיסול הבינלאומי "אבן בגליל"

סימפוזיון הפיסול הבינלאומי "אבן בגליל" חוגג השנה 21. שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות-תרחישא: "לפני 20 שנה העזנו לחלום, ובכל שנה אנחנו רואים את החלום מתגשם שוב ושוב".

Shutterstock Shutterstock
עיריית מעלות-תרחישא מקיימת זו השנה ה-21 ברציפות את הסימפוזיון הבינלאומי לפיסול "אבן בגליל" בישראל. מדובר באירוע אמנותי מיוחד במינו המתקיים אחת לשנה החל משנת 1991, באתר אגם מונפורט למורדותיה המזרחיים של מעלות. במסגרתו מתארחים פסלים מישראל ומרחבי העולם במעלות-תרחישא, מפסלים במשך כשבועיים-שלושה בביתנים ובסדנאות פתוחות לקהל המבקרים במקום ויוצרים פסלים מגושי אבן ענקיים .

השיא מתרחש במהלך חוה"מ פסח ובו מגיע קהל המבקרים בהמוניו, צופה בעבודת הפסלים ונהנה מחוויה אמנותית ומשפע פעילויות לכל המשפחה הכוללות מופעים וסדנאות מדי יום. הפסלים מקיימים דיאלוג בינם לבין עצמם ובינם לבין המבקרים הרבים הפוקדים את המקום. כך הם נחשפים לאמנים וליוצרים אחרים מהעולם, מחליפים רעיונות ונהנים מחוויית יצירה באווירה בינלאומית, תהליך אשר בא לידי ביטוי בסוף התהליך בפסל המוצג באגם. בתום האירוע מוצבים הפסלים ברחבי מעלות-תרחישא, בטיילות, בכיכרות ובאגם מונפורט ומקשטים את העיר יחד עם כ-250 פסלים שנוצרו מתחילת אירועי "אבן בגליל".

התהליך של בחירת הפסלים שיפסלו בסימפוזיון מתחיל בהפצת קול קורא באינטרנט בארץ ובעולם. כל אמן שולח לפחות 3 סקיצות מתוך הקריטריונים שהופצו. כבכל שנה מתכנסת ועדה אמנותית שבוחרת את הפסלים בהתאם לקריטריונים והיא כוללת את: דוד סוזנה - יועץ לענייני אמנות של ראש עיריית ירושלים; נוגה מגדל – מנהלת המרכז לאמנויות והשנה אוצרת הסימפוזיון; וולף חייט – אמן העיר; נועם מסד- מהנדס העיר; מר שלמה בוחבוט- ראש העירייה; סילס- סמנכ"ל העירייה; יוסי לוין - מנהל קשרי החוץ של העירייה; משה פרלמן – פסל והוגה הסימפוזיון לפני 21 שנה.

נוגה מגדל, אוצרת הסימפוזיון: "כמדי שנה פוקדים את העיר וסביבתה בחוה"מ פסח אלפי מבקרים שוחרי תרבות ואמנות הלוקחים חלק באירועי הפסטיבל השונים. העושר התרבותי והאמנותי שנוצר בעיר מעלות-תרשיחא שלובים עם נופים מרהיבים ומרחבים ירוקים". על פסלי האבן מוסיפה: "המייחד את פסלי האבן לעומת חומרים אחרים הוא העוצמה של האבן הדורשת עיבוד מיוחד במשחק עם החלל. האמן אינו משתמש בחלל לעצב את צורת פסלי האבן, אלא החלל מהווה חלק מהפסל עצמו".

בימים אלה נבחרו 11 הפסלים שיפסלו בסימפוזיון ה-21, מתוכם 4 פסלים מהארץ ו-7 ממדינות שונות ברחבי העולם, ביניהן: תורכיה, גיאורגיה, יפן, סין, אוקראינה, רומניה ובולגריה. הפסלים הסופיים נבחרו מתוך רשימה של 35 אמנים ובהתאם לנושא הפסטיבל שנבחר השנה לסימפוזיון: אבן בתנועה.

במקביל לאירוע המרכזי באגם מונפורט, תיפתח תערוכת פיסול של מיטב האמנות הישראלית באבן. כ-20 אמנים ישראליים מוכשרים יציגו את פסליהם במרכז לאמנויות בעיר בתערוכה אשר תתקשר עם האירוע המרכזי. כמו כן, בגלריה ע"ש אפטר-ברר במרכז האמנויות המחודש יערך רב שיח בהשתתפות האמנים בסימפוזיון וכן דיון בשטח על עבודת הפסלים בהנחיית מיקי מירו.

מאז שהחל הסימפוזיון בתחילת שנות ה-90 השתתפו בו כ-260 פסלים מהארץ ומחו"ל ומספר המבקרים גדל בשיעור עצום. אם בשנים הראשונות היו כ-5000 מבקרים, היום מס' המבקרים מגיע לכ-50,000. שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות-תרחישא, שלקח יוזמה לפני 20 שנה ליצור לעיר אירוע ייחודי משלה בארץ, גאה בתוצאות שהניב הפסטיבל עם השנים: "לפני 20 שנה העזנו לחלום. ובכל שנה אנו רואים את החלום מתגשם שוב ושוב! תחילתו של התהליך, בגוש אבן גולמי אותו מקבל הפסל לידיו, וסופו – פסל שעוצב בידיו המיומנות, בכליו השונים וברוחו החופשית. כמדי שנה מושך הפסטיבל לגליל רבבות מבקרים הבאים ליהנות מיצירה, סביבה ירוקה, נופי גליל מרהיבים ואווירת חג. גם ייחודה של מעלות-תרשיחא כעיר מעורבת, שמצליחה להביא לידי ביטוי חיים משותפים של יהודים וערבים בחיי היומיום היא גורם נוסף להצלחה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: