אא

"אנחנו חברה רעבה שלא יודעת שובע וכל הזמן חושבים איך להתקדם"

אומר בועז יעקובי, מנהל תחום השכרת רכב בקבוצת שלמה SIXT, עם השלמת המעבר למטה החדש של קבוצת הרכב ולקראת עונת הנסיעות

Shutterstock Shutterstock
לרגל השקת פעילות המטה של קבוצת שלמה SIXT במרכז החדש בצריפין ולקראת פתיחת עונת נסיעות של האביב והקיץ הקרובים נפגשתי עם בועז יעקובי, מנהל תחום השכרת הרכב בקבוצה, במשרדו במתחם 'קרית שלמה'.
ראשית, אי אפשר שלא להתפעל מן הקומפלקס המרשים של מטה הקבוצה. שורה של מבנים בוהקים בלבן ובזכוכית, מעוצבים בארכיטקטורה חדשנית, מקושרים בגשרוני מעבר פנימיים וטובלים בסביבה מטופחת וירוקה. כבר בכניסה הראשית ניתן להתרשם מן החללים הנרחבים, הריהוט המודרני, שלל יצירות האומנות המעטרות את הקירות, ו...סידורי האבטחה הקפדניים. למרות מאות העובדים המאכלסים את המתחם שקט ושלווה שוררים במסדרונות ובמבואות המרווחים בכל קומה ובכל אגף, ומלבד המשרדים החדישים עומדים לרשות הצוות חדרי ישיבות, חדרי אירוח ופינות הסבה, חדרי מנוחה והתרעננות, חדר אוכל גדול, ואף אולם כנסים ואירועים, וכולם מצויידים בריהוט משובח ובמיטב המכשור והאמצעים.
תוך כדי סיור ברחבי המתחם מציין בועז יעקובי: "אנחנו קבוצת הרכב היחידה שנותנת את מגוון השירותים בתוך הבית: מכירה, השכרה, ליסינג, ליסינג פרטי, שירותי דרך, חברת ביטוח, רשת מוסכים", וכשאנחנו מתיישבים בחדרו המטופח, הנשקף אל נוף השדות ואל הכביש המוביל לרמלה, ממנו חולש בועז על מרכז הזמנות השכרת הרכב, אני מביע התרשמות מן העובדה, כי כבר עתה, עוד לפני פתיחתה של עונת הנסיעות, המרכז פועל במלוא הקצב ועשרות נציגי המחלקה רכונים אל הטלפונים וצגי המחשב.

רק לאחרונה נכנסתם למבנה החדש, ובכל זאת נראה כאילו הפעילות של המחלקה שלך זורמת ושוטפת ללא כל קשיי הסתגלות, אני מעיר, ובועז, לבבי ומאיר פנים כדרכו ועם זאת ענייני ומקצועי, מחייך בסיפוק: "אני לא רוצה להתגאות, אך אין ספק שאנחנו מיומנים ומקצועיים, יודעים לתת שרות ופתרונות, ותמיד אומרים כן, עפ"י המוטו שלנו, וזה סוד הצלחתנו. שלמה SIXT פועלת בתיירות היוצאת 8 שנים וב-5 השנים האחרונות נכנסנו גם לשוק הסוכנים בצורה אגרסיבית, והיום כולם בענף יודעים לאיזה מעמד הגענו".

מה אכן המעמד שלכם בין חברות השכרת הרכב לחו"ל?
"היום אנחנו מובילי מכירת שוברים באירופה ובין שלושת המובילים בארצות הברית. ביעדים הקלאסיים של אירופה אנחנו מובילים באופן נחרץ. גרמניה מזוהה איתנו באופן טבעי כמדינת האם של סיקסט, באיטליה והולנד אנחנו עובדים עם כל הסיטונאים הגדולים, שמוציאים משפחות לטיולים ונופש, וגם בצרפת ושווייץ אנחנו חזקים מאד. בארצות הברית, למרות שאנחנו עדיין לא מובילים, בקליפורניה ובפלורידה יש לנו יתרון על פני האחרים".

מה מייחד את תוכניות ההשכרה שלכם?
"קודם כל, אנחנו היינו הראשונים בארץ, שהכנסנו לתוכניות ההשכרה את ביטול ההשתתפות העצמית, ולא ביטוח החזר, וזאת למרות שהיה לנו קל ומשתלם יותר להציע ביטוח החזר, כי יש לנו חברת ביטוח. במסורת השרות שלנו חשבנו שהאופציה של ביטול ההשתתפות העצמית טובה יותר ללקוחות, ואכן הדבר מוכיח את עצמו, ו-99% מהשוכרים רוכשים את תוכנית הביטול ב-5 אירו ליום בסך הכל".

מה אתם מציעים למשפחה המטיילת, למשל, ביעדים המסורתיים באירופה?
"אנחנו מובילים בשוק בהשכרות למשפחות המטיילות באירופה באופן עצמאי. לרשותנו מגוון עצום של רכבים המתאימים למשפחות מכל הסוגים: ואנים, מיני ואנים וסטיישנים בכל היעדים הקלאסיים למשפחות. אם זה בהולנד ובגרמניה, עם כל הפארקים והאטרקציות, אם זה באיטליה, עם החופשות המשפחתיות באגם גארדה ובשאר האגמים בצפון, וכמובן, גם בצרפת ובשווייץ".

מה באשר ללקוחות העסקיים? השכרות קצרות? מכוניות פאר?
"גם למגזר העסקי יש לנו הצעות ייחודיות. למשל, שלא כמו החברות האחרות באירופה המשכירות רכב למינימום של 3 ימים, אנחנו מציעים גם השכרות של יום ויומיים. מבחינת צי הרכב, סיקסט אירופה היא הקניין הגדול בעולם של רכבי מרצדס, ב.מ.וו ואאודי, ואנחנו מציעים ללקוחות את הרכבים המפוארים ביותר, כולל מכוניות ספורט, ג'יפים, רכבי קבריולה, וברובם עם מכשירי GPS מובנים, שהפכו פופולאריים מאד לאחרונה".

הזכרת את סיקסט הבינלאומית. באירופה היא אכן מעצמת השכרה, אך מה בשאר העולם?
"סיקסט העולמית פועלת ב-110 מדינות בכל רחבי בעולם, באירופה, באפריקה, באמריקה הלטינית, במזרח התיכון, במזרח הרחוק, ולאחרונה היא החלה להיכנס גם לארצות הברית, קודם כל לפלורידה ובהדרגה לכל אמריקה הצפונית. מה שמייחד את פעילות סיקסט בארצות הברית היא ההשכרה הבלעדית של רכבים גרמניים, כמו: פולקסווגן, ב.מ.וו, מיני-קופר ואחרים, וההצלחה היא גדולה".

מה היקף הפעילות שלכם מול סוכני הנסיעות והסיטונאים?
"כל הפעילות שלנו מתנהלת מול סוכני הנסיעות וסיטונאי התיירות. הפעילות הישירה שלנו היא זניחה ואנחנו לא פועלים ולא יוזמים למכירות ישירות. כל הפעילות שלנו מופנית לשוק התיירות. אנחנו רואים בסוכנים ובסיטונאים שותפים נאמנים ונמשיך בדרך זו. גם הפעילות באמצעות האינטרנט תעמיק ותרחיב את השותפות הפוריה הזו".

בדרך הטבע, אנחנו מתמקדים בתיירות היוצאת, אך בתפקידך אתה עוסק גם בתיירות הנכנסת ובתיירות הפנים. מה היקף הפעילות שלכם בארץ?
"אנחנו חברת הרכב הגדולה בישראל. ברשותנו 73,000 כלי רכב, ומתוכם כ-15,000 רק להשכרה. חברת ההשכרה שלנו פועלת בניצולת מלאה, וגם בחורף אין לנו רכבים עומדים. יש לנו 27 סניפים בכל רחבי הארץ, מקריית שמונה ועד אילת, כולל סניפים בלעדיים, למשל, בשדה דב או ברכבת תל אביב, וכמובן, בכל אזורי התיירות הפופולאריים בארץ".

בהשכרות חו"ל הפכתם לגורם מוביל תוך תקופה קצרה יחסית. מה מעמדכם בתחום ההשכרה בארץ?
"אנחנו חברה רעבה שלא יודעת שובע, וכל הזמן חושבים איך להתקדם ולהתפתח בכל תחומי הפעילות שלנו. בתחום התיירות הנכנסת אנחנו מחזיקים היום כ-35% מהיקף הפעילות הכולל. יש לנו צי צעיר. כל שנה אנחנו מחליפים יותר מ-5,000 מכוניות ולא מציעים רכב להשכרה יותר מ-14 חודשים. לאחרונה, בעקבות קבלת הזיכיון לשיווק אופל בארץ, שילבנו בצי הרכב גם את דגמי אופל החדשים: קורסה, אסטרה ואינסיגניה, שהם ברמה ובאיכות גבוהה יותר מרכבי ההשכרה הרגילים. ואנחנו, כמובן, לא שוקטים על השמרים, ויש לנו כוונות ותוכניות לשפר ולשכלל את ההיצע שלנו ללקוחות, הן בהשכרות חו"ל והן בהשכרות בארץ".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: השכרת רכב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: