אא

יונה יהב: אנחנו מתכוונים להקים 17 בתי מלון בחיפה

אתמול [יום א'], העניקה התאחדות המלונות ליונה יהב, ראש עיריית חיפה, תעודת הוקרה על פועלו יוצא הדופן לפיתוח התיירות והמלונאות בעיר.

Shutterstock Shutterstock
"העיר חיפה בתנופת בנייה ופיתוח מלונאי חסר תקדים. 17 בתי מלון חדשים נמצאים בימים אלה בשלבי תכנון ובנייה שונים", כך דיווח אתמול ראש עיריית חיפה, יונה יהב, בטקס חגיגי במלון דן כרמל, במהלכו הוענקו לו אותות הוקרה מטעם התאחדות המלונות על פועלו יוצא הדופן לפיתוח התיירות והמלונאות בחיפה".

לדבריו: " העירייה פועלת בשנים האחרונות לפי תכנית אסטרטגית, שנבנתה על בסיס המלצות חברת ארנסט&יאנג הבינ"ל במטרה למצב את חיפה כעיר כנסים ובירת המטרופולין של הצפון. משאבי עתק מושקעים בפיתוח אטרקציות רבות בחיפה ובמרחב הסובב אותה. בימים אלה מתקיימים, או מתוכננים, פרויקטים רבים ובהם: פיתוח "חזית ים עירונית", שתהפוך את מתחם הנמל המערבי לנמל נוסעים בלבד ואת שטחי הנמל האחרים למתחם עירוני תוסס של מגורים ומסחר, מסעדות ובתי קפה ואטרקציות תיירותיות, תוך פתיחת צירי העיר וחיבור המושבה הגרמנית אל קו המים".

יהב דיווח גם כי: "מתחם העיר התחתית עובר התחדשות, שתהפכו למרכז העירוני החדש של חיפה. בלב המתחם, המשתרע מצומת הצ'ק פוסט ועד לבת גלים, הוקם "קמפוס הנמל" – פרויקט שיקום יחיד במינו במסגרתו שיקמה העירייה רובע נטוש ומוזנח באמצעות קמפוס סטודנטיאלי, המאוכלס כבר היום בלמעלה מ - 6000 סטודנטים. בסמוך, הולכות ומסתיימות העבודות לשיקום כיכר פריז והשוק התורכי כמתחם תיירותי, ובהמשך, ישודרג רחוב יפו מכיכר פריז ועד לציר המושבה הגרמנית. לצד הפרויקטים השונים, הפכה חיפה גם לעיר של פסטיבלים, המושכים לאורך השנה עשרות אלפי מבקרים. בין האירועים: מסיבות רחוב, המתקיימות תחת הכותרת: 'צאו-בחוץ', קבלות שבת בקמפוס הנמל בהם מופעים מיטב האמנים בכל יום שישי, אירועי יום העצמאות, פסטיבל "החג של החגים" החג החיפאי מכולם – בו חוגגים במשותף בני שלוש הדתות את הקריסמס-החנוכה והרמדאן, פסטיבל גבינות ויין המתקיים בט"ו בשבט, פסטיבל הסרטים הבינלאומי בסוכות, מרוץ חיפה ותיקון ליל שבועות. הפעילות הרבה מתבטאת בין היתר בתפוסת המלונות בחיפה, אשר עמדה בשנת 2010 על 67% .

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל אמר באירוע כי: "רוב גופי הממשל בישראל רואים בבתי המלון 'פרה חולבת' ואובייקט נוח למימוש הכוח והסמכות שניתנה בידיהם; הרבנות והמשטרה, משרד הבריאות ומשרד הרווחה ואף משרד האוצר, שחושב שיש מקום לאפליה מול התעשייה. גם העיריות משיתות על המלונות תעריפי ארנונה, המבוססים על שיטה שכלל אינה מתאימה לענף. הרי קל הרבה יותר לטפל בבתי-המלון מאשר ברוכלים בשוק, שהרי להם יש תדמית של עושר, אבל זה לא כך. ולראיה, מדוע לא בונים מלונות חדשים? מדוע נמכרים מלונות בפחות ממה שעולה לבנות אותם?".

פדרמן הוסיף כי: "אחד שכן מבין מהי תרומת התיירות לעירו הוא יונה יהב, שבתפקידו הציבורי הראשון בחיפה הקים את העמותה לפיתוח תיירות ונופש בחיפה . להבדיל מרבים אחרים, יהב מבין את התועלת שהתיירות מביאה לכלל העיר, ועשה והשקיע באופן ישיר בקידום התיירות לעירו יותר מכל ראש עיר אחר. התוצאות מדברות בעד עצמן. הרי על כל שקל שהתייר משלם בבית המלון הוא מוציא עוד שקל בעיר, במונית, במסעדות ובבתי קפה, בחנויות, במוזיאונים, בתיאטרון ועוד. התיירות מאפשרת קיומם של עסקים שמהם נהנים גם תושבי העיר".

עדי מאור, יו"ר התאחדות המלונות בחיפה והסביבה, הודה בשם מלונאי העיר ליהב. הוא סיפר כי: "עד לפני שנים מספר, תפוסת חדרי המלונות בעיר הייתה מהנמוכות בארץ, ואילו החל מ- 2008 תפוסות בתי המלון בחיפה עוברות אף את ממוצע התפוסה הארצי. עד לפני מספר שנים, משך השהייה הממוצע של תייר בחיפה היה 1.8 לילות, ואילו היום מגיע משך השהייה, לשיעור של 4 לילות לאורח. המפתיע מכל, הינו בסיכום העשור: בעוד שכמות לינות התיירים במדינת ישראל חזרה לשיעורי שנת השיא 2000 - הרי שבחיפה, מספר לינות התיירים לעומת שנת 2000 עלה בלמעלה מ 60%. הסיבות להצלחה יוצאת דופן זו, נעוצות בפעולות השיווק האינטנסיביות שעשו בתי המלון, ביחד עם העמותה לפיתוח התיירות בחיפה, ובמיוחד בזכות התמיכה יוצאת הדופן של עיריית חיפה והעומד בראשה, בהעמדת נושא התיירות כאחד מהרגליים עליהן נשענת כלכלת העיר חיפה. תמיכה זאת מתבטאת הן בהקצאת תקציבי שיווק בהיקף מכובד, בביסוס אטרקציות ייחודיות בתחום התרבות והפסטיבלים, והן כמובן, על ידי השקעות בלתי פוסקות בתשתיות העירוניות באזורים המהווים מוקדי משיכה לתיירות הפנים ולתיירות הנכנסת".

מאור סיפר כי שנת 2011 מתחילה בפריצה אף יותר מפתיעה בגידול התיירות בעיר, והצפי לשנים הקרובות עם התמיכה המבורכת של עיריית חיפה הוא: המשך הפריחה המואצת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: