אא

חגיגה של תרבות ומוסיקה בפסטיבל היהודי בהונגריה 2011

פסטיבל הקיץ היהודי בבודפשט, מציג את תרבות יהודי הונגריה וכמו כן, משלב את המסורת התרבותית של עמים אחרים. בפסטיבל יופיעו אמנים ישראליים, בינהם 'הפרויקט של עידן רייכל', דוד דאור ועוד. הפסטיבל יפתח ב-28 באוגוסט ויימשך עד סוף ספטמבר.

Shutterstock Shutterstock
הקהילה היהודית בבודפשט הקימה את מרכז התרבות של התיירות היהודית בשנת 1998 במטרה לספק מסגרת של פסטיבל קיץ יהודי - סדרת תוכניות תרבותיות, אשר מציגות את תרבות יהודי הונגריה וכמו כן, משלבת את המסורת התרבותית של עמים אחרים.

אחת מאבני היסוד של פסטיבל הקיץ היהודי בבודפשט הוא בית הכנסת של רחוב דוהאני. ב -28 באוגוסט, המטרופוליטן אופרה בראס של ניו יורק, תפתח באופן רשמי את הפסטיבל. זו תהיה ההופעה הראשונה של הלהקה באירופה.

ב - 29 באוגוסט, הכוכבים של מוסיקת עולם ממזרח אירופה, פליקס לג'קו, קלמן באלוג' ומרקו מרקוביס יופיעו בפסטיבל.

ב-4 בספטמבר מסתמנת אחת הסנסציות של הפסטיבל, עם הופעה של 'הפרויקט של עידן רייכל', אשר יבקר עם להקתו בהונגריה, בפעם הראשונה. השילוב של מוסיקה מסורתית אפריקנית, לטינית-אמריקאית ומוסיקה ישראלית, תהווה חוויה ייחודית לחובבי מוסיקת עולם וג'אז אתני בהונגריה.

ב -30 בספטמבר התיאטרון הלאומי לסרטים, יארח את המחזה 'Play It Again Sam', הופעה אורחת של תיאטרון באר שבע. ב -3 באוגוסט, אורחת חוזרת של הפסטיבל, אמנית החליל Eszter Horgas תפתיע את הקהל עם ההרכב החדש שלה, המנגן להיטים מסרטים הונגריים.

בנוסף, מתוכננים להציג בפסטיבל ביצוע משותף של אוריין מיכאלי - רקדנית צעירה ישראלית ועכשווית, בשילוב עם "הדור החדש", אנסמבל המורכב מאמנים הונגריים צעירים.

תוכנית מסורתית של הפסטיבל כוללת את ימי הסרט - הפעם בחסות 'Pusking Movie Theater' . בשנה זו, בעסקה משותפת עם הקולנוע הישראלי - והאקדמיה לטלוויזיה, התיאטרון יקרין את הסרטים האחרונים המצליחים ביותר של תעשיית הקולנוע הישראלית.

אורח הכבוד של הפסטיבל יהיה ג'ורג'יו פרסבורגר, סופר ובמאי מפורסם בעולם, ממוצא הונגרי, המתגורר באיטליה. הסרט 'חושך', מבוסס על הספר שלו 'Claudio Magris' יוצג גם הוא ב - 'Pusking Movie Theater'.

בית הכנסת של רחוב Rumbach יארחו קונצרט של הפסנתרן הישראלי הצעיר, עומר קליין והטריו שלו ב -1 בספטמבר. תוכניות נוספות כוללות קונצרט של דוד דאור עם התזמורת האנדלוסית; ערב מוזיקה ספרדי של Bea Palya's וטריו אקורדיון כליזמר של זולטן Orosz.


בובן ומרקו מרקוביס בהופעה בבית הכנסת דוהאני בבודפשט

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: