אא

חמשת המדינות השלוות והבטוחות ביותר בארה"ב

המוסד לכלכלה ושלום האמריקאי, פרסם בימים אלו את האינדקס האמריקאי לשלום, הנותן גישה ל-50 המדינות בארה"ב, עם כמה אינדיקאטורים. האינדקס כולל דירוג של חמשת המקומות השלווים ביותר בארה"ב.

Shutterstock Shutterstock
המוסד לכלכלה ושלום, פרסם בימים אלו את האינדקס האמריקאי לשלום, הנותן גישה ל-50 המדינות בארה"ב, לפי כמה אינדיקאטורים. להלן חמשת המקומות השלווים ביותר לפי דירוג זה:

במקום הראשון – מיין
מיין היא המדינה השלווה ביותר בארה"ב. היא דורגה במקום הראשון בגלל שלושה אינדיקטורים: שיעור הפשע האלים, כמות השוטרים ושיעור הכליאה. לפי שיעור מקרי הרצח, מיין מדורגת תשיעית בארה"ב. מיין נחשבת כמדינה השלווה ביותר, מזה 19 שנה. משנת 2000 היא תמיד דורגה במקום הראשון בדירוג זה.

במקום השני – ניו המפשייר
ניו המפשייר היא בעלת השיעור הנמוך ביותר של מקרי רצח בארה"ב. ממצא זה הוא הרבה מתחת לממוצע הלאומי של 4.96 וכך גם מתחת למספר מקרי רצח במדינות מפותחות רבות אחרות. בהתאם לגורמים נוספים שהוערכו ע"י האינדקס, בניו המפשייר יש את שיעור העוני הנמוך ביותר של 8.6%, שיעור ההריונות בגיל העשרה של% 19.8 והאחוז הגבוה ביותר של אנשים עם גישה לאינטרנט מביתם של % 84.7. ניו המפשייר גם רשמה את הדירוג הגבוה השני בהזדמנויות לחינוך והשכלה. למדינה יש בנוסף, שיעור נמוך של ילדים החיים במשפחות חד-הוריות.

במקום השלישי – ורמונט
בורמונט יש את שיעור מקרי הרצח הנמוך ביותר ושיעור הפשע האלים במגמת ירידה. מדינה זו, משיגה תוצאות טובות מאוד גם בחינוך והשכלה, עם שיעור בוגרי תיכון הגבוה ביותר בארה"ב ומקום השלישי הנמוך ביותר בשיעור הריון בקרב בני עשרה, במקום השלישי הנמוך ביותר בשיעור תמותת תינוקות וכמו כן בעלת השיעור הנמוך ביותר של מוות בקרב בני עשרה.

במקום הרביעי – מינסוטה
במקום השלישי של שיעור הכליאה הנמוך ביותר ובמקום החמישי במספר הנמוך ביותר של מקרי רצח, מינסוטה מדורגת במקום הרביעי של המקומות השלווים ביותר בארה"ב. מינסוטה משתקפת כמדינה שוחרת שלום ע"פ גורמים כלכליים וחברתיים מרכזיים. במינסוטה יש את כוח העבודה בעל שיעור ההשתתפות הגבוה ביותר והאחוז הנמוך ביותר של אוכלוסייה עם סוכרת ובנוסף הצפי הגבוה ביותר לתוחלת חיים בארה"ב .

במקום החמישי - צפון דקוטה
בשנת 1990 צפון דקוטה נחשבה למקום השלו ביותר בארה"ב. עם זאת, בשנים האחרונות הפשיעה האלימה ושיעור הכליאה גדלו במידה ניכרת, בעוד שמספר מקרי הרצח לא השתנה כמעט בכלל. העובדה הבולטת ביותר היא – עלייה של 250% בפשיעה האלימה מאז 2003.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: