אא

וקסמן: "אנו רואים היום בטיסות היוצאות והנכנסות מספרים שלא ראינו בעבר"

בועז וקסמן ושר התיירות היו אורחי מפגש ה"פרלמנט" של חברי המועדון המסחרי והתעשייתי. השר סיפר על הישגי משרדו ועל התוכניות לעתיד: "יש לי תפקיד של שגריר ואיש יחסי ציבור ברחבי העולם". וקסמן: "יש כיום ליברליזציה, אין מגזר שאנו לא מעורבים בו".

Shutterstock Shutterstock

חוויה יוצאת דופן הייתה מנת חלקם של חברי המועדון המסחרי והתעשייתי, במפגש ה"פרלמנט", שהתכנס אתמול בצהריים במלון "קראון פלז'ה" בת"א.

נשיא המועדון, רפי פריאל, הפתיע את חברי המועדון, כשהזמין להרצאה בנושא "מעמד ישראל בעולם וההשלכות על התיירות בישראל" את שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב ואת יו"ר אופיר טורס, בועז וקסמן.

המועדון המסחרי והתעשייתי הוקם בת"א בשנת 1938. חברים בו אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים מתחומים מובילים במשק, בהם: תעשיינים, אנשי מסחר, בנקאים, יועצים, עורכי דין, רואי חשבון ומהנדסים ממגוון רחב של תאגידים בישראל.

החברים נפגשים בימי שישי אחת לשבועיים לארוחת צהריים במלון "קראון פלז'ה" בת"א ושומעים הרצאה מפי אישי ציבור בכירים מתחומי הממשל והפוליטיקה, אנשי מדע ורוח, אנשי כלכלה ועסקים מובילים במשק הישראלי.

ביום שישי האחרון החברים הרימו כוס יין לחיי מדינת ישראל, התפללו לשובו של גלעד שליט ולאחר ארוחת צהריים חגיגית הוזמן שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב לעלות לבמה.

שר התיירות: התיירים יגיעו אלינו בגלל תיירות ה"דה"ת" והערך המוסף שלנו: ארץ הקודש שמרכזה ירושלים

השר מיסז'ניקוב פתח את דבריו ב"תפילה": "ברגעים אלה נערכת החתונה המלכותית בלונדון. הלוואי עלינו הצרות שיש לאנגלים.

אנו חייבים ליצור תדמית חיובית בעולם. יש לי תפקיד של שגריר ואיש יחסי ציבור ברחבי העולם, בגלל כל האירועים והנזקים שעושים לנו שכנינו, בנוסף למשט ודו"ח גולדסטון. אני חייב להציג עמדה שונה ולהתמודד, תסלחו לי, בכל ה-"ג'יפה" שיש בדעת הציבור, המופרית ע"י התקשורת ברחבי העולם.

הסברתנו נושאת פרי ברחבי העולם ובמיוחד מהתיירות הנכנסת מרוסיה, שעלתה מאז שנכנסתי לתפקידי מ-70 אלף תיירים בשנה ל-550 אלף תיירים שהגיעו השנה לישראל. תיירים אלה גם מוציאים הרבה כסף בישראל. יש לנו יעדים נוספים, כמו: הודו, סין ברזיל וצפון קוריאה, אותם נשכנע להגיע לישראל, לא בגלל המחירים הזולים יותר שמציעים להם שכנינו, המעסיקים אלפי סודנים לפני גרושם, אלא בגלל תיירות ה-"דהת" והערך המוסף שלנו, ארץ הקודש שמרכזה ירושלים. אין אחד בעולם שלא רוצה להגיע, ולו פעם אחת, לביקור במקומות הקדושים לכל הדתות בירושלים.

ההסברה של משרד התיירות הביאה להצלחה כבירה. בעקבותיה נוצר מחסור חמור בבתי מלון, בייחוד בירושלים, תל אביב וסובב כינרת. כדי להגיע ליעד של עוד מיליון תיירים יש צורך בבניית 16 אלף חדרי מלון חדשים. אנו פועלים בנושא ומאשרים פרויקטים בהיקף של כחצי מיליארד ₪, בנוסף למענקים של 50 מיליון ₪, המיועדים לשיפוץ ושדרוג בתי מלון. המשרד משקיע זמן ומחשבה יום וליל במטרה אחת: להביא את התיירים לאתרים, שבהם יבוצעו תשתיות תיירות ציבוריות בהיקף של 200 מיליון ₪"

הרצאתו של שר התיירות לוותה במצגת מושקעת של נתוני ענף התיירות בישראל. מחיאות הכפיים להם זכה שר התיירות סטס מיסז'ניקוב ,הופנו גם לעבר יו"ר "אופיר טורס", בועז וקסמן, שתפס את מקום השר על במת המרצים.

בועז וקסמן: "מי אמר שאין לנו ארץ נהדרת"
"למרות שהתוכנית ארץ נהדרת מסתיימת הערב, ארץ ישראל הנהדרת נמשכת לעד. אני פונה אליך כבוד השר, תנו לנו אפשרות להגדלת המלונות הקיימים, תוסיפו חדרים. הוספת חדרים במלונות הקיימים זה תהליך של שנתיים, בניית מלונות חדשים נמשך כ-5 שנים. אני פונה אל השר לעשות הכול כדי לקצר תהליכים ולקדם את הנושא. אנו רואים היום בטיסות היוצאות והנכנסות מספרים שלא ראינו בעבר. יש כיום ליברליזציה, אין מגזר שאנו לא מעורבים בו, בין הופעות של אומנים ברחבי העולם ועד למשחקי כדורגל, הכוללים את הליגות הטובות בעולם ומשחקי הבתים, חצאי גמר וגמר במסגרת אליפויות אירופה השונים.

בנוסף לתיירות הספא, תופעת השייט באוניות הקרוז תופסת מקום נכבד בענף התיירות, כיוון שהאוניות החליפו את המלונות בטורקיה המוחרמת. כיום "הכול כלול" נמצא על סיפוני וחדרי אוניות הקרוז המפוארות. בנוסף התיירות העסקית זוכה לפריחה, טיסות רבות מתבצעות בזכות אנשי תעשיה כמוכם, על כך גאוותנו ותודתנו. אני מקווה שבשנה הבאה נוכל לגייס כוח אדם איכותי לענף התיירות, שיבואו מהאקדמיה ויהפכו את מקצוע התיירות ליעד חשוב ועיקרי בחייהם".

בועז וקסמן ציטט את דבריו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר: "תעשיית התיירות חשובה יותר מהגז שמצאו" וסיים את הרצאתו באקורד נוסטלגי: "אני חייב לחזור לרגע נוסטלגי. בין חברי המועדון המסחרי והתעשייתי נמצאים רבים מחברי ילדותי מבית הספר, מהצופים, מלימודי האקדמאים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת ירושלים, אך ביום המרגש שאני עובר איתכם אני גם סוגר מעגל. בגיל 13 חגגתי את בר המצווה שלי במועדון המסחרי, שהיה ברחוב נחמני בתל-אביב. אז מי אמר שאין לנו ארץ נהדרת".




בועז וקסמן והשר מיסז'ניקוב


בועז וקסמן עם נשיא המועדון, רפי פריאל


חברי פרלמנט המועדון המסחרי והתעשייתי


הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: