אא

פורום הצלת ים המלח קורא לממשלה לבחור בפתרון קציר המלח

הפורום, אשר כולל את התאחדות מלונות ים המלח, החברה להגנת הטבע ותמר, הגיש היום לשרי הממשלה מכתב נוקב, שבו נטען שעם כל הכבוד לקידום בחירת ים המלח לאחד משבעת פלאי תבל, הממשלה חייבת לפעול לחלופת קציר המלח, כדי למנוע את הרס ים המלח.

Shutterstock Shutterstock

פורום ים המלח הכולל את התאחדות מלונות ים המלח, החברה להגנת הטבע ותמר, הגישו היום בפתח ישיבת הממשלה לשרים מכתב נוקב, שציין שעם כל הכבוד לקידום בחירת ים במלח להיות לאחד משבעת פלאי תבל, הממשלה חייבת לפעול לחלופת קציר המלח, אחרת ים המלח ייהרס.


להלן המכתב:

הנדון: ים המלח בתחרות שבעת פלאי תבל

אנו מברכים על הצעת ההחלטה שהגיש שר התיירות בנושא קידום בחירתו של ים המלח כאחד משבעת פלאי תבל של עולם הטבע ורואים בה חשיבות עצומה.

ים המלח אכן מהווה פנינת טבע ונוף ברמה בינלאומית, וקידומו כ"פלא תבל" יכולה לתרום רבות לקידום תדמיתה של ישראל בעולם כאתר תיירות מועדף.

למרות חשיבותו, איזור ים המלח סובל כיום מבעיות שונות, וביניהן עליית המפלס באגן הדרומי המציף את המלונות שלחופו.

אנו קוראים לשרי הממשלה לתמוך בהצעת ההחלטה למען בחירת ים המלח כפלא תבל, ולקדם את חלופת קציר המלח כפיתרון לבעיית ההצפה באגנו הדרומי.

פיתרון קציר המלח, המוסכם על מועצה האזורית תמר, התאחדות המלונות בים המלח, החברה להגנת הטבע וארגוני הסביבה וגם של מפעלי ים המלח, כמו גם על חלק ממשרדי הממשלה, הוא פיתרון הקבע הנכון ביותר לקידום האיזור, שעולה בקנה אחד עם מטרות הקמפיין לבחירת ים המלח בתחרות שבעת פלאי תבל.

כל פיתרון אחר, כגון זה המוצע להרס מתחם בתי המלון הנוכחי, יוביל לחורבן ופגיעה סביבתית ונופית אדירה, כזו שתוביל בהכרח למניעת המטרה של קידום התיירות בים המלח ולזכייתו של פלא תבל זה בתחרות הבינלאומית.

קמפיין תקשורתי והסברתי למען ים המלח הוא מהלך ראוי. כעת על הממשלה להוכיח שהיא מוכנה לשמור ולשקם את הפלא שהופקד בידיה.

בהמשך לדברים ובעקבות אישור הממשלה היום, מוסר גדעון ברומברג, מנכ"ל ישראלי בארגון ידידי כדור הארץ המזה"ת:

"אנו מברכים על ההחלטה לקדם את בחירתו של ים המלח כאחד משבעת פלאי תבל, שתקדם את המודעות אליו. אולם, ללא מחויבות לשמור על משאב הטבע החשוב הזה, יש להחלטה ניחוח של פופוליזם וטיוח ירוק , יחד עם התעלמות מההיבטים הסביבתיים של העלייה הצפויה בהיקף התיירות. בעוד הממשלה מקדמת את שיווקו העולמי של ים המלח, זרועות הממשלה האחרות אינן דואגות לשימורו ואף נוקטות בצעדים שיפגעו בו."

"מדינת ישראל ממשיכה לייבש את הירדן הדרומי - מקור המים של ים המלח – והיא אחראית ל- 50% מלקיחת המים בו" אמר ברומברג. "כמו כן, ההחלטה הצודקת והסביבתית על התמודדות עם עליית המפלס בחלקו הדרומי של ים המלח מתעכבת. יחד עם קידומו השיווקי של ים המלח, על הממשלה להתחייב לשמור על ים המלח – כולל קציר מלח וחיוב המפעלים בעלויות, לפי עקרון 'המזהם משלם'. בנוסף, על הממשלה להתנגד נחרצות להקמתה של בריכה מס' 6 אותם מקדמים המפעלים, ולבחון היטב את ההשלכות הסביבתיות של תעלת הימים בטרם תאושר". 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: