אא

תעשיית התיירות הגרמנית הציגה את מיטבה ביריד GTM בקלן

היריד השנתי, שנפתח ב'דום', הקתדרלה המפורסמת של קלן, בהשתתפות יותר מ-1200 אורחים מכל העולם, עמד בסימן שנת השיא במספר התיירים בגרמניה.

יריד התיירות הגרמני ה-37 במספר German Travel mart נפתח ביום ראשון בקתדרלה המפורסמת ״דום״, שבמרכז העיר המארחת, קלן, בהשתתפות של למעלה מ - 1200 אורחים מרחבי העולם, בכירי תעשיית התיירות הגרמנית וכן ראש עיריית קלן הגיעו לדום לערב הפתיחה .

המשלחת הישראלית ליריד מנתה 14 משתתפים ובראשם קרסטן צאנג, מנכ"ל לופטהנזה בישראל, המשמש גם כמנכ"ל לשכת התיירות הגרמנית בישראל, וגולדי גוטליב, מנהלת הלשכה .



פטרה הדרופר, יו"ר לשכת התיירות הגרמנית, פתחה את היריד בנאום אופטימי על התיירות בעולם ובגרמניה במרכז הירידים koelnmessa .

מנתונים, שפרסמה לשכת התיירות הגרמנית, עולה כי שנת 2010 הייתה שנת שיא בכל העולם עם מספר שיא של 935 מיליון תיירים בכל העולם לעומת 913 מיליון ב - 2008.

הדרופר סיפרה שהתיירות האירופאית מאבדת אחוזים בעיקר למדינות כמו סין, ברזיל והודו והתחרות מול מדינה כמו סין היא לא פשוטה ו"מחייבת אותנו להשקיע עוד בפרסום ויצירתיות כדי למשוך עוד תיירים לאירופה".

12.5 מיליון תיירים מארה״ב ביקרו באירופה בשנה שעברה, ואחריה סין 3.8 מיליון, יפן 3.6מיליון, קנדה 3 מיליון וברזיל 1.5 מיליון.

בשנת 2010 מספר שיא של לינות תיירים בגרמניה עם 60.3 לינות לעומת 54.8 בשנת 2008. בשנת 2010 ביקרו בגרמניה למעלה מ-26 מיליון תיירים, עלייה של 8% לעומת השנה הקודמת.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2010 גרמניה נמצאת במקום השני בכל מדינות אירופה בגידול בתנועת התיירים הנכנסת עם עליה של 11%, כשהיא מקדימה לראשונה את צרפת.

הדרופר סיפרה כי התיירים המבקרים מעניקים לגרמניה ציונים גבוהים וזה מעודד ונותן חותמת לעובדה שהפעילות של המשרד נכונה ואף חשפה את אתר האינטרנט החדש של גרמניה www.Germany.travel

גרמניה דורגה במקום הרביעי כמדינת יעד לספורט. הדורפר ציינה מספר אירועים מרכזיים, שהתקיימו השנה בגרמניה, וביניהם אליפות העולם בכדורגל לנשים, החל מ-26 ביוני ועד 17 ביולי, תחרות מכוניות בשטוטגרט ועוד.

כ-300 מיליון אנשי עסקים מבקרים מידי שנה בירידים וכנסים. למעלה מ-20% מהירידים והכנסים באירופה נערכו בגרמניה בשנת 2010 .

גם בתיירות הספא גרמניה תופסת מקום נכבד, והיא נמצאת במקום הראשון לפני אוסטריה והונגריה. הדורפר ציינה שבשנת 2011 ימשיכו לתת דגש לתיירות הפנאי ותיירות הספא .

גרמניה מציינת השנה 125 שנים להמצאת המכונית הראשונה, בשורה של אירועי "הקיץ של המכוניות", שיתקיימו ברחבי המדינה במהלך 125 ימים, החל ב-7 במאי. מתוכננים מאות אירועים סובבי תעשיית הרכב, אשר יאפשרו לחובבי כלי רכב, ישנים וחדשים כאחד, "חווית רכב" משפחתית - החל בנסיעות במסלולי מרוצים, דרך ביקור במרכזי המבקרים של יצרניות הרכב הגרמניות ובטירות ובארמונות שבהן מוצגים כלי רכב וכלה בבכורה עולמית של ה"אוטוסימפוניה" - אירוע מולטימדיה המשלב תזמורת, מקהלה ו- 80 כלי רכב שייטלו חלק באירוע הנעילה, שיתקיים ליד העיר מנהיים ב-11 בספטמבר.

מרכז האירועים של תעשיית הרכב במדינת באדן ווירטנברג, בשל העובדה כי באזור זה היה מקום התחלת הפעילות של חברת מרצדס, בראשותם של קארל בנץ וגוטליב דיימלר . שטוטגרט, בירת המחוז, הינה מקום משכנם של מוזיאון מרצדס בנץ וחברת פורש, ובערים הסמוכות נמצאים המוזיאונים ומרכזי המבקרים של חברות המכוניות: אאודי, במוו, אופל .

שנת 2012 תתמקד בתיירות עסקית ובכנסים שיתקיימו ב-1554 מרכזי ירידים. בשנת 2010 התקיימו 2.5 מיליון כנסים וירידים בגרמניה. בנוסף, יושם דגש על תרבות היין וזאת בשל מחוזות היין הנמצאים בגרמניה כמו ווירטנברג, באדן, סקסוניה ובכל אזור נהר המוזל.

היריד, שנערך במרכז הירידים של העיר קלן, לא רק משך אליו מספר רב של מתעניינים מכל העולם, אלא אף סוקר ע"י ידי רשתות טלוויזיה מובילות באירופה, ובין נותני החסות לופטהנזה וחברת הרכבות DB- DEUTSCHE BAHN.

בערב השני של היריד התכבדו המשתתפים לראות את בית הנבחרים המהודר לשעבר של ממשלת גרמניה בעיר בון, המשמש כיום כמרכז כנסים. שם נערב ערב גאלה שכלל הופעות מוסיקליות כיאה לבירת התרבות האירופאית כולל אופרה וכן נאמו ראש עיריית בון וראש עיריית  לייפציג, שתארח בשנה הבאה את היריד. כן, כך עובדים  בגרמניה-  בעיצומו של היריד ה- 37 ההכנות ליריד ה-38 שבשנה הבאה כבר בעיצומן. 

 
גולדי גוטליב וקרסטן צאנג




פטרה הדורפר במסיבת העיתונאים בפתיחת היריד


 



ערב הפתיחה בקלן - מימין לשמאל -שלומי ברק ,יוני גופר ,שמי בינר  ,אמיר רוטישלד  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: