חברות התעופה האמריקאיות מצמצמות את תלותן בערוצי ההפצה המקוונות
יוסי פישר כותב על המגמה המסתמנת בעולם, שהחלה גם להגיע לישראל, כאשר בתי המלון לוקחים חזרה את השליטה בערוצי ההפצה שלהם. האם חברות ההפצה בבעיה?
Shutterstock
עליה מתמשכת בביקושים לחדרי מלון בצפון אמריקה מחלישה את מעמד סוכני ה-OTA הגדולים. כך עולה ממאמר שעלה בשבוע שעבר במדור התיירות של עיתון הוושינגטון פוסט שפורסם ב -8.5.2011. עוד נכתב במאמר שלמרות שהמחיר הממוצע המתבקש לחדר בקרב סוכניות הנסיעות המקוונות דוגמת אקספדיהאורביז או פרייסליין היה נמוך ב – 31 $ או 22% מהמחיר לאותו המלון, כפי שהוצע על ידי אתרי רשתות בתי המלון.
אם כך מה גורם לירידי בהזמנות אצל אתרי הנסיעות המקוונים? ראשית מלאי חדרים. רשתות בתי המלון מקצות הרבה פחות חדרים למכירה דרך אתרי המכירות המקוונים ומשאירות מלאי ומקדמות מכירה באמצעות אתרי הבית של הרשתות. לפי מחקר של חברת מחקר בשם רוביקון-חברת בת של טרוולקליק רשתות בתי המלון העמידו למכירה 9.1 אחוזים פחות חדרים למכירה באמצעות ה - OTA's - Online Travel Agencies .
לדברי סגן הנשיא של טרוולקליק מר טים הארט , ה - OTA הן רק ערוצי הפצה שזכו לעדנה רבה בעת הירידה בתפוסות בתי המלון. כעת בעת עלייה בתפוסה, בתי המלון לוקחים חזרה את השליטה בערוצי ההפצה שלהם.
הירידה במעמד סוכני ה -OTA מגיעה בעת בה מחיר החדרים עלה. לפי מחקר של סמיטטראוול, המחיר הממוצע לחדר עלה ב - 3.1% ברבעון האחרון.
לנוסעים העסקיים שמזמינים באופן מסורתי דרך סוכני הנסיעות המסורתיים, השינוי אינו משמעותי . שנית, בעשור האחרון לרשתות בתי המלון הגדולות הייתה מערכת יחסים מסחרית לא נוחה עם הרשתות הנסיעות המקוונות. האחרונות ניצלו את תקופת המשבר על מנת לגבות 25% עמלת הפצה ואף יותר מכך. המלונאים שהיו נואשים למכור מלאי מת של חדרים, נאלצו להסכים. כעת שמצב הנסיעות והתיירות בצפון אמריקה משתפר, רשתות בתי המלון מנצלות את המצב על מנת לצמצם את תלותן בערוץ ההפצה היקר הזה.
ברקע ניתן גם לראות התנהלות דומה לה היינו עדים בחודשים האחרונים של חברות התעופה האמריקאיות, המנצלות את העלייה בביקושם, על מנת לצמצם את תלותן בערוצי ההפצה של רשתות ההזמנות המקוונות לטובת קידום אתרי הבית שלהן.
בסופו של יום, שם המשחק של ה - ONLINE TRAVEL SITES הוא מלאי גדול. עליה בתפוסה ועליה במחיר החדרים או מושבי המטוסים, מצמצמת את האפקטיביות ויכולת המיקוח של גופים אלו. לדעתי, ענקי ההפצה המקוונת בתיירות לא ייעלמו מהעולם, רק יקטנו בהיקפי הפעילות עד המשבר הבא. המודל הוכיח עצמו בגדול וכפי שכולנו יודעים בתיירות, אין שאלה אם יהיה משבר, אלא השאלות הנכונות הן מתי הוא יגיע וכמה זמן הוא ימשך.
בישראל רואים התנהגות דומה של רשתות בתי המלון המעדיפות לקדם את אתרי הבית שלהן על חשבון חברות התיירות המקוונות. הראשונות מקדמות מכירה ישירה ללקוחות באתרי הבית שלהן ומציעות חבילות בשיווק ישיר באמצעות מוקדי ה'קול-סנטר' של רשתות המלונות.
אם כך מה גורם לירידי בהזמנות אצל אתרי הנסיעות המקוונים? ראשית מלאי חדרים. רשתות בתי המלון מקצות הרבה פחות חדרים למכירה דרך אתרי המכירות המקוונים ומשאירות מלאי ומקדמות מכירה באמצעות אתרי הבית של הרשתות. לפי מחקר של חברת מחקר בשם רוביקון-חברת בת של טרוולקליק רשתות בתי המלון העמידו למכירה 9.1 אחוזים פחות חדרים למכירה באמצעות ה - OTA's - Online Travel Agencies .
לדברי סגן הנשיא של טרוולקליק מר טים הארט , ה - OTA הן רק ערוצי הפצה שזכו לעדנה רבה בעת הירידה בתפוסות בתי המלון. כעת בעת עלייה בתפוסה, בתי המלון לוקחים חזרה את השליטה בערוצי ההפצה שלהם.
הירידה במעמד סוכני ה -OTA מגיעה בעת בה מחיר החדרים עלה. לפי מחקר של סמיטטראוול, המחיר הממוצע לחדר עלה ב - 3.1% ברבעון האחרון.
לנוסעים העסקיים שמזמינים באופן מסורתי דרך סוכני הנסיעות המסורתיים, השינוי אינו משמעותי . שנית, בעשור האחרון לרשתות בתי המלון הגדולות הייתה מערכת יחסים מסחרית לא נוחה עם הרשתות הנסיעות המקוונות. האחרונות ניצלו את תקופת המשבר על מנת לגבות 25% עמלת הפצה ואף יותר מכך. המלונאים שהיו נואשים למכור מלאי מת של חדרים, נאלצו להסכים. כעת שמצב הנסיעות והתיירות בצפון אמריקה משתפר, רשתות בתי המלון מנצלות את המצב על מנת לצמצם את תלותן בערוץ ההפצה היקר הזה.
ברקע ניתן גם לראות התנהלות דומה לה היינו עדים בחודשים האחרונים של חברות התעופה האמריקאיות, המנצלות את העלייה בביקושם, על מנת לצמצם את תלותן בערוצי ההפצה של רשתות ההזמנות המקוונות לטובת קידום אתרי הבית שלהן.
בסופו של יום, שם המשחק של ה - ONLINE TRAVEL SITES הוא מלאי גדול. עליה בתפוסה ועליה במחיר החדרים או מושבי המטוסים, מצמצמת את האפקטיביות ויכולת המיקוח של גופים אלו. לדעתי, ענקי ההפצה המקוונת בתיירות לא ייעלמו מהעולם, רק יקטנו בהיקפי הפעילות עד המשבר הבא. המודל הוכיח עצמו בגדול וכפי שכולנו יודעים בתיירות, אין שאלה אם יהיה משבר, אלא השאלות הנכונות הן מתי הוא יגיע וכמה זמן הוא ימשך.
בישראל רואים התנהגות דומה של רשתות בתי המלון המעדיפות לקדם את אתרי הבית שלהן על חשבון חברות התיירות המקוונות. הראשונות מקדמות מכירה ישירה ללקוחות באתרי הבית שלהן ומציעות חבילות בשיווק ישיר באמצעות מוקדי ה'קול-סנטר' של רשתות המלונות.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}