אא

ההסתדרות החדשה מתייצבת מאחורי עובדי מלונות ים המלח

עו"ד וייס חשפה את עמדת ההסתדרות החדשה ואמרה כי אזור ים המלח הוא אזור פריפריאלי וכי יש בו קושי גדול במציאת עבודה. לדבריה, עובדי המלונות הוכשרו לעבודה במלונאות ולא תהיה להם תעסוקה אחרת וכי ההסתדרות מתכוונת להודיע לראש הממשלה ולשר התיירות על עמדתה זו.

Shutterstock Shutterstock
עו"ד ורד וייס, נציגת הסתדרות החדשה, הודיעה היום כי ההסתדרות החדשה מתנגדת לכל מהלך שמשמעו העברת מלונות או הפרעה למלונות להמשך עבודתם. עו"ד וייס אמרה את הדברים במסגרת דיון מיוחד בוועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת בנושא הגנות ים המלח, לקראת הודעת שר התיירות על החלופה המומלצת, שצפויה בשבוע הבא.

עו"ד וייס חשפה את עמדת ההסתדרות החדשה ואמרה כי אזור ים המלח הוא אזור פריפריאלי וכי יש בו קושי גדול במציאת עבודה. לדבריה, עובדי המלונות הוכשרו לעבודה במלונאות ולא תהיה להם תעסוקה אחרת וכי ההסתדרות מתכוונת להודיע לראש הממשלה ולשר התיירות על עמדתה זו.

במהלך הדיון העלה יו"ר הוועדה המשותפת לסביבה ובריאות, ח"כ דב חנין, 3 דרישות מחל"י: חשיפת הדו"ח הסביבתי המלא, הערכות מחיר מעודכנות של קציר מלח מלא וגילוי נאות ביחס לחוזי העסקת יועצי חל"י.

סמנכ"ל החברה להגנת הטבע, ניר פפאי, שהשתתף בדיון אמר כי לא ייתכן כי שבוע לפני החלטת השר בנוגע לעתיד ים המלח, טרם נחשף הדו"ח הסביבתי המלא. יו"ר הוועדה, דב חנין, קיבל בתדהמה את הדברים ואמר כי המשמעות שלהם היא שהנושא הסביבתי אינו עומד על סדר היום של שר התיירות בהחלטה כל כך רגישה.

גורמים רבים בדיון, בהם המלונאים והמועצה האזורית תמר, העלו טענות קשות על הפערים הקיימים בהערכות השונות לגבי המחיר הריאלי של קציר מלח מלא. לדברי, ראש מועצת תמר, עלות חלופת קציר מלח מלא נמוכה משמעותית מ-6 מיליארד שקלים וכי לאוצר יש הערכה מעודכנת יותר, שמוסתרת מעיניי הציבור.

שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות, טען כי חל"י מתעלמת מדרישת המלונאים לגילוי נאות. לדברי צוריאל, מטרת הגילוי הנאות הוא למנוע ניגוד עניינים ולהבטיח כי יועצי חל"י בתחומי הבנייה והתכנון לא יועסקו בעתיד בניהול ובייעוץ פרויקט העתקת המלונות, במידה וחלופה זו תתקבל על ידי הממשלה. במהלך הדיון הודה צוראל, כי מגיעה מילה טובה למשרד התיירות שמביא את הנושא לכלל סיום.

"היום שמעתי בפעם הראשונה מה מחיר החיים שלי", אמר סרגי וורטוב, ובד אחד המלונות בים המלח, שייצג 4,000 עובדים שלא יכלו להגיע כיוון שהמלונות עובדים במרץ בימים אלו בתפוסות גבוהות. לדבריו, "20 שנה אני גר בערד, היה לי חלום לגדל ילדים במדינה ועכשיו אתם תחליטו אם אני אוכל להמשיך בחלום הזה. אתם מדברים על החיים שלי, בגיל 53 לא אמצא מקום עבודה אחר. אין מקום עבודה חלופי בערד, בדימונה או בכסייפה. אני אסטמתי, אין לי יכולת להחליף מקום מגורים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: