אא

ההחלטות לקציר מלח מיידי הינו מהלך היסטורי לפיתוחה של התיירות למדינת ישראל

הפתרון של קציר מלא מיידי של המלח, שנועד למנוע עליה של מפלס המים, משולב בתוכנית לפיתוח תשתיות התיירות באזור תוך הגנה על הסביבה, נותן את הפתרון הראוי לפיתוח תיירותי הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.

Shutterstock Shutterstock
לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל תומכת ומעריכה את הפתרונות שהובאו ע"י סטס מיסז'ניקוב, שר התיירות וגלעד ארדן, השר להגנת הסביבה, בנושא פיתוח איזור ים המלח כמשאב לאומי של מדינת ישראל.

הפתרון של קציר מלא מיידי של המלח, שנועד למנוע עליה של מפלס המים, משולב בתוכנית לפיתוח תשתיות התיירות באזור תוך הגנה על הסביבה, נותן את הפתרון הראוי לפיתוח תיירותי הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.

החלטת השרים ושיתוף הפעולה ביניהם מביאים חזון לפיתוח תיירותי אשר יצוק משמעות לעובדה שים המלח מתחרה על התואר של שבעת פלאי עולם.

הפתרונות המוצעים ע"י השרים מבטאים מנהיגות אמיצה אשר נותנת מענה למוצר התיירותי שמדינת ישראל תוכל להציע הן לתיירות חוץ והן לתיירות פנים ובדרך זו, בין היתר, ולהתחרות בדרך ראויה בפיתוח שנעשה ביזור התיירותי בצד הירדני של ים המלח.

להערכתנו ישום ההחלטות שהובאו ע"י השרים יהיה מהלך היסטורי בפיתוחה של מדינת ישראל כמדינת תיירות.

ח"כ הורוביץ, יו"ר השדולה להצלת ים המלח, מברך על החלטת שר התיירות והשר להגנת הסביבה לאמץ את הפיתרון של קציר מלח מלא בים המלח יחד עם הקצאת תקציב נוסף לפיתוח המלונות באזור.

ח"כ הורוביץ: "לאורך כל הדרך הדגשנו כי קציר מלח מלא הוא הפיתרון היחיד למשבר באגן הדרומי, ובסוף נצטרך להגיע אליו. כעת הממשלה צריכה לגשת ליישום מהיר של ההחלטה. המצב בים המלח קשה ואין לנו עוד זמן לבזבז. צריך לייצב את המפלס באגן הדרומי ולאפשר את מכלול הפעילויות באזור. על מפעלי ים המלח להשתתף במימון הפרויקט, משום שפעילותם יצרה את המצב הקשה באגן הדרומי"

בעקבות החלטתו של שר התיירות, לנקוט בפתרון קציר המלח, מוסר גדעון ברומברג, מנכ"ל ישראל בארגון ידידי כדור הארץ המזה"ת: "אנו מברכים את שרי התיירות והסביבה על הבחירה המתבקשת בחלופת קציר המלח לפתרון בעיית עליית המפלס באזור המלונות, כאשר המפעלים נושאים בעלויות. זהו הפתרון הנכון וההוגן, האופציה היחידה שהינה בת קיימא בהתאם לעקרון 'המזהם משלם'. כעת על מפעלי ים המלח להכיר באחריותם על הנזקים הסביבתיים ולשאת בעלות הכלכלית של תיקונם, בהתאם להמלצות. בנוסף, עליהם לאמץ את קריאת השר ארדן להשקיע בפתרונות טכנולוגיים על מנת להפחית את הנזק הסביבתי, כגון שימוש בממבראנות ליצור המינרלים במקום התלות הבלעדית בבריכות אידוי, הגורמות לירידה במפלס ים המלח הצפוני".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: