אא

ועדת הכלכלה אישרה: נוסע שהועבר למחלקה נמוכה מזו עליה שילם יזכה לפיצוי

במסגרת הכנה לקריאה ראשונה של הצעת החוק לפיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה אושרה הצעה לפיה הנוסעים יקבלו פיצוי בהתאם לאורך הטיסה. מפעיל הטיסה או המארגן יצטרך גם להציג בפני הנוסע אפשרויות הגעה חלופיות ליעד במקום טיסה שבוטלה.

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, המשיכה היום בדיוניה במסגרת הכנה לקריאה ראשונה של הצעת החוק לפיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה, שהגיש חבר הכנסת אחמד טיבי.

ההצעה קובעת תנאים ונסיבות שבהתקיימם נוסע יהיה זכאי להטבות בשל ביטול, עיכוב או סירוב להעלותו לטיסה. ההטבות כוללות סיוע ללא תשלום, החזר הוצאות, כרטיס טיסה חלופי ופיצוי כספי.

הדיון עסק בסוגית הפיצוי לנוסע שחברת התעופה החליטה להעבירו למחלקה ברמה נמוכה מזו עליה שילם.

היו"ר שאמה הכהן הציע לקבוע נוסחה קבועה, שלפיה בטיסות של עד 2,000 ק"מ יפוצה הנוסע ב-50% מהמחיר ששילם, בטיסות מ-2,000 ק"מ ועד 4,500 יפוצה ב-75% ממחיר הכרטיס ומי שטס למרחק של מעל 4,500 ק"מ יפוצה ב-100% ממחיר הכרטיס. עוד נקבע כי הפיצוי יועבר לנוסע תוך 14 יום.

הוועדה קבעה עוד כי מפעיל טיסה או מארגן המודיע לנוסע על ביטול טיסה יצטרך להציג בפני הנוסע אפשרויות הגעה חלופיות ליעד. כמו כן, חובת ההוכחה בדבר מתן ההודעה תחול על המפעיל או המארגן. עוד נקבע כי במקרה שבו חברת תעופה תבחר לשדרג נוסע למחלקה טובה יותר מיוזמתה, היא לא תוכל לגבות ממנו תשלום נוסף עבור השדרוג.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: