אא

עלייה דרמטית במספר התיירים המגיעים באמצעות אוניות נוסעים ואוניות קרוז

במסגרת עידוד התיירות לישראל, נערכת רשות האוכלוסין וההגירה לטיפול בתיירים חד-יומיים העוגנים בנמלים כחלק משיט באזור ובתיירים בכלל המגיעים דרך המעברים הימיים.

Shutterstock Shutterstock
על פי הנתונים המצויים בידי הרשות, בחודש יוני 2011 צפויות לעגון 37 אוניות נוסעים ואוניות קרוז בנמלים אשדוד וחיפה. סך הנוסעים והצוותים הצפויים להגיע עומד על מעל 50,000 תיירים.

תופעה זו של הגעת קרוזים לסיור יומי בישראל הנה תופעה שהתרחבה מאד בשנה האחרונה וצפויה להתרחב אף יותר בשנים הקרובות. הקרוזים עוגנים בנמלי אשדוד, חיפה ואילת.

אוניות הקרוז עוגנות בנמלי ישראל בין יום ל-3 ימים ובהן מגיעים אלפי נוסעים ואנשי צוות, המוציאים בישראל, בממוצע, כ- 150 דולר ליום. בשנת 2010, ביקרו בישראל 169,200 תיירי קרוזים – פי 2.5 ממספרם בשנת 2009. מתחילת השנה ועד לסוף חודש אפריל 2011, הגיעו לישראל 68,000 תיירי קרוזים – גידול של 37% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

אוניות קרוז בינלאומיות, הנן אוניות פאר המציעות לנוסעיה שיט תפנוקים. האוניות מציעות שפע של אטרקציות, בהן: בריכות, מפלי מים, מרפסות אישיות לכל חדר ועוד. במהלך השיט עוגנות האוניות במדינות השונות ומאפשרות לנוסעיהן לבקר באתרי התיירות של אותן המדינות.

מנכ"ל רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול, אמנון בן עמי, הבהיר: "אין ספק שהשלמת המעבר של ביקורת הגבולות לרשות משפרת את יכולתנו לטפל בתיירים הרבים המגיעים לישראל. אנו ערוכים לתת שירות איכותי ומהיר לכל תייר שיגיע לעמדותינו, אם במעברים היבשתיים, האוויריים או הימיים".

מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, הודה לרשות האוכלוסין על הקליטה המהירה והטובה של ביקורת מעברי הגבול והקרוזים, וציין כי החלטתם של מארגני הקרוזים לעגון בישראל, הנה הבעת אימון בתיירות הישראלית כבטוחה ואטרקטיבית. עם זאת, אם רוצים לשמר תיירות זו, החושפת את המבקרים לאתרי התיירות ומשפרת את תדמית ישראל בעולם ואף להגדילה, יש להוריד את המיסוי הגבוה על העגינה". בר ניר יפנה בימים הקרובים אל מנכ"לי משרדי האוצר והתחבורה בכדי שיבחנו החזרת האגרה – שהועלתה לאחרונה במאות אחוזים – לתעריפים הקודמים, הדומים למקובל בנמלי אירופה והמזה"ת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: