פרסום ראשון: בעלי החברות הסיטונאיות ולשכת מארגני תיירות נגד שקליזציה בענף
בעלי ומנהלי החברות נפגשו במשרדי התאחדות סוכני הנסיעות כדי להחליף דעות בעניין ביצוע שקליזציה בענף והשורה התחתונה הייתה שבשלב זה, לא מתאים לבצע את המעבר. גם לשכת מארגני תיירות נכנסת נגד השקליזציה.
Shutterstock
ענף התיירות נגד השקליזציה בענף. בכירי הענף, בעלי חברות ומנכ"לי החברות המובילות בענף, קיימו פגישה במשרדי התאחדות סוכני הנסיעות כדי להחליף דעות בנושאי מעבר לשקליזציה. בין המשתתפים בפגישה: אחישי גל מנכ"ל ומבעלי איסתא, ירון מילר הבעלים של השטיח המעופף, קובי קרני הבעלים של סיגנל, כרמל ויו"ר ההתאחדות, בועז וקסמן הבעלים ויו"ר אופיר טורס, דוד קמיניץ מנכ"ל אי.די.בי תיירות ומנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל. השורה התחתונה, המנהלים והבעלים הגיעו למסקנה חד משמעית שמבחינתם זה לא נכון לעבור לשקליזציה, עם כל השחיקה בדולר.
גם לשכת מארגני תיירות נכנסת נגד מעבר לשקליזציה. המנכ"ל עמי אתגר העביר נייר עמדה לחברים. אתגר מציין בין השאר כי: "לדעת הנהלת הלשכה, לא סביר ולא מקובל שמארגן התיירות המוכר את החבילה בחו"ל, יישא בנטל הסיכון של המטבע בהתייחסות לכל מרכיבי החבילה, ויהפך לסוחר המטבע של כל הענף. בדיקה ענפית לגבי יכולת השיווק של מכירת תיירות נכנסת לישראל בש"ח, הראתה באופן חד משמעי, כי לא ניתן למכור ללקוחות בחו"ל את המוצר של תיירות לישראל בש"ח. להערכת הנהלת הלשכה, מכירה בש"ח תקטין את הביקושים בחו"ל באופן משמעותי, במיוחד בשוק שנתון לתנודות של שפל וגאות מגורמים בלתי נשלטים".
אתגר מציע לחברי הלשכה: "ליצור מקבילה בהסכמים שלהם מול הלקוחות בחו"ל, לפיה תינתן הערת אזהרה ליכולת של מארגן התיירות, להתאים מחיר דולרי ללקוח במצבים של שינויים קיצוניים בשער הדולר".
גם לשכת מארגני תיירות נכנסת נגד מעבר לשקליזציה. המנכ"ל עמי אתגר העביר נייר עמדה לחברים. אתגר מציין בין השאר כי: "לדעת הנהלת הלשכה, לא סביר ולא מקובל שמארגן התיירות המוכר את החבילה בחו"ל, יישא בנטל הסיכון של המטבע בהתייחסות לכל מרכיבי החבילה, ויהפך לסוחר המטבע של כל הענף. בדיקה ענפית לגבי יכולת השיווק של מכירת תיירות נכנסת לישראל בש"ח, הראתה באופן חד משמעי, כי לא ניתן למכור ללקוחות בחו"ל את המוצר של תיירות לישראל בש"ח. להערכת הנהלת הלשכה, מכירה בש"ח תקטין את הביקושים בחו"ל באופן משמעותי, במיוחד בשוק שנתון לתנודות של שפל וגאות מגורמים בלתי נשלטים".
אתגר מציע לחברי הלשכה: "ליצור מקבילה בהסכמים שלהם מול הלקוחות בחו"ל, לפיה תינתן הערת אזהרה ליכולת של מארגן התיירות, להתאים מחיר דולרי ללקוח במצבים של שינויים קיצוניים בשער הדולר".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}