אא

שר התיירות קורא לרה"מ לאמץ מתווה "ההתחדשות האיזורית"

השר מיסז'ניקוב: "אימוץ המתווה שהצעתי, במשותף עם השר ארדן, הינו אינטרס לאומי מובהק ויש צורך להתחיל בביצועו המיידי לאלתר. אני מברך את ראש הממשלה על מעורבותו שכן נדרשת החלטה מהירה ואמיצה להצלה ופיתוח האזור."

Shutterstock Shutterstock
על רקע הסיור שיקיים מחר ראש הממשלה, בנימין נתניהו באזור ים המלח, קורא היום שר התיירות לראש הממשלה לאמץ את המתווה, כפי שהוצג לפני כחודש. בסיור צפויים להשתתף שרי האוצר, הפנים, המשפטים, הגנת הסביבה והתיירות וראשי המועצות באזור ים המלח. במהלך הסיור, יתקיים אירוע לקידום מועמדותו של ים המלח בתחרות 7 פלאי תבל בו מתמודד ים המלח לצד -26 אתרים נוספים בעולם ויושק בול מיוחד. בנוסף, יתקיים דיון בחלופות למניעת הצפת בריכה מס' 5 ופיתוח אזור ים המלח.

כזכור לפני מספר שבועות הכריזו שרי התיירות והגנת הסביבה על המתווה לשיקום ופיתוח האגן הדרומי של ים המלח, שכולל ביצוע קציר מלח מלא ,במימון עיקרי של מפעלי ים המלח לצד הקמת הקרן ייעודית לפיתוח אזור ים המלח בהיקף של מיליארד ₪ ל-5 שנים.
בשל התנגדות האוצר למתווה המוצע, טרם נמצא הפתרון לסוגיית מימון עלויות הקציר, וטרם הועמדה התשתית להקמת הקרן לפיתוח האזור. היקף עלות הקציר נאמד בכ-7 מיליארד ₪.

לדברי שר התיירות סטס מיסז'ניקוב: "אימוץ המתווה שהצעתי, במשותף עם השר ארדן, הינו אינטרס לאומי מובהק ויש צורך להתחיל בביצועו המיידי לאלתר. אני מברך את ראש הממשלה על מעורבותו שכן נדרשת החלטה מהירה ואמיצה להצלה ופיתוח האזור. "

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: