אא

עמי פדרמן לנתניהו: קציר המלח הפתרון היחיד לעליית מפלס האגן הדרומי בים המלח

ראש הממשלה וצוות שרים סיירו היום [ב'] באזור מלונות ים המלח. ראש הממשלה אמר כי "באנו להציל את ים המלח" והטיל על צוות מיוחד לבחון אפשרויות למימון קציר מלא, תוך 21 יום.

Shutterstock Shutterstock
ראש הממשלה, בנימין נתניהו וצוות שרים סיירו היום באזור המלונות בים המלח, על מנת לבחון מקרוב את בעיית ההצפה, המאיימת על אתר המלונות והתשתיות באזור.

בביקור, שנערך בהמשך לדיונים שמתקיימים בשבועות האחרונים בנוגע לחלופות אפשריות לפתרון ארוך טווח של סכנת ההצפה, השתתפו גם השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, שר האוצר יובל שטייניץ, שר הפנים אלי ישי ושר המשפטים יעקב נאמן.

ראש הממשלה הטיל על צוות, בראשות ראש אגף תקציבים אודי ניסן והחשבת הכללית מיכל עבאדי, לבחון את אפשרויות המימון לפיתרון המועדף: קציר מלא תוך 21 יום.

ראש הממשלה הביע תקווה, שבתוך שבועות אחדים, ניתן יהיה להתחיל בפעולות להצלת משאב הטבע העולמי ואמר כי 'הממשלה באה להציל את ים המלח ויש לה מחויבות להציל בו גם את התיירות, את התעשייה וגם את הנוף. ממשלות העבר דיברו בעניין הזה, אך הממשלה שלי פועלת בעניין. ננסה להגיע לפתרון בהידברות עם מפעלי ים המלח, ואם לאו נפעל בכל הדרכים העומדות לרשותנו, כולל דרכים משפטיות'.

איזור המלונות בים המלח נמצא בשנים האחרונות בסכנת הצפה, בשל עליית מפלס המים בבריכה מס' 5 של מפעלי ים המלח. כחלק מתהליך הפקת האשלג בבריכה, עולה המפלס בכ- 20 ס'מ בכל שנה, עקב שקיעת המלח בקרקעית.

שלושה פתרונות אפשריים הוצגו בפני ראש הממשלה:
• ביצוע קציר המלח, שהצטבר בקרקעית הבריכה
• יצירת סוללה ייחודית לבתי המלון
• הריסת בתי המלון והעתקתם למקום חדש, גבוה יותר.

באותו עניין אמר היום עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, לראש הממשלה ולשרים, כי קציר מלח מלא הוא הפתרון האחד והיחיד בים המלח, אשר מאפשר דו קיום בין הסביבה, התעשייה והתיירות.

לדברי פדרמן: 'מוטב שעה אחת קודם לבצע קציר מלח מלא. כל הצעה אחרת משמעה: דחיית מועד הקציר. בכל מקרה, בשנת 2030 יהיה צורך בקציר מלא – וזאת עובדה שמקובלת על כל הגורמים המעורבים בנושא'.

פדרמן דיווח כי בים המלח 15 מלונות ובהם למעלה מ- 4,000 חדרים. בשנת 2010 נספרו במלונות 2.3 מיליון לינות, מהן קרוב ל- 30% של תיירים. התפוסה במלונות הגיעה ל- 74% והייתה הגבוהה ביותר מבין כלל האזורים בארץ.

כמו כן דיווח כי במלונות בים המלח מועסקים כ- 4,000 עובדים באופן ישיר ועוד כ- 8,000 עובדים בעקיפין, מערד, מדימונה, כסייפה ומישובים נוספים בנגב.

פדרמן טען בפני ראש הממשלה והשרים כי ההחלטה ההיסטורית לבצע קציר מלח מלא בים המלח תציל את המלונאות באזור ואת מקום עבודתם של עובדי המלונות. הוא העריך כי עם קבלת ההחלטה תוכל המלונאות בים המלח להתפתח בראש ובראשונה על ידי הרחבת המלונות הקיימים ולאחר מכן באמצעות בניית מלונות חדשים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: