אא

ח"כ טיבי: "אנשי הקשר לבני המיעוטים ברש"ת לא זוכים לקביעות "

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה דיון מיוחד בנושא אחראי הקשר לבני המיעוטים בנמל התעופה בן גוריון.סמנכ"ל מינהל וארגון ברש"ת: "אנחנו לא מפלים עובדים על רקע מוצא".

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה אתמול, לבקשתו של ח"כ אחמד טיבי, דיון מיוחד בנושא אחראי הקשר לבני המיעוטים בנמל התעופה בן גוריון. בפתח הדיון אמר ח"כ טיבי כי "זה לא סוד שיש חיכוך מתמיד ותלונות של נוסעים ערבים שמגיעים לנתב"ג ולנקודות גבול אחרות, בעיקר על רקע בידוק ביטחוני סלקטיבי ומשפיל. אין כמעט ערבי שלא עבר את הוויה הזו". לדבריו, כדי להקל על החיכוך , הציבה רשת כבר לפני כ-10 שנים אנשי קשר, שתפקידם לקצר הליכים ולצמצם את החיכוך.ח"כ טיבי ציין כי אנשי הקשר עושים כמיטב יכולתם, אולם ההחלטה הביטחונית שמתייחסת לכל נוסע ערבי כאל איום היא לא בסמכותם. ח"כ טיבי,קרא לרשות שדות התעופה להגדיל את מספר הערבים המועסקים בה, ואמר כי מבירור של ועדת החקירה הפרלמנטארית בנושא קליטת עובדים ערבים בשירות הציבורי, בראשה הוא עומד, עולה כי 4 העובדים בתפקיד אנשי הקשר הם עובדים ארעיים.סמנכ"ל מינהל וארגון ברשות שדות התעופה, שלמה אורן, השיב לח"כ טיבי ואמר כי "רש"ת מעסיקה עשרות בני מיעוטים בתפקידים מגוונים". לדבריו, אנשי הקשר לציבור מועסקים במסגרת חוזה ביטחון, כמו מאות עובדים אחרים שמועסקים בתחום, ומקבלים קביעות רק לאחר 9 עד 12 שנים. "אם הדיון הוא לבדוק האם אנחנו מפלים עובדים על רקע מוצא – התשובה היא חד משמעית לא", הבהיר אורן.
עוד אמר אורן כי כדי להיות עובד קבוע צריך להתמודד במכרז של רש"ת. לדבריו, לאחרונה נפתח תפקיד של כבאים ברש"ת ו-4 מתוך 8 עובדים שנבחרו לתפקיד היו בני מיעוטים. "הנושא של בני המיעוטים עומד על סדר יומנו ואנחנו עושים את כל הפעילויות הנדרשות כדי לקלוט אותם", אמר אורן.
אורן התייחס גם לנושא הבידוק הביטחוני ואמר כי במהלך שנת 2012 יסתיים פרויקט, בו הושקעו כ-300 מיליון שקלים, שיפתור את סוגיית הבידוק השוויוני. ח"כ ישראל חסון ציין כי מדובר בכך שהבידוק יהיה כמעט ללא מגע יד אדם. הוא הוסיף כי כל מטרתו של הבידוק הוא האחריות המוטלת על רש"ת שכל מטוס שהמריא גם ינחת.
ח"כ מגלי והבה התייחס גם הוא לסוגיית הבידוק הביטחוני ואמר כי ברגע שבידוק בני המיעוטים הופך לתפיסת עולם אז מערכת הביטחון טועה. "או שבודקים את כולם או שלא בודקים אף אחר", אמר ח"כ והבה. ח"כ יצחק וקנין שעמד בראשות הישיבה אמר כי נושא הבידוק הביטחוני לא היה על סדר היום של הדיון, ומן הראוי לקיימו בוועדה אחרת בכנסת. הוא הוסיף כי התשובות שסיפק אורן לוועדה בנושא אחראי הקשר היו מספקות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: