אא

האם מגיע לישראל לחזור לדירוג הבטיחות הגבוה בתעופה ?

יוסי פישר בטור אישי על אפשרות החזרת ישראל לדירוג הבטיחות הגבוה בתעופה של ה FAA.

Shutterstock Shutterstock
בשבוע שעבר נתבשרנו בעיתונות שמשלחת של ה: FAA תגיע בקרוב ארצה על מנת לבחון האם אפשרי להחזיר את ישראל לדירוג הבטיחות הגבוה.
זאת כאשר בישראל עובד רק שדה תעופה בינלאומי אחד המשרת 10.5 מיליון נוסעים כל שנה וכולם עושים שימוש במסלול המראות ונחיתות אחד.
ביום רביעי שעבר בלילה קיבלנו תשובה מהירה לשאיפותינו. מכסה תאורה על המסלול היחידי העובד בנתב"ג ניתק. זהו המסלול המשופץ שנפתח לא מכבר לאחר עבודות שיפוץ ארוכות.
שישה מטוסים בדרכם לישראל הופנו לנחיתה בשדות תעופה חליפים בקהיר, לרנקה ועמאן ושוב עיכובים בהמראות והנחיתות. ברור שבטיחות היא מעל לכל שיקול.
תקלה זו מתרחשת מספר שבועות לאחר שנתב"ג הושבת עקב הזרמת דלק מזוהם בצנרת לחלק מהמטוסים.
זוהי אותה מדינת ישראל 2011 שמשגרת בהצלחה לוויינים לחלל, שמדעניה זוכים בפרסי נובל.
משרד התחבורה ימשיך לדון בהקמת שדה תעופה חלופי לנתב"ג ועד אמצע 2012 עם ישראל ומיליוני התיירים ימשיכו לקבל שרות ממסלול המראות ונחיתות בודד .
נראה לי שעם נשים 'יד על הלב' וגם עם 'הנחות' גדולות שאולי נקבל מבני הדודים האמריקניים לא מגיע לנו באמת להיות מדורגים בדרוג הבטיחות הגבוה ביותר של ה: FAA.
פעם אמר לי חבר שוויצרי קרוב ברגע של כנות: 'כשמגיעים בפעם הראשונה לישראל ורואים את תל-אביב מהאוויר הכל נראה ממש מערבי'.
אתם תחליטו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: