אא

הלשכה המרכזית לסטטטיסטיקה: רווח המלונות ב-2010 הגיע ל-1.5 מיליארד ש"ח

נשיא התאחדות המלונות בישראל אמר בתגובה: "הודעת הלשכה על רווחי המלונות לפני הוצאות מימון, פחת ומס בשנת 2010 משמעה החזר ההשקעה בענף המלונאות [לפני הוצאות מימון ופחת] מגיע בממוצע רק ל- 5%, דבר המסביר מדוע לא בונים מלונות חדשים בישראל".

Shutterstock Shutterstock
על פי דוח שפירסמה הלשכה היום עולה כי תחילת שנות האלפיים התאפיינה בתהפוכות במצב הביטחוני-כלכלי בארץ ובעולם כולו וכתוצאה מכך היו שנות שפל ושנות והתאוששות במלונות התיירות בארץ. רווח המלונות שהיה כ- 0.2 מיליארד ₪ בממוצע לשנה בשנות השפל 2003-2001, עלה ל-0.6 מיליארד ₪ ב-2004 ול-1.2 מיליארד ₪ בממוצע לשנה בשנים 2007-2005.

בשנת 2008 שהייתה שנת השיא ברוב מדדי התיירות בעשור, עלה הרווח לשיא של 1.5 מיליארד ₪ ; ב-2009 ירד רווח המלונות ל-1.2 מיליארד ₪ . הרווח בשנת 2010 הגיע לכ- 1.5 מיליארד ₪ .

נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, הגיב על הודעת הלשכה , ואמר  כי יש להסתכל על המשמעות שמאחורי המספרים. "הרווחיות בשנת 2010 אמנם גבוהה מהעשור הקודם, אבל עדיין אינה מספקת ואינה מצדיקה השקעה במלונות חדשים. ענף המלונאות הוא ענף עתיר השקעות הון ונושא עימו סיכון גבוה בעקבות המצב הגיאופוליטי באזור. התנאים הללו מחייבים החזר השקעה של לפחות 10% בשנה. לצערנו, מלבד מאשר בתל אביב, ביתר חלקי הארץ אנו רחוקים מיעד זה, ומשום כך לא נבנים בארץ בעשור האחרון כמעט מלונות חדשים. עד שלא נראה שיפור מהותי ברווחיות ובהחזר ההשקעה - לא יקומו מלונות חדשים ועובדה זאת גם מסבירה מדוע יזמי מלונות ממקדים בשנים האחרונות את עיקר פעילותם בחו"ל", אמר פדרמן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: