אא

"אני שגריר ישראל בטורקיה"

מעיד אטאגון קוטליוקסל, מנכ"ל טורקיש איירליינס בישראל, המאוהב בארץ ונהנה לשרת כאן, ומאז שהגיע הנה חברת התעופה הטורקית משגשגת והפכה לחברה מובילה בענף הנסיעות בארץ.

Shutterstock Shutterstock

כשהגיע אטאגון קוטלויוקסל לשרת בארץ, לפני כשש שנים וחצי, הפעילה טורקיש איירליינס 12 טיסות שבועיות מנתב"ג לאיסטנבול, ואילו היום מפעילה החברה הטורקית 25 טיסות שבועיות, היקף עצום ומרשים, יותר מכל חברת תעופה זרה הפועלת בישראל.

באנו אל אטאגון לתהות על סוד ההצלחה ועל האיש העומד מאחוריה.

"מה נשמע? מה העניינים?" במשרדו ברחוב הירקון בתל אביב הוא מאיר לנו פנים בעברית, ועד מהרה אנחנו למדים שהאיש החביב לא רק עובד כאן, אלא חי כאן בישראל חיים שלמים ומלאים. אטאגון, בן 39, הביא את בת זוגו מטורקיה והתחתן כאן. בתו בת ה- 3 נולדה בהדסה ירושלים, והעיר תל אביב היא העיר המועדפת עליו מכל הערים בעולם. הוא מעורה היטב בתרבות ובהיסטוריה היהודית ומכיר כמעט כל פינה בארצנו הקטנטונת.

מדוע החלטתם לעלות השנה מ- 18 ל- 25 טיסות שבועיות? האם יש לכך הצדקה בקו בין תל אביב לאיסטנבול?

"ודאי. התפוסה הממוצעת בטיסות שלנו בקו עולה על 80% ובקיץ היא עמדה על 92%."


איזה אחוז מהנוסעים הישראלים טסים לאיסטנבול וכמה ליעדי המשך?
"הרוב טסים ליעדי המשך. 25% בלבד טסים לאיסטנבול עצמה, 20% ליעדים שונים בתוך טורקיה ו-55% טסים איתנו ליעדים ברחבי העולם."


מהם היעדים הפופולאריים של הישראלים הטסים איתכם?
"סין, בנגקוק, ניו יורק, שיקגו וקזבלנקה הם היעדים המרכזיים של הישראלים, וניתן לאפיין את מועדי הטיסות לפי יעדי הנוסעים. בטיסות הבוקר מתל אביב יוצאים לניו יורק ושיקגו, בטיסות הצהריים בעיקר ליפן ולהודו ובטיסות הערב למזרח הרחוק, סינגפור ובנגקוק."


לכמה יעדים טסה טורקיש איירליינס?
"אנחנו טסים לכ-140 יעדים. 110 יעדים ברחבי העולם וכ-30 יעדים בתוך טורקיה עצמה". טורקיש איירליינס היא אחת מחברות התעופה המתפתחות ביותר בשנים האחרונות. הצטרפתם לברית 'סטאר אליאנס', יש לכם צי של 110 מטוסים ובשנה שעברה הטסתם 20 מיליון נוסעים.


מה התוכניות לעתיד?
"בתוך כמה שנים נגדיל את הצי שלנו ל-150 מטוסים. כבר בשנה הבאה אנחנו עומדים לפתוח קווים חדשים, לוושינגטון, לטורונטו, וגם לראשונה קו לדרום אמריקה, לסאו פאולו."


ומה באשר לעתיד הקו לישראל?
"המטרה שלנו להוות תחרות לחברות האירופאיות והאמריקאיות הגדולות עם יעדי ההמשך שלנו, ואנחנו עושים זאת בהצלחה רבה. בחודש יולי, למשל, עברנו את קונטיננטל ודורגנו במקום השני, אחרי לופטהנזה, במספר הישראלים היוצאים עם יותר מ-35,000 נוסעים, ובאוגוסט אף הגדלנו את המספר, בעוד בחברות אחרות נרשמה ירידה במספר הנוסעים. אנחנו רוצים להגדיל את מספר הישראלים הטסים איתנו ונמשיך להפעיל 25 טיסות שבועיות. בתוכנית שלנו לשקול הפעלת קו גם לאנקרה. להערכתי, יש פוטנציאל לקו כזה, כי יש תנועה קבועה של אנשי עסקים ישראלים, אנשי צבא, טכנאים, הרבה מאד ישראלים שיוצאים באופן קבוע לאנקרה."


טורקיה בכלל היא יעד הנופש מספר 1 של הישראלים. אנטליה, אני מבין, לא בתוכניות שלכם?
"לא. יש מספיק חברות צ'רטר שטסות לאנטליה, ואני שמח שיעדי הנופש והטיול בטורקיה כל כך פופולאריים בישראל."


בזמנו היו לכם חילוקי דעות עם סוכני הנסיעות בנושא של קיצוץ העמלות. מה היחסים היום?
"היחסים שלנו עם הסוכנים טובים מאד. הסוכנים הם שותפים טובים שלנו. הם קשובים לנוסעים ועושים למעננו עבודה טובה. אני מכבד אותם מאד. אנחנו שומרים על העמלה של 7% ונמשיך בכך. יחד עם זאת, אנחנו ערים להתפתחויות בשוק, וכמובן, לא נהיה היחידים שימשיכו לשלם עמלות. ביטול העמלות הוא תהליך בלתי הפיך בכל העולם. הנה גם בטורקיה בוטלו העמלות והסוכנים מרוויחים יותר ומרוצים."


כיצד אתה מתייחס לכוונת רשות שדות התעופה להעלות את האגרות ומיסי הנמל ב-51%?
"הגבנו על העניין יחד עם כל חברות התעופה וקראנו לשר התחבורה ולרשות לחזור בהם מכוונתם. העלאה של 51% היא מוגזמת ולא הגיונית. ההוצאות עבור כל אגרות הנמל הן עצומות, ובתקופה הזאת, כשהטיסות הרבה יותר יקרות בגלל העלייה הדרמטית במחירי הדלק, אין שום הצדקה להעלות אותן ועוד בשיעור גבוה כל כך. כל חודש אנחנו משלמים לרשות יותר מחצי מיליון דולר עבור השירותים בנתב"ג. אם לא ישתלם לנו, נקצץ במספר הטיסות ונייקר את מחירי הכרטיסים, ומי שיפסיד מכך יהיו, כמובן, הנוסעים."


אתם מוכרים גם ישירות לקהל?
"מעט מאד. יותר מ-95% מהמכירות שלנו מתבצעות באמצעות הסוכנים."


כיצד אתה מסביר את ההצלחה המרשימה שלכם בארץ?
"כשהגעתי הנה, לפני שש שנים וחצי, היו לנו 12 טיסות, ומאז אנחנו בתהליך מתמשך של התקדמות. המסירות וההתלהבות של הצוות שלנו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: