אא

ביקושים גבוהים להשקעות הון בתיירות

למשרד התיירות הוגשו 32 בקשות לקבלת מענקים לבניית כ-3,600 חדרי מלון, בהשקעה מצטברת של כ-2.4 מיליארד שקלים.

Shutterstock Shutterstock
משרד התיירות ממשיך להיערך לגידול הצפוי בתיירות לישראל בשנים הקרובות: השבוע הסתיים הליך הגשת הבקשות לקבלת מענקים להקמה או הרחבה של בתי מלון במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, אשר החל בחודש מאי 2011.

במסגרת זו הוגשו למשרד התיירות 32 בקשות , אשר יביאו לתוספת של 3,600 חדרים, בהשקעה מצטברת של 2.4 מיליארד שקלים . בשבועות הקרובים יסתיים הליך בחינת ההצעות ובהתאם לעמידה בקריטריונים וסדרי העדיפויות, יקבעו המענקים.

בשל המחסור המשמעותי בחדרי מלון בעיר ירושלים, הזוכה לביקור של כ-80% מהתיירים המבקרים בישראל, תיתן עדיפות לפרויקטים המוצעים בעיר. 11 בקשות הוגשו לפרויקטים באזור ירושלים, הצפויים להגדיל את היצע החדרים בכ-1,600 חדרים נוספים. בקשות נוספות שהוגשו למשרד הינן לפרויקטים באזור סובב כנרת, נצרת, הגליל, טבריה, חיפה ועוד.

בשנת 2010 העניק משרד התיירות סיוע ליזמים בסך של כ-250 מיליון שקלים . במהלך שנת 2011 נמצאים בהליכי תיכנון ובנייה כ-3000 חדרי מלון בסיוע משרד התיירות.

בימים הקרובים יגיש שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, החלטת ממשלה, במסגרתה מפת אזורי העדיפות הלאומית בתיירות תורחב ותכלול גם את אילת, הגליל התחתון, עמק המעיינות והעיר בית שאן, שיצטרפו לאזור הנגב, הגליל העליון והמערבי, הגולן, ירושלים, נתניה וחיפה.

שר התיירות מיסז'ניקוב, ציין כי הביקושים מצד יזמים, מהארץ ומחו"ל, מצביעים על הענין הרב שמגלים יזמים וחברות בינלאומית מתחום המלונאות בישראל. עם זאת, ציין השר: "כי רק יישומה המהיר של הרפורמה שיזם המשרד בנושא, אשר מטרתה פישוט הבירוקרטיה ובנייה מזורזת של בתי מלון בכל הרמות, בכל הארץ, יגוון את ההיצע, יגדיל את התחרות ויביא גם לירידת מחירים. הגדלת התקציבים לצד פישוט הבירוקרטיה, יגדילו את תרומת תעשיית התיירות למשק באופן משמעותי, בהכנסות לקופת המדינה, בהגדלת התעסוקה ובשיפור תדמיתה של ישראל בעולם, כמדינה אטרקטיבית לתיירים וליזמים".

משרד התיירות יפרסם בימים הקרובים מסלול נוסף ליזמים המיועד להשבה ולהסבה של בתי מלון. מסלול ההשבה, מאפשר החזרת מבנים שנסגרו או שהושמשו למטרות שונות, לשימושם המקורי. המסלול הנוסף מאפשר הסבת מבנים מיעוד אחר כגון חדרים, משרדים, לבתי מלון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: