אא

43 מלונות בירושלים מוכנים להתרחב ולהוסיף חדרי מלון

מדובר בתוספת של 3,836 חדרי מלון בירושלים וכן, שני מלונות סגורים מוכנים להיפתח ולהוסיף חדרים אם יקבלו סיוע. כך עולה מסקר שנערך ע"י התאחדות המלונות לקראת הכנס לעידוד המלונאות בירושלים.

Shutterstock Shutterstock
לקראת כנס קידום המלונאות בירושלים, שמתקיים בעקבות יוזמת נשיא התאחדות המלונות בישראל, עמי פדרמן, קיימה ההתאחדות סקר בקרב בעלי המלונות ממנו עולה כי 43 מלונות בבירה מוכנים להוסיף חדרים ולהתרחב ועוד שני מלונות סגורים מוכנים להיפתח מחדש ולהוסיף חדרים אם יקבלו את הסיוע הנדרש . מדובר בתוספת של 3,836 חדרי מלון בירושלים.

במערב ירושלים מדובר בתוספת פוטנציאלית של 1,170 חדר במלונות עם תב"ע קיימת ובעוד 1,529 חדרים עם תב"ע חדשה. סה"כ בתוספת של 2,699 חדרים.

במזרח ירושלים, מדובר בתוספת של 175 חדרים בתב"ע קיימת ובתוספת של 631 חדרים בתב"ע חדשה. סה"כ: בתוספת של 806 חדרים.

לגבי שני המלונות הסגורים, מדובר בתוספת של 358 חדרים לעיר.

תמונת מצב המלונאות בירושלים כיום
• 68 מלונות ובהם 9,300 חדרים
• גודל ממוצע למלון: 137 חדרים
• סה"כ לינות בשנת 2010: 4 מיליון, מהן 84% של תיירי חוץ!
• במלונות התארחו כ- 1.4 מיליון אורחים. שהות ממוצעת לאורח: 2.9 לילות
• תפוסת החדרים ממוצעת ב- 2010: 66%

לדברי עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: "הרווחיות בירושלים עדיין אינה מספקת למשיכת השקעות במלונות חדשים ללא סיוע ממשלתי. ההחזר הממוצע על ההון במלונות מערב ירושלים בשנים 2010 – 1998 היה: 3.3% בלבד. בעשור 2010 – 2000 התוצאה אף נמוכה מזו. בשנת 2010 עלה החזר ההשקעה על ההון לרמה של 6.8%, אך לצערנו נתון זה כבר לא יחזור על עצמו השנה. ביוני כבר נרשמה בירושלים ירידה של 5% בכלל הלינות במלונות . יזמים בוחנים את הביצועים של עסקיהם לאורך השנים, ודאי בענף תנודתי כמו המלונאות, שמושפע מאוד מהמצב הגיאופוליטי באזור".

לדבריו: "הגדלת המענק מ- 20% ל- 28% עשויה אכן להיות תמריץ למשקיעים חדשים להשקיע בעיר, אך את הפירות נראה רק עוד 8 שנים בממוצע. בטווח הקצר, דהיינו ב- 5 השנים הקרובות, אני ממליץ לכל הגורמים הנוגעים בדבר לאמץ את תכניתנו: 'תבנו עלינו' להרחבת מלונות קיימים על מנת להביא לתוספת חדרים משמעותית. מדובר ביזמים שכבר השקיעו מהונם בהקמת מלונות, או ברכישת מלונות, והם יודעים כי כאשר ירחיבו את המלונות שברשותם ויוסיפו חדרים – רמת הרווחיות תגדל. זהו פתרון שטוב לכולם: משפר את רווחיות המלונות, מאפשר תוספת חדרים בזמן קצר ובעלות נמוכה יותר מאשר בערוץ של בניית מלונות חדשים, וגם אינו מחייב הקצאת קרקעות חדשות לבנייה, קרי: הוא אף פתרון ירוק יותר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: