אא

משרד התיירות יקצה חצי מיליון שקלים להכשרת דוברי שפות כמורי דרך לתיירים

שר התיירות: "מורי הדרך, המלווים את התייר עם הגעתו לארץ ועד צאתו, הם מהגורמים החשובים ביותר בתעשיית התיירות, כמשפיעים על חווית הביקור של התייר, על החלטתו לשוב ולבקר בישראל ועל הפיכתו "לשגריר תיירות".

Shutterstock Shutterstock
נוכח המחסור המשמעותי במאות מורי דרך דוברי שפות זרות, יקצה משרד התיירות חצי מיליון שקלים להכשרת דוברי שפות, כמורי דרך לתיירים המבקרים בישראל.

בשנתיים האחרונות חל גידול משמעותי בתיירות לישראל, הן ממדינות מקור קלאסיות בהן ארה"ב ומדינות מרכז אירופה, הן משווקים מתחדשים בהן מדינות סקנדינביה והן משווקים חדשים בראשם רוסיה, אוקראינה, פולין ומדיניות אסיה. בעקבות הגידול, שהוא תוצאה של הגדלת תקציבי השיווק לצד מיקוד הפעילות בהתאם לקהלי יעד, נוצר מחסור משמעותי במורי דרך אשר יוכלו להדריך את התיירים בשפתם.

במסגרת שיפור השירות לתייר, ונוכח הגידול הצפוי בתיירות בשנים הקרובות, החל משרד התיירות אשתקד בהענקת מלגות לסטודנטים דוברי שפות נדרשות, הלומדים בקורס למורי דרך, בתקציב של 360 אלף שקלים. בחודשים ספטמבר-נובמבר 2010 חולקו כ-30 מלגות לסטודנטים אשר עמדו בתנאי הקבלה, אשר כללו, בין היתר, מבחן בקיאות ושליטה בשפה. המלגה מוענקת בשני שלבים, בתחילת הקורס ועם סיומו וקבלת הרישיון. עתה, כאמור, מקצה המשרד סכום נוסף של חצי מיליון שקלים למלגות נוספות.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "מורי הדרך, המלווים את התייר עם הגעתו לארץ ועד צאתו, הם מהגורמים החשובים ביותר בתעשיית התיירות, כמשפיעים על חווית הביקור של התייר, על החלטתו לשוב ולבקר בישראל ועל הפיכתו "לשגריר תיירות". משרד התיירות נערך לעלייה בביקושים, עם צפי של חמישה מיליון תיירים בשנת 2015. אנחנו נערכים כבר היום למתן שירותים ברמה הגבוהה ביותר תוך התאמת המוצר לצורכי התייר".

בין הלומדים בקורסים כיום ניתן למצוא 10 דוברי ספרדית, 7 דוברי פורטוגזית, 6 דוברי גרמנית, 4 דוברי איטלקית ודובר צ'כית אחד. יש להדגיש כי המחסור המשמעותי הוא במורי דרך הדוברים את שפות מזרח ומרכז אירופה, בראשן גרמנית, שפות סקנדינביות ושפות המזרח הרחוק.

קורס מורי הדרך, נמשך כשנה וחצי עד שנתיים, והוא מהווה את ההכשרה המקצועית הנדרשת לקבלת רישיון. לאחר הקורס נדרשים הסטודנטים למבחני רישיון בע"פ ובכתב. אשתקד ניגשו למבחני הרישוי כ-700 נבחנים, מתוכם עברו כ- 400 , וקיבלו רישיון להדרכת תיירים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: