אא

המלונאים באילת נגד רפורמת תעריפי הארנונה של העירייה

בית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים באילת, אמור לפסוק בעתירת המלונאים, בבקשתם לפסול את הרפורמה, מאחר והיא מתבססת על דירוג המלונות שאינו תקף עוד.

Shutterstock Shutterstock
המלונאים באילת מחכים לפסיקת בית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים באילת, בעתירתם לפסול את הרפורמה של העירייה בתעריפי ארנונה לשנת 2011, אשר מתבססת על דירוג המלונות, שלטענתם עבר מן העולם לפני כ-20 שנה.

שבתאי שי, מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, כתב לחברי ההנהלה בהתאחדות המלונות, עדכון למצב הדברים. שי מציין כי עיריית אילת מוכנה להעלאת הארנונה בשיעור של 4.5% פרוסה על פני שלוש שנים, כאשר מלונות 5 ו- 3 כוכבים ישלמו יותר, מלונות בדרג 4 כוכבים, ייהנו מהנחה של 1.4%, לא תהיה רפורמה נוספת בחמש השנים הבאות, כמו כן עיריית אילת מבקשת התחייבות של התאחדות המלונות לתמיכה של מיליון ש"ח לשנה בפסטיבלים.

מנגד, נציגי ההתאחדות דורשים את העקרונות הבאים: הסכמה על שיעור ההעלאה של 4.5% עם פריסה לשלוש שנים, פריסה רוחבית של ההעלאה, דהיינו, כל המלונות ישלמו 4.5% תוספת על התעריפים של השנה הקודמת, לא תהיינה רפורמות נוספות ב-5 השנים הבאות, לא תהיה זיקה בין הפשרה שתושג לבין הקצאת הכספים של ההתאחדות לתמיכה בפסטיבלים.

הסעיף בו מתרכזת המחלוקת הוא סעיף הפריסה הרוחבית: במקור, העירייה קיוותה לגייס סכום של כ-5.7 מיליון ש"ח מהרפורמה, בתעריפי הארנונה למלונות. בשלב זה, הפשרה תיתן לעירייה כ-2.7-3 מיליון ש"ח, והויכוח הוא סביב השאלה מי יישא בעיקר הנטל.

שבתאי שי מציין כי: "עפ"י עקרונות הרפורמה, בעיקר הנטל יישאו מלונות ה-5 כוכבים עם שטחי הבנייה הגדולים יותר, כאשר ההעלאה אצלם תתבטא ביותר מ-4.5% , מלונות 4 כוכבים יזכו להנחה של כ-1.4%, 3 כוכבים ישלמו תוספת מינמאלית, כאשר הצעתנו היא העלאה זהה לכולם בשיעור של כ-4.5%".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: