שימו לב : תקנות חדשות לגודל האותיות בפרסומות
תקנות חדשות עליהן חתם שר התמ"ת, שלום שמחון, קובעות כי גודלן המזערי של האותיות בתנאים המופיעים בפרסומות, יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר.
Shutterstock
תקנות חדשות של משרד התמ"ת קובעות את גודל האותיות של התנאים המופיעים בפרסומות.
על התקנות חתם שר התמ"ת, שלום שמחון. התקנות באו בעקבות נוהגם של מפרסמים רבים להבליט את הפרסום "המפתה" באותיות גדולות ומובלטות, ואילו את התנאים, ההוראות הכלולות בפרסומת אשר מגבילות, מסייגות או מתנות את האמור בו, נוהגים לציין באותיות מזעריות.
התקנות החדשות, שהוכנו על ידי הלשכה המשפטית במשרד התמ"ת בהתייעצות עם הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן ועו"ד תמר פינקוס, קובעות, כי גודלן המזערי של האותיות המופיעות בפרסומות יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר, אשר מופיעות בפרסומות.
התקנות חלות על כל מידע לצרכן, לרבות עלון מידע, קטלוג, מודעות פרסומת, בין אם בהדפסה ובין אם במדיה דיגיטלית כגון אינטרנט.
הטעיית הצרכן עקב הפרת התקנות, מטילה אחריות על מי שמטעמו נעשתה הפרסומת, כלומר בעל העסק וכן על מי שהביא את הדבר לפרסום. התקנות יכנסו לתוקף בראשון לינואר 2012.
על התקנות חתם שר התמ"ת, שלום שמחון. התקנות באו בעקבות נוהגם של מפרסמים רבים להבליט את הפרסום "המפתה" באותיות גדולות ומובלטות, ואילו את התנאים, ההוראות הכלולות בפרסומת אשר מגבילות, מסייגות או מתנות את האמור בו, נוהגים לציין באותיות מזעריות.
התקנות החדשות, שהוכנו על ידי הלשכה המשפטית במשרד התמ"ת בהתייעצות עם הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן ועו"ד תמר פינקוס, קובעות, כי גודלן המזערי של האותיות המופיעות בפרסומות יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר, אשר מופיעות בפרסומות.
התקנות חלות על כל מידע לצרכן, לרבות עלון מידע, קטלוג, מודעות פרסומת, בין אם בהדפסה ובין אם במדיה דיגיטלית כגון אינטרנט.
הטעיית הצרכן עקב הפרת התקנות, מטילה אחריות על מי שמטעמו נעשתה הפרסומת, כלומר בעל העסק וכן על מי שהביא את הדבר לפרסום. התקנות יכנסו לתוקף בראשון לינואר 2012.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}