אא

פסטיבל היין בלימסול - קפריסין

היקבים הגדולים והמפעלים הקטנים מציגים את מרכולתם בדוכנים וכן מציגים את המוצרים החדשים שפיתחו במהלך השנה. כל מבקר רשאי במהלך הפסטיבל לשתות יין ללא הגבלה וללא תשלום וכן ליהנות מהתוכנית האומנותית ולרכוש מטעמים קפריסאים מסורתיים.

Shutterstock Shutterstock
היוונים הקדמונים האמינו כי דיונוסוס היה אל הצמחיה, היערות והכרמים, וכן האל של "היין- הנוזל הקדוש" ולכן סגדו לו בהתלהבות.

מאז ימי קדם, קפריסין מפורסמת ביין המצוין שלה. איזור העיר לימסול הוא איזור החגיגות העיקרי ולכפרי האיזור מסורת עשירה של הפקת יין. בימי קדומים, תושבי הכפרים היו מצוידים במכבשי ענבים ביתיים וכן בכל יתר הציוד הדרוש להפקת היין. היה זה עונג למגדלי הענבים להגיש את היין שלהם שנשמר בצנצנות חימר לחבריהם ולמבקרים והאורחים בכפר.

גם כיום, מרכז תעשיית היין הקפריסאית מתרכז בעיר לימסול ובשנת 1987 הוכרזה לימסול באופן רשמי כ"עיר הכרמים והיין".

כדי לחלוק את מסורת היין העשירה עם המקומיים והתיירים, העיר מארגנת את פסטיבל היין המסורתי בתקופת הבציר. הפסטיבל התקיים לראשונה בשנת 1961 ומאז נחגג באופן קבוע.
הפסטיבל מזכיר לחוגגים את הטקסים הקדמונים שהיו נערכים בעבר לכבודו של האל דיונוסוס ומאפשר לחוגגים להתוודע אל היין הקפריסאי ואל תעשיית היין המקומית.

במהלך הפסטיבל היקבים הגדולים והמפעלים הקטנים מציגים את מרכולתם בדוכנים וכן מציגים את המוצרים החדשים שפיתחו במהלך השנה.

כל מבקר רשאי במהלך הפסטיבל לשתות יין ללא הגבלה וללא תשלום וכן ליהנות מהתוכנית האומנותית העשירה ולרכוש מטעמים קפריסאים מסורתיים.

התוכנית האומנותית כוללת מופעים המתאימים לכל הגילאים, מופעי שירה וריקוד, קומדיות, הצגות, תיאטרון בובות ועוד.

משרד החקלאות הקפריסאי נוטל גם הוא חלק בחגיגות בביתן המשקף בית כפרי טיפוסי באיזור היין של לימסול וכן הביתן מציג את הכלים הדרושים להפקת היין. ביקבים המסורתיים ניתן להאזין ולרקוד לצלילי מוזיקה של נגני חלילים וכינורות.

במשך תקופת הפסטיבל מבקרים בו אלפי אנשים, מקומיים ותיירים הנזכרים בצוותא בפתגם המקומי הידוע: "Drink wine to be full of life".

הפסטיבל נערך בחודש ספטמבר. תוכנית מופעים מפורטת וכן לוח זמנים של הסעות לפסטיבל מהערים השונות ניתן לקבל במשרדי לשכת התיירות הקפריסאית.

מסלולי היין

גם מחוץ לתקופת הפסטיבל תוכלו לחוות את תרבות היין הקפריסאית המפורסמת. מבחר מסלולי טיול ברחבי האי יקחו אתכם לביקור ייחודי בכפרים המתמחים בהפקת היין ויצורו. בעת הסיור שלכם תוכלו לשלב גם טעימות יין וסיור מודרך ביקבים השונים ומובן שתוכלו גם לרכוש מהתוצרת המקומית על מנת שתוכלו להנות מחווית היין גם לאחר שובכם לארץ.

בנוסף למסלולי היין, קיים גם מסלול יחודי המבקר בכפרים המיצרים את יין הקומנדריה הייחודי לקפריסין, יין הקינוח המפורסם הנחשב ליין העתיק בעולם. מסלול הקומנדריה יקח אתכם אחורה בזמן, אל סודות היין העתיק והמפורסם של האי – יין הקומנדריה המפורסם בעולם כולו.
תוואי המסלול העובר דרך 14 כפרי יצור הקומנדריה חוזר עד לשנת 1192 לספירה, התקופה בה האבירים של סנט ג'ון שכללו את יצורו של מה שהיה כנראה היין הראשון בעולם שהיה מזוהה בשמו– יין הקומנדריה.

השמש, כבת ברית יקרה, מיבשת חלקית את ענבי הבציר, ומסייעת בהדגשת הטעמים המתוקים שלהם והעשרת טעמם.

יקבי האיזור הם בהחלט מקומות שכדאי ומומלץ לבקר בהם, ואם אתם כבר שם אל תשכחו לשלב גם ביקור במכבש הענבים המשופץ והמשומר של הכפר לניה, שנשמרה לאורך מאות שנים ומהווה תזכורת של העבר והמסורת המפוארת של הפקת היין. אתר פופלארי נוסף שכדאי לבקר בו הוא טירת ימי הביניים של קולוסי, שהיוותה בעברה את בסיס הפיקוד והפעולה של אבירי סנט ג'ון.

אצל לשכת התיירות של קפריסין תוכלו לקבל חוברת מיוחדת המכילה את כל הפרטים אודות מסלולי היין באיזורים השונים של האי וכן את פרטי היקבים בהם ניתן לבקר ולערוך טעימות לאורך המסלולים השונים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: