אא

משלחת התאחדות מלונאי איסטנבול התארחה בארץ ע"י התאחדות המלונות בישראל

זהו מפגש ראשון ביוזמת התאחדות המלונות בישראל מתוך סדרת מפגשים, שמתוכננים עם התאחדויות מלונות מחו"ל לצורך החלפת מידע מקצועי ונתונים. המפגש הבא מתוכנן להתקיים עם התאחדות המלונות בקפריסין.

Shutterstock Shutterstock
משלחת מטעם התאחדות המלונות הטורקית - TUROB, התארחה בתחילת השבוע בתל אביב כאורחת התאחדות המלונות בישראל במסגרת מפגש ראשון מתוך סדרת פגישות עם התאחדויות מלונות מן העולם לצרכים מקצועיים של החלפת נתונים ומידע.

חברי המשלחת מאיסטנבול דיווחו כי בשנת 2010 הגיעו לאיסטנבול כ- 7 מיליון תיירים, מתוך
כ- 29 מיליון תיירים, שהגיעו לטורקיה בכלל, וכי איסטנבול הינה העיר התשיעית בעולם מבחינת מספר התיירים ושלישית באירופה.

התאחדות המלונות Turob מייצגת כ- 90,000 חדרי מלון, בעיקר באיסטנבול. התפוסה הממוצעת ב- 2010 הייתה, כאמור, כ- 73%, בדומה לתפוסה בתל אביב והרבה מעבר לתפוסה הממוצעת של כלל אזורי התיירות בישראל ב- 2010, שעמדה על 66%.

המחיר הממוצע ללילה במלונות 4 כוכבים ו- 5 כוכבים באיסטנבול בשנת 2010 עמד על 220 דולר, בעוד במלונות המקבילים בתל אביב התקרב ל- 200 דולר. עם זאת, כאשר הושוותה רמת הרווחיות בין מלונות איסטנבול לבין המלונות בארץ התגלו פערים גדולים הרבה יותר עקב הבדלים ניכרים ברמת הוצאות התפעול.

רמת הרווחיות של המלונות החברים בהתאחדות המלונות Turob בשנת 2010 עמדה על כ- 40%. כפול מאשר רמת הרווחיות הממוצעת של כלל המלונות בארץ, ולמעלה מ- 50% יותר מאשר של רווחיות מלונות תל אביב, וזאת עוד בשנת 2010, שהייתה שנת התיירות המוצלחת ביותר בארץ בעשור האחרון.

חברי המשלחת מאיסטנבול סיפרו כי בזכות הרווחיות הגבוהה נמצא ענף המלונאות אצלם בצמיחה מתמדת, וכי עד סוף 2014 צפויים להיפתח באיסטנבול עוד 3,156 חדרי מלון חדשים.

בתחום הוצאות התפעול, בולט ההבדל בעלויות השכר לעובדים. בארץ - עלות השכר הממוצעת לעובד במלונאות עומדת על קרוב ל- 2,000 דולר, ואילו באיסטנבול עלות השכר לעובד היא כמחצית מזה. יתר על כן, בשאר חלקי טורקיה עלות השכר לעובד במלונאות אפילו נמוכה בעשרות אחוזים מאשר במלונות איסטנבול ומגיעה לכמה מאות דולרים בלבד.

עוד הבדל בולט מתחום הוצאות התפעול של המלונות, שהותיר את מלונאי איסטנבול המומים הוא המס העירוני. למרבה ההפתעה על המלונות באיסטנבול לא חל מס מקומי ולכן הטורקים הופתעו לגלות כי בארץ משלמים המלונות מיסי ארנונה גבוהים, אשר היקפם מגיע בשנה טובה ל- 3.5% ממחזור המלונות ולאחוז גבוה מזה בשנים מוצלחות פחות. המלונאים הטורקים אמרו כי עיריית איסטנבול מעוניינת לקדם את ענף המלונאות בעיר כדי לספק תעסוקה ולהגדיל את ההכנסות העירוניות, ולכן כדי לעודד את פעילות המלונות אינה מטילה עליהם מיסים עירוניים.

המשלחת מאיסטנבול כללה 4 נציגים:
TİMUR BAYINDIR - נשיא התאחדות המלונות האיסטנבולית TUROB
סגן נשיא ההתאחדות האיסטנבולית: Vedat BAŞARAN
חבר הנהלת ההתאחדות ומנכ"ל רשת הילטון באיסטנבול: Armin ZERUNYAN
וכן פרופ Ahmet Emre BİLGİLİ – נציג מחלקת התיירות והתרבות של עיריית איסטנבול

בתמונה, מימין לשמאל: סגן נשיא ההתאחדות האיסטנבולית - Vedat BAŞARAN, פרופ' Ahmet Emre BİLGİLİ - נציג מחלקת התיירות והתרבות של עיריית איסטנבול, חבר הנהלת ההתאחדות ומנכ"ל רשת הילטון באיסטנבול -Armin ZERUNYAN , עמי פדרמן – נשיא התאחדות המלונות בישראל, TİMUR BAYINDIR - נשיא התאחדות המלונות האיסטנבולית TUROB, שמואל צוראל – מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, נאור חן – ממלא מקום נשיא התאחדות המלונות ורוני פיבקו – סגן נשיא התאחדות המלונות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: