אא

פסטיבל "ג'אהזי" באי זנזיבר

פסטיבל ג'אז, ספרות ושירה בו יתקיימו הופעות של להקות שונות, מפגשים אישיים עם סופרים ומשוררים, סיורים מודרכים ברחבי סטון טאון ועוד.

Shutterstock Shutterstock
זנזיבר, האי האקזוטי שנמצא על גדת האוקינוס ההודי בעל החופים הלבנים מוסיף בתחילת ספטמבר עוד סיבה לביקור: השנה, לראשונה, יתקיים בזנזיבר פסטיבל ג'אהזי . פסטיבל ג'אז, ספרות ושירה. שיתקיים בין התאריכים 2-4 בספטמבר 2011 .

בפסטיבל יתקיימו הופעות של להקות שונות, נגני ג'אז, זמרי ג'אז, זמרי בלוז, מוסיקת "גוספל"- נשמה, אר אנד בי. מפגשים אישיים עם סופרים ומשוררים שיספרו על ספריהם ועל עבודתם ככותבים- שאילת שאלות, חתימה על ספרים, סדנאות יצירה, סדנאות לימוד, כמו למשל- "כיצד לכתוב?! מאיפה מתחילים???" סיורים מודרכים ברחבי סטון טאון. תערוכת צילום של ג'ון דה סילבר. נציגי האגודה "הצל ליבו של ילד" יספרו על פועלם וכיצד הציבור יכול לתרום ולהיות פעיל בארגון זה. הרצאות ודיונים בנושאים חברתיים ופוליטיים ביניהם חשיבות הדמוקרטיה לאפריקה- את ההרצאה יעבירו הנשיא לשעבר אמני קרומה, הנשיא הנוכחי, עלי מוחמד שיין והמזכיר לשעבר באו"ם, לורד מלוך בראון.

המוסיקאים שיופיעו בפסטיבל הם: הזמרת מים סולימן- כותבת ומלחינה את שירייה שנעים על מגוון רחב של מקצבים: נשמה, בלוז, רוק, פופ, האוס, ג'אז. דאודטו סיקוייר- יליד מוזביק. זמר, מלחין, מתופף בן 36. נולד למשפחה של מוסיקאים וגדל במפוטו. מוסה דיאלו- נולד בצרפת, לאמא דנית ואבא מאלי. גדל במאלי. בן 56. נגן בס, מלחין, זמר. ועוד: קרלוס גומז, אל קמפוס, קארל וינטר, דאודה קורבט קורה, להקת מאננו, מרקו ריצ'רד דיאלו, מרטין ג'נסין, מיכאל קופל, סליהו דיבה, תומס ריסל, מוחמד ג'רבי.

הסופרים שישתתפו בפסטיבל: ג'וליאן סלובו- סופרת. ילידת דרום אפריקה. בת 59. פירסמה כ11 רומנים עד כה. ביניהם: "Evey secret thing". רוברט מקרום- עורך ספרותי וסופר. גדל בקיימבריג'. בן 58. במשך למעלה מ10 שנים ערך את ה"אובזרוור", עיתון בריטי שבועי. כיהן קרוב ל-20 שנים כעורך הראשי של בית ההוצאה לאור "פייבר את פייבר", לונדון. כתב כ-6 רומנים.

הוגי הפסטיבל, איברהים אדל דאבו ועבד קרומה, תושבי האי, הם נצר לשושלת הנשיא לשעבר של זנזיבר, אמני קרומה. אהבתם הגדולה לג'אז ולחומר הכתוב היא שהביאה אותם להגייתו.

לצוות ההפקה של פסטיבל ג'אהזי הצטרפה דמות לא צפויה ומעט חריגה בנוף. הישראלית מאי הרשקוביץ המנהלת את הלוגיסטיקה ופותרת כל בעיה מאחורי הקלעים. "זה מרגש, כייף ומעניין ומרתק להביא כל כך הרבה תרבות, מוסיקה, אומנות לאי שהתושבים בו עדיין מגיעים על חמור או אופניים לעבודה", אומרת מאי. 

למעוניינים לנסוע לפסטיבל ובהמשך החודשים הקרובים חברת MENELIK מציעה חבילה לטיסה ושהיה בזנזיבר לשבוע ימים, בימי הפסטיבל, במחיר של 2,080 $ לאדם בחדר זוגי. ההצעה כוללת: טיסת אתיופיאן אירליינס, 5 לילות במלון בחוף הצפוני במלון קלאב 3/ 4 כוכבים, בסיס אירוח: הכול כלול , 2 העברות: שדה-מלון חוף, מלון עיר - שדה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: