אא

עפרה חדד: "סוכני הנסיעות הבינו, שעם העמלות הגבוהות בהשכרת הרכב, כדאי להם מאד למכור"

חדד, מנהלת תחום חו"ל באוויס ומוותיקי ענף השכרת הרכב, אומרת על סוכני הנסיעות: "הם עדיין מחזיקים ב-70% מסך כל שוק ההשכרה וזה נתון שאינו משתנה".

Shutterstock Shutterstock
עפרה חדד סגרה לא מכבר 20 שנה בחברת אוויס, והיא מוותיקי ענף השכרת הרכב. חדד, מנהלת תחום חו"ל באוויס, אומרת על סוכני הנסיעות: "הם עדיין מחזיקים ב-70% מסך כל שוק ההשכרה וזה נתון שאינו משתנה".

עפרה, איזו עונה הייתה לכם באוויס?
"הייתה לנו עונה טובה. יולי היה חודש מדהים. באופן כללי יש לנו גידול. אני לא יודעת מה קורה אצל כולם. לפעמים מצחיק אותי שכולם אומרים שאצלם יש גידול. חודש אוגוסט נראה פחות טוב. ברמה האישית חשבתי שתהיה שנה פחות טובה בגלל המיתון, ומצאתי שבסופו של דבר יש גידול".

איפה את ממקמת את אוויס בשוק ההשכרה לחו"ל כיום?
"מספר שתיים, ואנחנו שומרים על כך לאורך שנים".

מה מייחד את אוויס?
"העובדה שאוויס נותן מענה גם בשעות הכי קשות שיש מבחינת הלחץ והביקוש הגדול. כאשר אצל אחרים לא היה אפשר להשיג רכבים בתקופות הכי קשות, אצלנו אפשר להשיג. אני יודעת שהרמה של אוויס בעולם מבחינת שירות גבוהה יותר לאין ערוך מאשר שאר החברות ובהבדל מאד משמעותי. זה בא לידי ביטוי בגרמניה, שם נרשם לנו גידול משמעותי. כל מי שחוזר מגרמניה רואה את ההבדל מבחינת השירות, היעילות, הרכבים הטובים שאתה מקבל באוויס".

מה עוד מבדיל אתכם?
"למשל, בגרמניה יש לנו רכבים עם GPS מובנה במחירים מאד אטרקטיביים. בקבוצת C, אופל אסטרה, אתה מקבל רכב עם GPS ללא תשלום".

איך העבודה מבחינתכם מול סוכני הנסיעות. האם אנשים עוברים יותר לשיווק ישיר או עדיין נרתעים?
"אנחנו, כמובן, מאמינים בסוכנים. הם עדיין החלק הארי של כל חברה. מי שאין לו את סוכני הנסיעות, לא יוכל לחיות והוא יהיה מאד קטן. סוכני הנסיעות עדיין מחזיקים ב-70% מסך הכול השוק. נתון זה לא משתנה כמעט בשנים האחרונות. בהשכרת רכב אנשים פחות נרתעים מהזמנה ישירה, אבל בכל זאת הסטטיסטיקה לא משתנה לאורך עשר השנים האחרונות".

חברות תעופה רבות הורידו את העמלה ל-0%. איפה עומד נושא העמלות מבחינת שוק ההשכרה?
"הספקים שלנו בחו"ל משתוקקים שנוריד את העמלות. ענף ההשכרה נחשב כעוף מאד מוזר במדינת ישראל בכל הקטע של העמלות הגבוהות, וזה נשמע להם מאד חריג. אנחנו כרגע לא מתכוונים לעשות שום שינוי".

זה יימשך או שאם מישהו יהיה ראשון להוריד עמלות כל השאר יצטרפו?
"אני מעריכה שאם יהיה מישהו שיוריד, כל השאר יצטרפו".

זה תלוי באל על, שאם תרד לעמלת 0%, כל שאר גורמי השוק יצטרפו, כולל השכרת הרכב?
"אני חושבת ששוק הרכב מתנהל שונה משוק התעופה. בכל זאת אני מעריכה שכל הספקים בעולם, כמו אוטו יורופ, הרץ וכו', יהיו שמחים לדעת שבישראל אין יותר עמלות".

לא מכבר סגרת 20 שנה באוויס. חשבת שהרומן יימשך כל כך הרבה שנים?
"זה לא משהו שאתה חושב עליו".

יש לך אנרגיות כאילו אתמול התחלת לעבוד. מאיפה כל ההתלהבות והלויאליות לחברה?
"השכרת רכב, כמה שזה נשמע תחום מאד מצומצם, זה בהחלט תחום מעניין, מאד דינאמי, כשאתה נוגע במסגרת העבודה שלך בסוכנים, בספקים, בסיטונאים, במנהלים וגם בחברות עסקיות רבות. אנחנו חברה שנותנת שירות לחברות עסקיות, וזה עוד תחום שמאד מעניין. אתה בקשר עם מגוון חברות: כרטיסי אשראי, חבר, חברות הייטק. אף פעם לא משעמם. אף פעם זה גם לא אותם לקוחות".

יש מלחמת מחירים?
"המלחמה היא לא כמו הצ'רטריסטיקה, כשאחד מוריד ל-299 ואחר מוריד ל-289 דולר. מה שקובע זה יותר מה שאתה מצליח להשיג מחו"ל . אם מישהו מקבל מחיר אטרקטיבי, אתה שואף להגיע אליו. אין חברה שהיא הכי זולה בכל היעדים. פעם זה היה מובהק, שלאחד יש מחירים ביעד כזה ולשני ביעד אחר. זה כבר לא כך. השוק כיום זקוק לכל המכוניות. אני חושבת שלכולם יש עבודה. כולם מוכרים וזו עובדה".

יש לך טיפ לסוכנים?
"תשתדלו למכור את כולם. תתפלאו כמה אנשים יהיו שמחים לקנות דרככם. סוכני הנסיעות הבינו, שעם העמלות הגבוהות שיש כיום בהשכרת הרכב, כדאי להם מאד למכור. הם משתדלים הרבה יותר מאשר בשנים הקודמות. יש להם בתחום הרכב כ-18% עמלה. בכל שאר הדברים יש להם 7%-10%. בהשכרת רכב, שהיא בממוצע בסכום של 450 יורו לשבוע, וכאשר יש שוברים יותר יקרים, אפשר להרוויח כסף לא רע בהזמנה טלפונית".

חדד מציינת מבחינת המחירים של אוויס: "יש לנו מחירים אטרקטיביים במלטה, צרפת, גרמניה, וכמו כן גם מחירים מאד זולים באיטליה" .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: השכרת רכב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: