אא

הוגשו כ-30 בקשות לקבלת מענקים לבניית בתי מלון

למשרד התיירות הוגשו בקשות בהיקף של כ-2.4 מיליארד ₪ בכל הארץ; 18 מהבקשות עמדו בשלב זה בתנאי הסף; בולטים הביקושים הגבוהים להשקעות בתיירות בירושלים.

Shutterstock Shutterstock
משרד התיירות ממשיך בתוכנית הרב-שנתית להיערכות לגידול בהיקפי התיירות למדינת ישראל בשנים הקרובות. בימים האחרונים סיים משרד התיירות את בדיקת עשרות הבקשות שהוגשו לקבלת מענקי השקעה להקמה או להרחבת בתי מלון, במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. 18 בקשות עומדות בשלב זה בתנאי הסף ויבחנו בשבועות הקרובות בהליכים מתקדמים אז יוקצו המענקים, בכפוף לחוק ולנהלי המשרד.

במשרד התיירות נתקבלו כ-30 בקשות להקמת מלונות חדשים ולהרחבת מלונות קיימים, לבניית כ- 3,600 חדרי מלון, בהשקעה מצטברת של כ- 2.4 מיליארד ₪. מרבית הבקשות הוגשו לפרויקטים באזורים ירושלים, סובב כנרת, נצרת, הגליל, טבריה, חיפה ועוד.

בשנת 2010 העניק משרד התיירות סיוע ליזמים בסך של כ-250 מיליון שקלים . במהלך שנת 2011 נמצאים בהליכי תיכנון ובנייה כ-3000 חדרי מלון בסיוע משרד התיירות.

בשל המחסור המשמעותי בחדרי מלון בעיר ירושלים, הזוכה לביקור של למעלה מ-80% מהתיירים המבקרים בישראל, ניתנה העדפה לבנייה או להרחבה של מלונות בעיר ירושלים. עם זאת, נוכח ריבוי הבקשות לבנייה בעיר והיקפן ביחס לתקציב ההשקעות העומד לרשות המשרד, ייתכן כי לאחר בחינת המשרד את הבקשות על בסיס הקריטריונים והפרמטרים שבנוהל, ייווצר מדרג בין הבקשות.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ציין כי: "הביקושים הרבים מצד יזמים, מהארץ ומחו"ל, מצביעים על העניין הרב שמגלים יזמים וחברות בינלאומית מתחום המלונאות בישראל. "זוהי הבעת אמון בהמשך מגמת הגידול של התיירות לישראל, והבעת אמון בתכנית העבודה והתהליכים שמובילים משרד התיירות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: