אא

שיא של מליון מבקרים במוזיאון ישראל המחודש

המבקר המיליון הם משפחת מחול מהקיבוץ חולדה, אשר הופתעו מקבלת הפנים החמה ומברכת ראש העיר, ניר ברקת. מנהל המוזיאון, ג'יימס סניידר העניק להם כרטיס מנוי מתמשך וכן סיור מאחורי הקלעים במוזיאון.

Shutterstock Shutterstock
ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ומנהל מוזיאון ישראל, ג'יימס סניידר קיבלו ב-21 לאוגוסט את המבקר המיליון מאז חנוכת המוזיאון מחדש ביולי אשתקד.

המבקר המיליון הם משפחת מחול מהקיבוץ חולדה . האב עמיר והבנות נגה ומעיין אשר הגיעו לבלות יום שלם במוזיאון ישראל, הופתעו מקבלת הפנים החמה ומברכת ראש העיר, ניר ברקת. מנהל המוזיאון, ג'יימס סניידר העניק להם כרטיס מנוי מתמשך וכן סיור מאחורי הקלעים במוזיאון.

מליון המבקרים במשך השנה הגיעו ברובם מהארץ ובהם משפחות רבות, ילדים, סטודנטים, בני גיל הזהב וחיילים, כן פוקדים את המוזיאון תיירים רבים בקבוצות וכבודדים. כמות זו מצביעה על מגמה חדה של עליה במספר הפוקדים את המוזיאון ביחס למספר המבקרים בשנים קודמות.

"הודות ליופיו של הקמפוס המחודש ולתכנית העשירה של תערוכות, אירועים ופעילויות, מספר המבקרים במוזיאון עלה על כל הציפיות. תגובת הציבור, גם אלה המבקרים לראשונה וגם ידידי המוזיאון משכבר הימים, חיובית ביותר ואנו אסירי תודה לקהל על התעניינותו ותמיכתו", אומר ג'יימס סניידר, מנכ"ל המוזיאון.

בתקופה זו מאז הפתיחה מחדש ביקר הציבור בגלריות המחודשות, נהנה מהארכיטקטורה החדשה ומתכנית עשירה של תערוכות ואירועים. בין השיאים השנה:תערוכת הפתיחה "שלושה אמנים – צבי גולדשטיין, סוזן הילר וינקה שוניברי" אשר אצרו תערוכות מאוספי המוזיאון השונים; התערוכה החשובה "ויליאם קנטרידג' – חמישה נושאים"; נקודת מגע – אירוע לילי רב-תחומי בו נפגשים יוצרים עם יצירות אמנות, ושתי יצירות האמנות עשר נעשו במיוחד לכבוד הפתיחה מחדש – פסלו של אניש קאפור "היפוך העולם, ירושלים" ויצירתו של אולאפור אליאסון "והיתה הקשת".

מיזם ההתחדשות המקיף של מוזיאון ישראל, ירושלים ארך 3 שנים והושלם ביולי 2010. במתכונתו החדשה, פרי תכנונם של משרדי האדריכלים אפרת-קובלסקי, ת"א וג'יימס קרפנטר, ניו-יורק ובביצוע אדריכלי הפרוייקט א. לרמן אדריכלים, ת"א, נוצרו במוזיאון חללים ציבוריים חדשים, אולמות תצוגה מורחבים וחדשים וכמובן עריכה רעננה וכוללת של החפצים והיצירות מן האוספים האינציקלופדים של המוזיאון על שלושת אגפיו: אגף ברונפמן לארכיאולוגיה, אגף ספרא לאמנויות והאגף לאמנות ותרבות יהודית ע"ש מנדל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: