אא

אכסניית "האבירים" בעכו נפתחה לציבור הרחב

משרד התיירות השקיע בהקמתה למעלה מ-10.5 מיליון שקלים, מתוך תקציב כולל של כ-60 מיליון שקלים. כ-30 מיליון שקלים נוספים יושקעו בשדרוג והרחבה של 9 אכסניות נוער ברחבי הארץ עד לשנת 2014. היקף הפרויקט נאמד בכ- 144.5 מיליון שקלים.

Shutterstock Shutterstock
אכסניית "האבירים" בעכו נפתחה אמש בטקס חגיגי במעמד ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, מנכ"ל אגודת אכסניות הנוער , אורי דגול, מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות, שי וינר, סמנכ"ל משרד התיירות אהובה זקן והשותפים לפרויקט ממשרדי הממשלה השונים.

במענה על המחסור בחדרי אירוח ובמסגרת פעילות משרד התיירות להרחבת ההיצע והמגוון האכסוני, נפתחה אתמול אכסניית האבירים בעכו לקהל הרחב. הפרויקט המשותף למשרדי התיירות, האוצר, החינוך ואנ"א, בוצע בהשקעה של למעלה מ-10.5 מיליון שקלים מתקציב משרד התיירות. סך עלות הפרויקט נאמדת בכ-60 מיליון שקלים.

האכסניה ממוקמת בכניסה לעיר וכוללת 80 חדרים בסטנדרטים גבוהים, כיתות ואולמות, קפטריה, ומרפסת נוף מרהיבה המאפשרת תצפית על כל העיר העתיקה. בנוסף, באכסניה שוחזרה האקוודוקט, אמת המים הקדומה, אשר שימשה לחלוקת מים לתושבי העיר, מוטיב מרכזי בפיתוח השטח של קומת הקרקע, לצד האתרים ההיסטוריים המצויים בעיר העתיקה.

הפרויקט בוצע על ידי משרד התיירות במסגרת תוכנית כוללת להקמה ולשיפוץ אכסניות הנוער בישראל. תקציב נוסף של כ-30 מיליון שקלים יוקצה לתוכנית חומש הכוללת שדרוג, הרחבה והתאמה של 9 אכסניות הנוער קיימות ברחבי הארץ, בהשקעה כוללת של 144.5 מיליון שקלים . התוכנית, אשר החלה אשתקד, עתידה להסתיים בשנת 2014.

נוכח הגידול בתיירות בשלוש השנים האחרונות, נוצר מחסור בחדרי אירוח בישראל. לצד פעילות משרד התיירות להקמת של מלונות חדשים והרחבתם של מלונות קיימים, הוחלט על התאמתן של אכסניות הנוער לקבלת תיירים ומטיילים ישראלים, בכך יתאשר הן גיוון ההיצע והן הרחבתו. יש לציין כי בישראל קיימים 1200 חדרים באכסניות הנוער, ב-26 אכסניות קיימות.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "הגידול בתיירות בשנים האחרונות, אשר משרד התיירות שוקד על המשכו בשנים הקרובות, מחייב תוספת של אלפי חדרי אירוח ברמות שונות, במיוחד באזורי הביקוש - ירושלים, תל אביב וסובב כנרת. עכו, שנבחרה לעיר מורשת ע"י אונסק"ו, היא אחת הערים הייחודיות ביותר בעולם, עם היסטוריה עשירה ומגוון תרבויות, דתות וצבעים שאפשר למצוא רק במקומות ספורים ברחבי הגלובוס. אני מזמין את הקהל הרחב להגיע ולהתרשם מאחת מאכסניות היפות ביותר בישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: