אא

פארק מדע חדשני יחנך בסוף החודש במדעטק בחיפה

צ'רלס [צ'אק] דוידסון, יו"ר ומנכ"ל נובל אנרג'י: "ענף חיפוש והפקת הנפט והגז מתאפיין בשימוש בטכנולוגיות ויכולות מדעיות מתקדמות ולכן בחרנו בשיתוף פעולה עם המדעטק המקדם את החינוך בארץ בתחומים אלו".

Shutterstock Shutterstock
פארק מדע ייחודי, יחנך בסוף החודש במדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל שבחיפה. הקמתו של פארק המדע התאפשרה הודות לתרומה בסך 4 מיליון דולר של חברת האנרגיה הבינלאומית Noble Energy, הפועלת בישראל וברחבי העולם בתחומי איתור ואספקת גז ונפט לחברות אנרגיה.

הפארק שיחנך יקרא בשם פארק נובל אנרג'י למדע.

הפארק ישתרע על פני שטח של למעלה מ-4000 מ"ר ויכלול מוצגים פעילים לצד תצוגות מדעיות. בכך מצטרף המדעטק בחיפה למוזיאונים הגדולים בעולם כדוגמת ה- New York Hall of Science, מרכז המדע של אונטריו בטורונטו, קנדה, מוזיאון המדע Heureka בהלסינקי פינלנד, המכילים בשטחם פארקי מדע משוכללים המהווים מוזיאון חוצות מדעי הפועל תחת כיפת השמים לצד התערוכות המוצגות במתחמים המקורים.

צ'רלס דוידסון, יו"ר ומנכ"ל נובל אנרג'י שיגיע לישראל לרגל חנוכת הפארק אמר: "נובל אנרג'י מחויבת לפעול כגורם חיובי במסגרת הקהילות בהן היא פועלת ברחבי העולם ולכן מקדמת פרויקטים שונים של תרומה ומעורבות קהילתית גם בישראל. נובל אנרג'י מאמינה כי ישנה חשיבות עליונה לא רק בהשקעה במשאבי הטבע המצויים בים אלא בהשקעה גם במשאב האנושי. ענף חיפוש והפקת הנפט והגז מתאפיין בשימוש בטכנולוגיות ויכולות מדעיות מתקדמות ולכן בחרנו בשיתוף פעולה עם המדעטק המקדם את החינוך בארץ בתחומים אלו. אנו גאים להשתלב בפרויקט ייחודי זה ומקווים שיתרום להרחבת האופקים וחינוך דור העתיד של ישראל".

הפארק המשתרע כאמור על פני שטח של למעלה מ-4 דונם, תוכנן ועוצב על פי חצרות המוקדשות לגדולי המדענים בהיסטוריה – ליאונרדו דה וינצ'י, ארכימדס , אייזק ניוטון, דניאל ברנולי ופיתגורס.

ליאון רקנאטי, יו"ר מדעטק מסר כי: "המפגש האינטראקטיבי עם חוויות מדעיות בסביבה פתוחה, יש בו כדי להוסיף לחוויית המבקרים בקמפוס הגדול של המדעטק".

עוד הוסיף רקנאטי כי: "השלמת הפרויקט העצום הזה שמלאכת התכנון שלו, גיוס השותפים והתורמים ובנייתו בפועל ארכה מספר שנים - ממצבת היום, עם חנוכת הפארק, את מדעטק בשורה אחת עם מוזיאוני המדע המובילים, הגדולים והמשפיעים בעולם".

המתקנים והמוצגים המוצגים בכל אחת מהחצרות, ממחישים עקרונות מדעיים ומדגימים תופעות טבע בדרך של חוויית משחק והתנסות. בנוסף מכיל הפארק מוצגים המשתמשים במשאבי אנרגיה טבעיים כדוגמת השמש, המים והרוח, מיצגים פעילים בתחום איכות הסביבה ואלמנטים פיסוליים מדעיים היוצרים חוויית צפייה מעשירה כמו צלחות אקוסטיות, שעון שמש, מזרקה בצורת שושנת הרוחות.

שמעון פרס נשיא המדינה, יבקר בפארק ערב פתיחתו ביום רביעי 26.10.11 .
צ'אק דוידסון יו"ר ומנכ"ל נובל אנרג'י, ליאון רקנאטי יו"ר מדעטק, יונה יהב ראש העיר חיפה והרב פרופ' דניאל הרשקוביץ שר המדע והטכנולוגיה, יחנכו את הפארק ביום חמישי, 27.10.11 .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: