אא

הכללים המיוחדים לביטול עסקאות בתחום התיירות לחו"ל

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, מציג את כל מה שצריכים לדעת סוכני הנסיעות על התקנות החדשות של הגנת הצרכן, אשר נכנסו לתוקף.

Shutterstock Shutterstock
מה ההבדל בין העסקאות אליהן מתייחסות התקנות לבין עסקת מכר מרחוק בכל הקשור לענף הנסיעות?
עסקת מכר מרחוק היא עסקה שההתקשרות בה נעשתה בעקבות שיווק מרחוק , ובוצעה ללא נוכחות משותפת של שני הצדדים לעסקה. . ביטול עסקת מכר מרחוק בהתאם לחוק הגנת הצרכן תקף לגבי כל סוגי התיירות בענף. .

תקנות ביטול עסקה מתייחסות לביטול סוגי עסקאות שאינן מכר מרחוק, . תקנות ביטול עסקה חלו עד לכניסתו לתוקף של התיקון שבנדון רק על עסקאות מתחום תיירות הפנים, ומעתה ואילך חלות גם על עסקאות מתחום התיירות היוצאת.

איזה עסקאות לא ניתן לבטל לאור התיקון?
לא ניתן לבטל שירותי הארחה, נסיעה, חופש ובילוי המתבצעים במלואם מחוץ לישראל, לרבות שירותי קרקע בחו"ל וטיסות המשך לטיסות שיצאו מישראל שניתנות באמצעות חברת תעופה שאינה חברת התעופה עימה יצא הנוסע מהארץ כלומר, שירותי קרקע בחו"ל.

מהם תנאי הביטול?
עד ליום 1.1.2013 ניתן לבטל את העסקה תוך 14 יום מיום עשיית העסקה ובלבד שהביטול ייעשה 18 ימים שאינם ימי מנוחה לפחות, קודם למועד תחילת השירות..
החל מיום 1.1.2013 ניתן יהיה לבטל את העסקה תוך 14 יום מיום עשיית ההסכם ובלבד שהביטול ייעשה 14 ימים שאינם ימי מנוחה לפחות, קודם למועד תחילת השירות.

האם יש חידושים נוספים במסגרת התיקון?
בעסקה לרכישת שירות המתבצע במלואו מחוץ לישראל אשר אינה ניתנת לביטול כאמור לעיל, על העוסק מוטלת החובה לגלות לצרכן, בטרם ההתקשרות את תנאי ביטול העסקה של נותן השירות מחוץ לישראל. נטל ההוכחה לעניין זה מוטל על העוסק..

האם התיקון חל גם על תחום תיירות הפנים?
לא, בשירותי תיירות פנים תנאי הביטול נותרו כשהיו: הצרכן יכול לבטל את העסקה תוך 14 יום מיום עשייה העסקה ובלבד שהביטול ייעשה 7 ימים שאינם ימי מנוחה לפחות קודם למועד מתן השירות.

האם התיקון יחול על ביטול עסקאות מכר מרחוק?
לא בשלב זה. התקנות אינן מתייחסות לעסקאות מכר מרחוק, כהגדרתן בסעיף 14 ג' לחוק הגנת הצרכן התשמ"א-1981. במקרים בהם העסקה תהיה מוגדרת כעסקת מכר מרחוק, יחולו עליה תנאי הביטול על פי המוגדר בחוק ולא בתקנות. לחוק, לפי המאוחר, ובלבד שהביטול ייעשה לפחות 7 ימים שאינם ימי מנוחה טרם מועד מתן השירות, וכן בתשלום דמי ביטול של 100 ש"ח או 5% משווי העסקה, לפי הנמוך מביניהם].

התאחדות סוכני הנסיעות ביקשה מוועדת הכלכלה וממשרדי הממשלה הרלוונטים, וקיבלה את הסכמתם העקרונית של גורמים אלה לכך, שתהיה האחדת תנאים בתנאי הביטול של כל העסקאות בתחום התיירות. זהו המהלך הבא העומד לפנינו לקראת הבאות, ובו נתמקד במהלך החודשים הקרובים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: