גידורי הדלק : ההימור המסוכן של חברות התעופה
חוסר היציבות במחירי הדלק שמשפיע על רווחיות חברות התעופה גורם להם להמר דרך גידור הדלק שיכול לפעמיים גם לגרום להפסד גדול כפי שקרה לחברת סאותווסט איירליינס.
גידור מחירי הדלקים בחברות התעופה – הימור מסוכן שפוגע בחברות התעופה קטנות כגדולות.
בכתבה שהתפרסמה לאחרונה בעיתון הוושינגטון פוסט נכתב שחברת סאותווסט איירליינס – אחת מחברות התעופה הגדולות בארה"ב הפסידה ברבעון השלישי 140 מיליון דולר הפסד אך ורק כתוצאה מגידור מחירי הדלקים.
אלו הן בהחלט בשורות רעות לבעלי המניות בחברה שבשנים האחרונות הורגלו לרווחים עולים. זוהי חברה הידועה ביעילותה המבצעית, ביכולותיה השיווקיות ובקהל לקוחות מרוצה מאוד.
ניתן לומר, שסאותווסט איירליינס היא מהחברות המובילות בארה"ב את נושא LOW COST – BUDGET AIRLINES.
בשנים האחרונות כתוצאה מעלייתם המתמדת של מחירי הדלקים , המיתון הקשה והתחרות הגוברת נאלצו חברות התעופה בעולם וגם בישראל להפוך לספקולנטיות בנושא מחירי הדלקים.
בחלק מהזמן חברות הציגו רווח על הגידור אך במקרים רבים נאצלו לרשום הפסדים ואפילו הפסדים גדולים.
במאמר שהתפרסם ב:20.10 מצוטט מנכ"ל חברת סאותווסט איירליינס מר גארי קלי שאמר :
'There is no sense that the economy is weakening, by our business' ראוי לציין שאלמלא פעולת הגידור של הדלקים שגרם להפסד, החברה הייתה רושמת רווח של 122 מיליוני דולרים מפעילותה העסקית השוטפת ברבעון השלישי.
ברור הוא שככל שחברת התעופה גדולה יותר וכמות הטיסות שהיא מפעילה גדולה נושא הדלקים משחק תפקיד משמעותי יותר בהחלטותיה העסקיות. התנודתיות במחירי הדלקים נובעת בין השאר ממצב הכלכלה בעולם, שינויים במצב הגיאו-פוליטי ועוד מכלול רחב ביותר של גורמים המשפעים על המחיר על בסיס יומיומי ולפעמים אפילו מספר פעמים ביום.
לאור הירידה המתמשכת ברווחיות חברות התעופה בעשר השנים האחרונות מחפשות חברות רבות להגדיל את שולי הרווח באמצעים שונים. מרכיב בדלק הוא המשמעותי ביותר בהוצאותיה השוטפות של כל חברת תעופה ביחד עם שכר העבודה. התייעלות וצימצום הטבות לעובדים הם חלק מהתהליך אותו עושות חברות התעופה על מנת לשרוד אך מרכיב הדלק הוא הנושא בו הן יכולות לנסות להשפיע .
ובשורה התחתונה, לאור חוסר היציבות במחירי הדלקים, המיתון המחריף בארה"ב ובאירופה, חברות התעופה נאלצות יותר ויותר 'להמר' וההימור המשמעותי ביותר מבחינתן הם מחירי הדלקים.
את החשבון ישלמו בסופו של יום בעלי המניות וגם הצרכנים שישלמו יותר בעבור כרטיסי הטיסה על מנת לפצות את החברות על הפסדיהן.
בכתבה שהתפרסמה לאחרונה בעיתון הוושינגטון פוסט נכתב שחברת סאותווסט איירליינס – אחת מחברות התעופה הגדולות בארה"ב הפסידה ברבעון השלישי 140 מיליון דולר הפסד אך ורק כתוצאה מגידור מחירי הדלקים.
אלו הן בהחלט בשורות רעות לבעלי המניות בחברה שבשנים האחרונות הורגלו לרווחים עולים. זוהי חברה הידועה ביעילותה המבצעית, ביכולותיה השיווקיות ובקהל לקוחות מרוצה מאוד.
ניתן לומר, שסאותווסט איירליינס היא מהחברות המובילות בארה"ב את נושא LOW COST – BUDGET AIRLINES.
בשנים האחרונות כתוצאה מעלייתם המתמדת של מחירי הדלקים , המיתון הקשה והתחרות הגוברת נאלצו חברות התעופה בעולם וגם בישראל להפוך לספקולנטיות בנושא מחירי הדלקים.
בחלק מהזמן חברות הציגו רווח על הגידור אך במקרים רבים נאצלו לרשום הפסדים ואפילו הפסדים גדולים.
במאמר שהתפרסם ב:20.10 מצוטט מנכ"ל חברת סאותווסט איירליינס מר גארי קלי שאמר :
'There is no sense that the economy is weakening, by our business' ראוי לציין שאלמלא פעולת הגידור של הדלקים שגרם להפסד, החברה הייתה רושמת רווח של 122 מיליוני דולרים מפעילותה העסקית השוטפת ברבעון השלישי.
ברור הוא שככל שחברת התעופה גדולה יותר וכמות הטיסות שהיא מפעילה גדולה נושא הדלקים משחק תפקיד משמעותי יותר בהחלטותיה העסקיות. התנודתיות במחירי הדלקים נובעת בין השאר ממצב הכלכלה בעולם, שינויים במצב הגיאו-פוליטי ועוד מכלול רחב ביותר של גורמים המשפעים על המחיר על בסיס יומיומי ולפעמים אפילו מספר פעמים ביום.
לאור הירידה המתמשכת ברווחיות חברות התעופה בעשר השנים האחרונות מחפשות חברות רבות להגדיל את שולי הרווח באמצעים שונים. מרכיב בדלק הוא המשמעותי ביותר בהוצאותיה השוטפות של כל חברת תעופה ביחד עם שכר העבודה. התייעלות וצימצום הטבות לעובדים הם חלק מהתהליך אותו עושות חברות התעופה על מנת לשרוד אך מרכיב הדלק הוא הנושא בו הן יכולות לנסות להשפיע .
ובשורה התחתונה, לאור חוסר היציבות במחירי הדלקים, המיתון המחריף בארה"ב ובאירופה, חברות התעופה נאלצות יותר ויותר 'להמר' וההימור המשמעותי ביותר מבחינתן הם מחירי הדלקים.
את החשבון ישלמו בסופו של יום בעלי המניות וגם הצרכנים שישלמו יותר בעבור כרטיסי הטיסה על מנת לפצות את החברות על הפסדיהן.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}