המלונאים מאשימים את הסוכנים במחירים הגבוהים של המלונות
נציגי התאחדות סוכני הנסיעות נדהמו לשמוע את הדברים מאנשי הוועדה להוזלת מחירי הנופש בישראל, בפניהם הם הופיעו אתמול.
Shutterstock
התאחדות סוכני הנסיעות וחטיבת התיירות הנכנסת בהתאחדות הופיעו אתמול בפני הוועדה להוזלת מחירי הנופש בישראל, מטעם משרד התיירות והגישו את המלצותיהן להוזלת המוצר התיירותי.
בפני הוועדה הופיעו יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות ויוסי פישר, סגן יו"ר חטיבת התיירות הנכנסת.
פתאל ופישר נדהמו לשמוע כי לטענת המלונאים עמלות הסוכנים, שמגיעות לעשרות אחוזים, מהוות מרכיב בעייתי ביוקר המוצר הישראלי.
בין הנושאים אליהם התייחסו ההתאחדות והחטיבה במסגרת זו :
ריכוזיות יתר של ענף המלונאות
ענף המלונאות בארץ מאופיין בריכוזיות יתר ובחלוקה של השוק המקומי בין שלושה שחקנים עיקריים. ההמלצה היא לפקח על הגורמים הקיימים ולפעול לכניסתם של גורמים נוספים לשוק, להקטנת הריכוזיות ולהגדלת התחרות.
ביקוש גדל והולך לעומת מצאי קטן של חדרים
קיים פער גדול בין היצע מוגבל לביקוש גדל והולך של חדרי בתי מלון . מומלץ לנקוט פעולות לעידוד יזמים לבניית בתי מלון חדשים ולהוספת חדרים בבתי מלון קיימים.
שוק המלונאות בדגש לוקאלי ולא גלובאלי
התנודתיות בתיירות הנכנסת בשל המצב הבטחוני גרמה לשוק המלונאי לשנות את האוריינטציה שלו לשוק המקומי על חשבון התיירות הנכנסת ולפרישתן של הרשתות הבינלאומיות משוק המלונאות בישראל. כניסת רשתות בינלאומיות תוסיף עומק שיווקי למאמצי משרד התיירות לקידום התיירות הנכנסת.
חוסר סטנדרטיזציה בשיווק בתי מלון וצימרים
בתי המלון אינם מדורגים מאז שנות ה-90 והדבר מקשה על התייר לאמוד את התמורה לכספו. בדומה, ענף הצימרים בארץ לוקה בחוסר סטנדרטים אחידים ומאופיין ברמת ניהול נמוכה ובכאוס של המידע התיירותי. התוצאה: מחירים יקרים ללא פרופורציות למקובל בענף זה בחו"ל. ההתאחדות המליצה לכלול מדרוג של תחום זה בשילוב עם דרוג בתי המלון עפ"י קריטריונים בינלאומיים, ושיקול מחדש באישור בניית הצימרים כענף צדדי שאינו מתוך ענף התיירות. עוד הדגישה ההתאחדות, כי בעולם הסובל מהצפת מידע יש הכרח בסטנדרדיזציה.
חדשנות טכנולוגית בשיווק המוצר התיירותי
יש חשיבות עליונה בהצגת המוצר התיירותי כחדשני מבחינה טכנולוגית וידידותי לתייר, כך שיהיה מזוהה לפחות כמתקדם מסוגו בעולם בהיבט זה כראוי למדינה, הנחשבת למעצמה טכנולוגית.
רגולציה של תחום התיירות
התאחדות סוכני הנסיעות קראה למשרד התיירות להגביר את השפעתו ומעורבותו בחקיקה ייעודית לענף ובהתקנת תקנות שיאפשרו לסוכני הנסיעות להפעיל את הקרן להבטחת כספי לקוחות.
בפני הוועדה הופיעו יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות ויוסי פישר, סגן יו"ר חטיבת התיירות הנכנסת.
פתאל ופישר נדהמו לשמוע כי לטענת המלונאים עמלות הסוכנים, שמגיעות לעשרות אחוזים, מהוות מרכיב בעייתי ביוקר המוצר הישראלי.
בין הנושאים אליהם התייחסו ההתאחדות והחטיבה במסגרת זו :
ריכוזיות יתר של ענף המלונאות
ענף המלונאות בארץ מאופיין בריכוזיות יתר ובחלוקה של השוק המקומי בין שלושה שחקנים עיקריים. ההמלצה היא לפקח על הגורמים הקיימים ולפעול לכניסתם של גורמים נוספים לשוק, להקטנת הריכוזיות ולהגדלת התחרות.
ביקוש גדל והולך לעומת מצאי קטן של חדרים
קיים פער גדול בין היצע מוגבל לביקוש גדל והולך של חדרי בתי מלון . מומלץ לנקוט פעולות לעידוד יזמים לבניית בתי מלון חדשים ולהוספת חדרים בבתי מלון קיימים.
שוק המלונאות בדגש לוקאלי ולא גלובאלי
התנודתיות בתיירות הנכנסת בשל המצב הבטחוני גרמה לשוק המלונאי לשנות את האוריינטציה שלו לשוק המקומי על חשבון התיירות הנכנסת ולפרישתן של הרשתות הבינלאומיות משוק המלונאות בישראל. כניסת רשתות בינלאומיות תוסיף עומק שיווקי למאמצי משרד התיירות לקידום התיירות הנכנסת.
חוסר סטנדרטיזציה בשיווק בתי מלון וצימרים
בתי המלון אינם מדורגים מאז שנות ה-90 והדבר מקשה על התייר לאמוד את התמורה לכספו. בדומה, ענף הצימרים בארץ לוקה בחוסר סטנדרטים אחידים ומאופיין ברמת ניהול נמוכה ובכאוס של המידע התיירותי. התוצאה: מחירים יקרים ללא פרופורציות למקובל בענף זה בחו"ל. ההתאחדות המליצה לכלול מדרוג של תחום זה בשילוב עם דרוג בתי המלון עפ"י קריטריונים בינלאומיים, ושיקול מחדש באישור בניית הצימרים כענף צדדי שאינו מתוך ענף התיירות. עוד הדגישה ההתאחדות, כי בעולם הסובל מהצפת מידע יש הכרח בסטנדרדיזציה.
חדשנות טכנולוגית בשיווק המוצר התיירותי
יש חשיבות עליונה בהצגת המוצר התיירותי כחדשני מבחינה טכנולוגית וידידותי לתייר, כך שיהיה מזוהה לפחות כמתקדם מסוגו בעולם בהיבט זה כראוי למדינה, הנחשבת למעצמה טכנולוגית.
רגולציה של תחום התיירות
התאחדות סוכני הנסיעות קראה למשרד התיירות להגביר את השפעתו ומעורבותו בחקיקה ייעודית לענף ובהתקנת תקנות שיאפשרו לסוכני הנסיעות להפעיל את הקרן להבטחת כספי לקוחות.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}