אא

שר התיירות חתם על תקנות המציבות תנאי סף לקבלת אישור 'בית עסק מאושר לתייר'

רכישות תיירים שהוכרו במס, עד לחודש נובמבר נאמדות בקרוב לחצי מיליארד שקלים. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב : "נמשיך לפעול לשיפור השירות הניתן לתייר על מנת ליצור חווית קנייה אמינה ואיכותית".

Shutterstock Shutterstock
שר התיירות חתם על תקנות שירותי תיירות, המסדירות מתן אישור ותעודה לבית עסק בו ניתנת לתיירים אפשרות להחזר מע"מ על רכישתם. התקנות, אשר אושרו בשבוע שעבר על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת, מחליפות את צו הפיקוח על מצרכים ושירותים לתיירים משנת 1967, שנחתם מתוקף חוק פיקוח על מצרכים ושירותים.

התנאים החדשים נועדו לשפר את השירות הניתן לתייר בחנויות המוכרות מוצרים לתיירים, ועל פיהם יהיה חייב המוכר בבית העסק, לשלוט בשפה האנגלית, לתת שירות ויחס אדיב, להציג מחירים בשקלים חדשים, להציב שילוט לנוחיות התייר ועוד. כיום רשומים כ-7200 בתי עסק מתחומי מזכרות, תכשיטים, אופנה, קוסמטיקה, אומנות, עתיקות ועוד. התנאים החדשים יחולו גם על בתי עסק אלו בעת חידוש האישור.

החזר מע"מ לתיירים ניתן למבקר, שאינו אזרח ישראל, בעל דרכון זר בלבד, כאשר המכירה מתבצעת בכל אמצעי התשלום - מזומן, אשראי בינלאומי וכל סוגי המטבעות. מינימום סכום קניה לקבלת החזר מע"מ עומד על 400 ₪ כולל מע"מ, ברכישה באותו מועד בבית עסק אחד.

ניתן לקבל החזר על רכישות שנעשו באחד מבתי העסק המאושרים על פי התקנות. על התייר להציג את הרכישה בצרוף החשבוניות המקוריות, בנקודת היציאה מהארץ.

על פי נתוני רשות המסים, בחודשים ינואר-נובמבר 2011, עמד סכום הרכישות ברוטו עליהם ביקשו תיירים החזרי מס, על כ- 494 מיליון שקלים, סכום המע"מ שהוחזר בתקופה זו עמד על כ-68 מיליון שקלים.

אומדן הקניות הכללי של תיירים מחו"ל לשנת 2010 , הוא כ-2 מיליארד שקלים. בשנה זו הגיעו לישראל 3.45 מיליון תיירים, אשר הכניסו לקופת המדינה כ-14 מיליארד שקלים, ההערכה היא כי 15% מההכנסות הישירות מתיירות נכנסת, הן הוצאות תיירים על קניות.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "תקנות אלו יעודדו את בעלי העסקים השונים לתת שירות טוב ואמין יותר לתיירים. שיפור חווית התייר תקדם מכירת מוצרים ושירותים ותעודד את הפוטנציאל של המסחר התיירותי, תגביר את ההכנסות במטבע חוץ, ייצרו מקומות תעסוקה וישפרו את תדמיתה של מדינת ישראל בעולם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: